Gå til innhold

Hopper du over mensen?

imeria

Anbefalte innlegg

Hei:) Hvis du går på p-piller, pleier du å hoppe over mensen med de? Jeg har pleid å hoppe over annenhver gang...er det greit eller burde jeg slutte med det? Kan det gi noen negative utslag? Har funka helt fint hittil, men sist jeg skulle hatt mensen blødde jeg nesten ingen ting :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så vidt meg bekjent har det ingen negative konsekvenser, bortsett fra muligheten for spotting. Spotting er dessverre jeg veldig plaga med når jeg hopper over mensen, så jeg gjør aldri det :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Applecore

Hopper som regel over, men etter noen måneder pleier jeg å oppleve murring i magen og spotting; oppfatter det som at kroppen min synes den burde ha mensen, så jeg lar den få lov til det.

Ergo har jeg mensen 3-4 ganger i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hopper bare over når vi skal på ferie e.l. Evt. forskyver jeg den et par uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hopper gjerne over, med mindre kroppen min gir noe negative tegn, som Applecore skriver. Bruker uansett å ha mensen hver 3./4. gang da.

Jeg er veldig plaget med menssmerter, så det er nok hovedgrunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh yes! Jeg hopper over så lenge jeg kan. Glatt 4-5 måneder. Da begynner jeg å kjenne mensmurringer, og da bruker jeg å ha mensen, for kjenner når det er på tide. Har jeg ikke mensen da, bruker jeg å få en blødning til slutt uansett, så da tar jeg det heller "frivillig" med engang jeg kjenner antydning til murring :fnise:

Jeg har så enormt med blødninger når jeg har mensen, så derfor hopper jeg over så lenge jeg kan. Velger en uke med lite skole, slik at jeg slipper å røre så mye på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg går på cerazette, og tar pillene som vanlig, og har ikke hatt mensen siden August/September.. Super deilig, men har hørt at det er helt normalt når en går på de. Tror ikke man skal stoppe på de heller=P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare hoppe over to ganger, om jeg gjør det flere ganger så kan jeg begynne å blø midt i brettet. Veit ikke om det er for at kroppen er så vandt med at jeg hopper over to ganger eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok alltid tre brett sammenhengende da jeg gikk på pillen. Ventet jeg lengre begynte jeg å spotte.

Man har egentlig ikke en skikkelig mensen når man går på pillen, kun en falsk bortfallsblødning konstruert for å minne om en normal syklus. Kroppen har ikke behov for å blø hver måned, men mange opplever ubehag dersom de hopper over for lenge om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Canis lupus

Hopper som regel alltid over. Hvis jeg f.eks skal på sydenferie om tre uker pleier jeg å fremprovosere mensen, så jeg vet at jeg ikke plutselig får mensen under ferien (hopper jeg over for mange ganger, bestemmer bare kroppen seg for at jeg skal ha mensen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har voldsomme problemer med spotting, så jeg har sluttet å hoppe over. Sist jeg prøvde å hoppe over spottet jeg (les; brun utflod) hele måneden frem til neste mens, og det gidder jeg ikke å ta sjansen på flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...