Gå til innhold

Egoistisk julegave?


Rannva

Anbefalte innlegg

Er det for egoistisk å gi kinobilletter m/barnepass som del av julegave? Sambo er så skeptisk..

Broren hans og samboeren har tvillinger på ca 6 mnd, og har nesten ikke vert ute uten guttene. De snakker ofte om å gå på kino, men har ikke gjort det på 3 år..

Vi forguder de to små, og barnevakttilbudet er jo litt fordi vi liker det så godt. Men dette er slik jeg ser det en vinn-vinn-situasjon for alle. :hoppe:

Er det teit å gi det? Vi sitter jo barnevakt ellers også de få gangene vi blir spurt..

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Primula

Jeg hadde blitt kjempeglad dersom jeg hadde fått en sånn gave... har ikke vært på kino på lenge, iallefall ikke med kjærsten... Høres flott ut! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg hadde blitt utrolig glad for en slik gave :D

Det er jo mye kosligere å få barne vakt uten å spørre om det.Da koser man seg mere med god samvittighet.Det gjør i hvertfall jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, dette er bare en tanke. Hvis dette er broren til samboern din, så tenker jeg...dere kan vel tilby dere å sitte barnevakt selv om dere ikke gir det som gave. Skal det nå bli så eksklusivt å hjelpe hverandre at det først skjer hver jul :forvirra: ok, kan hende dere hjelper de mer en det, meg jeg kunne ikke tenke meg å gi gavekort til barnepass til min søster heller ikke til min venninne - jeg trår til når de passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok' date=' dette er bare en tanke. Hvis dette er broren til samboern din, så tenker jeg...dere kan vel tilby dere å sitte barnevakt selv om dere ikke gir det som gave. Skal det nå bli så eksklusivt å hjelpe hverandre at det først skjer hver jul :forvirra: ok, kan hende dere hjelper de mer en det, meg jeg kunne ikke tenke meg å gi gavekort til barnepass til min søster heller ikke til min venninne - jeg trår til når de passer.[/quote']

Vel, det er jo kinobilettene som er gaven da på en måte - en kveld fri. Og det er lite hjelp i kinobilettene når de ikke kan brukes. Syns det er helt kjempeflott at de tenker på at her kreves mer enn biletter.

Ville vært noe annet om de ga et gavekort med bare en gratis barnepass - men det er jo ikke det det er snakk om her. De legger alt til rette for en perfekt kveld - kjempefint og overhode ikke egoistisk altså :)

Dessuten er der noen som insisterer på å betale barnevakten, nå har de ingen mulighet til det heller - jeg vet jo ikke om det er en sak her altså, men kan jo være :)

Atmi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ok, da misforstod jeg :oops: jeg har en tendens til å lese laaaaaaaaannnge innlegg litt for fort :blunke:

Vel, jeg kjenner noen andre og som gjør det noen ganger. :oops:

Atmi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventuelt går det jo an å gi dem et gavekort på en restaurant i tillegg, så blir barnepassen bare noe "ekstra", mens det andre er gaven? Det er jo forskjell på hvor mye man vil gi i gave til folk, men jeg synes i alle fall to kinobilletter er en litt liten gave til en bror og svigerinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...