Gå til innhold

Hasj

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Noen som vet om man glemmer ting man har lovet/sagt i hasj-rus? På samme måte som man glemmer ting hvis man drikker seg snydens liksom..?

Er det andre bivirkninger (kortsiktige og langsiktige) man kan få av jevnlig hasjrøyking?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg for min del ble superparanoid etter 8 år daglig, trodde alee snakket om meg osv, men glemte ikke mer eller mindre.

Jeg måtte bare slutte, for man merker at man i tillegg til å kunne bli redd for alt og alle, så blir man veldig giddalus og får ikke gjort stort, som feks støvsuge gidder man sjeldent eller aldri.

Har nå vært hasj-fri i 7 år :hoppe:

• Liker 8
Skrevet

Mens andre sosialiserer seg hele tiden, og feng shuier hele dagen. En må jo helst bare passe på å ikke bli en misbruker, og har en vondt for å huske ting, er en liten notisblokk og penn på sin plass. Folk som ikke røyker glemmer jo ting hele tiden, og noterer i filofaxene sine :)

Skrevet

wuppediduda I smoke weed and I got brain damage, but I don't give a fuck cause I still manage ;-D

Gjest fireflies
Skrevet

Det finnes mange bivirkninger man kan få av hasj, but then again, bivirkninger kan man jo få av alt annet også! Men for å svare på spørsmålet ditt: Ja, hukommelsestap (spessielt når det gjelder korttidshukommelsen) er en typisk bivirkning man kan få ved bruk av hasj.

AnonymBruker
Skrevet

I tillegg til psykoser.

Snakkes så mye om å leglisere hasj: det skal liksom være så harmløst, og mye bedre enn alkohol. Jeg tviler.

• Liker 1
Gjest Seniorita
Skrevet (endret)

I tillegg til psykoser.

Snakkes så mye om å leglisere hasj: det skal liksom være så harmløst, og mye bedre enn alkohol. Jeg tviler.

Psykoser? Lurer på hva som har vært oppi hasjen du har prøvd? :overrasket:

Man kan bli depresiv og usosial, men jeg mener at hasj/pot er mye bedre enn alkohol.

Endret av Seniorita
Gjest fireflies
Skrevet

Det trenger ikke å ha vært noe spessielt i hasjen. Psykoser kan være en bivirkning av hasjrøyking, selv om det forekommer ekstremt sjeldent.

Skrevet

Forskning over mange mange år har vist at hasj er en utløser av psykoser, og kan være det som starter alvårlig psykisk sykdom.

Dette er snakk om helt normal, helt ren hasj. Røyker man hasj er man like utsatt for å utvikle alvårlige psykiske sykdommer som man er ved andre typer rusmiddler.

http://www.forskning.no/artikler/2006/januar/1136888160.03

Den samme forskningen har nå også vist at det er hasjen som utlæser disse psykosene og ikke slik at personen var psykisk syk før de røykte. Den forskningen jeg linker til er norsk forskning, men samme resultater og konklusjoner kommer også fra andre land.

http://www.bmj.com/content/342/bmj.d738.full

http://www.springerlink.com/content/t58615q400188704/

• Liker 2
Gjest Seniorita
Skrevet

Hm, jeg leste igjennom linken du la ut. Men jeg får ikke det til å stemme helt med det du skriver selv.

Her står det jo ikke at det er psykoser.

Altså, di regner hallusinasjoner som pyskose og det er jo ikke en psykose.

Og at noen av personene dette ble testet på, hadde problemer ifra før.

Mange av di symtomene som kom fram under forskningen er noe av rusen av selve hasjen.

• Liker 1
Gjest fireflies
Skrevet (endret)

Mange psykiatere og forskere i dag tror at cannabis er en stor årsaksfaktor til psykose. Genetiske rapporter og forskninger har vist at blant de som har visse versjoner av COMT (Catechol-O-Methyl) genet har større sjanser for å utvikle psykose når cannabis er blitt brukt. Altså, sånn enkelt sagt så er hyppig bruk av hasj av ungdom noe som øker risikoen for psykotiske symptomer senere i livet. - http://www.psykiskelidelser.no/artikkelhasj.htm

Altså trenger man ikke nødvendigvis å gå inn i en psykose under selve rusen, men hasjrøyking kan være med på å utløse psykoser eller andre psykisk relaterte problemer senere i livet. Dette er jo noe som er allmenn kjent. En hasjpsykose vil oppleves som sinnsforvirring.

Endret av fireflies
Skrevet

Jeg får vrangforestillinger og blir ganske på tuppa av bl.a alkohol, så det holder jeg meg unna. Lytte til kroppen sin, bør man, framfor å skylde på "narkotikumet" når problemet ligger latent i kroppen ens fra før. :)

Å skylde på hasjen blir som at jeg skal snakke dritt om nøtter og mandler og oppfordre alle til å slutte med det, gjerne invitere til demonstrasjon på torvet, bare fordi JEG er allergisk mot det. Sånn nesten ca. :)

• Liker 2
Skrevet

Er det kommet fullstendig fersk forskning på det?

Siste forskningsrapport jeg leste om teamet kunne ikke konkludere med om psykosene kom pga cannabis eller om det var noe som lå latent i kroppen og ville oppstått uansett.

Uansett når det er snakk om hallusinasjoner og psykoser så må man se hvordan man selv reagerer og se om man tåler rusmiddelet.

Kjenner selv ingen eller kommer over forskningsresultater som viser at psykosene har vært cannabisinduserte.

MEn hva alkohol kan gjøre er mer bekymringsverdig, når en og samme person ser flyvende rosa elefanter på str med store hunder, kakkerlakker klatrene på hver eneste overflate rundt seg osv pga alkohol alene.....

Alkohol får en bare til å gjøre dumme ting....

Skrevet

KAN DERE SLUTTE Å USKYLDIGGJØRE HASJ!?!?!?!??!?!? :kvalm:

• Liker 4
Skrevet

Hasj er ganske uskyldig, da :-)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet om en som drepte sin beste venn etter å ha sittet på rommet sitt og røykt hasj i litt for mange år. Han ble psykotisk og hasjen var en del av bildet. En annen ting er at hasjrøyking er mye farligere enn vanlig tobakksrøyking mtp kreftutvikling, visstnok. Nok en ting er at hvis man begynner å røyke den "uskyldige" hasjen, så havner man lett i et miljø der man introduseres for andre ting, og man har allerede flyttet en grense, som gjør det enklere å flytte flere. Dette har jeg vært vitne til med egne øyne. Jeg har sett hvordan skoleflinke ungdommer med livet foran seg har rotet seg bort i et miljø der det røykes mye, og hvordan det for noen av de ble inngangsbillett til å totalt ødelegge livet sitt. Syns det er provoserende med de som ufarliggjør hasjrøyking.

Skrevet

Du lyver når du skriver at en drepte sin beste venn på grunn av hasjrus. Kan være at han hadde røyket hasj da han drepte, kanskje han til og med hadde kneipbrød til frokost med egg?

Når man dreper sin bestevenn er det litt andre motiver enn å ta seg en røykings.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet om en som drepte sin beste venn etter å ha sittet på rommet sitt og røykt hasj i litt for mange år. Han ble psykotisk og hasjen var en del av bildet.

Ingen har noen sinne utført drap eller andre alvorlige voldshandlinger i alkoholpåvirka tilstand?

• Liker 1
Skrevet

Hasj er det jeg vil tippe har gitt meg noe angst og/eller sosialangst. Pluss en smule paranoid, og værre når jeg røyker. Allikevel så er det vanskelig å la vær. Så og si at hasj ikke er farlig eller skadelig er bare tull. Og dette har skjedd i løpet av kun tre år, med regelmessig, men ikke bruk hver dag. Hadde jeg valgt, så hadde jeg aldri tatt første trekket.

Men alkohol vs hasj, og hvis jeg da tenker engangs tilfelle eller et fåtall ganger, så har (i allefall jeg, og vil tru de fleste andre) mer kontroll på hva de gjør enn på alkohol. For eksempel...

Skrevet

Man kan bli depresiv og usosial, men jeg mener at hasj/pot er mye bedre enn alkohol.

"Snart mamma", og du holder deg her sammen med narkisene og lovpriser narkotika.

Stakkars ungen du får.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...