Gå til innhold

Thai-damer er søter enn norske damer

Gjest Frank

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Gjestemannen_*

SKREKKHISTORIER:

Jeg har lyst til å legge til noen skrekkhistorier her:

Første Thai-Norske paret jeg møtte var i en arbeidssammenheng da jeg hadde en sommerjobb da jeg var yngre. Jeg forklarer ikke mye, da jeg ikke har lov, men han var i slutten av 20 årene, mørk, slank, anstendig mann. Hun var Thai, og de hadde en felles datter. Det var så skummelt at jeg holdt på å pisse i buksa! De besøkte ofte bestemor som bodde like ved og han jobbet i bygda der mandag til fredag. Huff altså.

Nestegang jeg merket Thai fenomenet det store hellige farlige, var i arbeids sammenheng igjen noen år etter. Sjefen min, disiplinleder og ansatt nummer en, i midten av 30 årene var gidt med en Thailandsk kvinne. De hadde også barn sammen, ikke at det har så mye å si. Det var meget skummelt. Jeg tror det må ha vært at han smilte så mye. Ja, ha nvar alt for hyggelig. Kanskje hun følte seg tvunget til et liv i Norge med denne mannen som var ansatt nummer 1? Ja huff altså, skummelt. Så hadde han ikke så tykt med hår på toppen a huet, kjempegod grunn til å skjelve i buksene for det måtte jo bety at han henter.

Så hadde v en formann, grei kar, spinkel fyr. Han bet ikke. Vet ikke hvorfor jeg ble så redd altså. Men skummelt var det. Han var sammen med og gift med en kvinne langt borte fra. Oi, ja Thailand det skumle. Jeg så noen bilder av ham plaske i vannet her på facebook, kona hans ved siden av og smilte. Steike farlig. Oi oi. Ikke rart de henter seg når de driver slik.

Og til slutt:

asiatere er ikke like over hele asia. Ikke alle har like neser, slik forrige innlegg tilsier. Lao, nord-øst Thailand, og Kambodia er berømte for dette. Hvordan saken ligger ann forskjellige steder i Vietnam har jeg ikke kartlagt enda, men jeg planlegger å beskue dette nøye neste gang jeg kikker innom.

Til interesse skal det nevnes at sør-Thailendinger har meget rett neste og åpne øyne, de er bare litt brungule. Kineser derimot er helt gule, og det er jævlig mange av dem, så det hender de variere. Koreanere er noe helt for seg selv, med den markante kina streken over øyet og den typiske hode formen.

Vi må ikke glemme Japanere, de er høye og ofte blekere. Typisk er at øynene er alt for åpne, i motsetning til Koreanere. Men jeg tror ikke vi skal yppe så mye på dem, de har tross alt arbeidsmoral og organiseringsevne som lagt overgår vår vestlige arroganse.

Skjev i buksene, verden endrer seg!

Hyl og vræl, teknologi gjør det mulig å reise!

La oss håpe at hest og kjerre blir mote igjen!

Så kan vi holde oss for oss selv og ha marked med naobygda på 70stk en gang i året. Kanskje du finner din tilkommende kjerring oppe på fjellet en dag? Bare pass deg, hun kan være ei hulder! Best å ikke ta feil, så lille ola nordmann ikke blir lurt med inn i FJELLET!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thai damer er like pene som alle andre damer, meen.. Jeg har ei tante som er thai. Onkelen min "hentet" henne inn til Norge, og alt jeg kan si er at de alle er ikke søte og yndige for evig.

De tilpasser seg nemlig Norge, og da viker mange av de fra oppdragelsen, som tanten min. Hun er like mye sjef som mannen.

Føler 0 trussel fra thai damer. Mannfolka som går etter de har gjerne en egenskap jeg ikke ønsker i min mann, uten å forklare nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannfolka som går etter de har gjerne en egenskap jeg ikke ønsker i min mann, uten å forklare nærmere.

:Nikke: Ikke bare èn egenskap som er uønsket av norske kvinner.. En hel haug med dårlige egenskaper! Ønsker velkommen så mange thaidamer hit til landet som overhodet mulig, så slipper norske kvinner plages mer enn nødvendig av ekle mannfolk. Dessverre nøyer ikke disse menna seg med å leve som single, selv om det hadde vært det beste. Lykkelige og likestilte forhold mellom norske menn og thailandske damer respresenterer unntaket fra regelen. Sjekk statistikkene til krisesentrene rundt omkring. Oppsiktsvekkende mange utenlandske kvinner som lever med norske menn er i ulykkelige forhold hvor de opplever mishandling på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke om norske menn som velger å gifte seg med asiatisk dame, men synes selv at de ikke ser bra ut og ser merkelige ut

Det kan jo ha sine grunner også som jeg har hørt...

- De ønsker kanskje ei dame som holder seg mest hjemme

- norske damer liker å dra ut på byen ofte

- norske damer kan være mer kravstore

- Thai damer har familien samlet og holder mer kontakten

- tar vare på sine foreldre når de blir eldre

og mye annet sikkert.....

Blir de lykkelige, er ingenting bedre enn det

Men, en annen sak...leste en eller annen plass at en norsk mann giftet seg med ei thaidame, men forholdet sprakk etter et år, og han var redd for at hun skulle få en del av hans formue da de ble skilt, og han følte ikke at det var riktig...han angret på dette forholdet også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- norske damer kan være mer kravstore

Det er jo reinspikka sludder! Thaidamer er like kravstore som norske damer, men kravene er kanskje ikke de samme.

Et viktig del av thaikultur og oppdragelse er at thaidamer ALDRI gjør noe for at mannen, eller hun selv for den saks skyld, mister ansikt i offentligheten. Derfor er det uhyre sjeldent at man opplever at thaidamer motsier eller snakker stygt om mannen når de er sammen med andre. Dette er ikke et tegn på et underkuet menneske som så mange tror, men et tegn på respekt. Har de noe kritisk de skulle sagt til mannen, så blir det tatt opp privat i hjemmet, og ikke blant folk.

Og finnes det noen med virkelig temperament, så er det thaidamer. Så fortjener mannen pepper, så får han til grad høre det.

Men, en annen sak...leste en eller annen plass at en norsk mann giftet seg med ei thaidame, men forholdet sprakk etter et år, og han var redd for at hun skulle få en del av hans formue da de ble skilt, og han følte ikke at det var riktig...han angret på dette forholdet også...

Hva var egentlig poenget med den historien? Var det fordi hun var thai at han angret seg og trodde hun skulle få halvparten, eller hadde han reagert på samme måte om hun hadde vært norsk, svensk, argentinsk eller gambier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tilpasser seg nemlig Norge, og da viker mange av de fra oppdragelsen, som tanten min. Hun er like mye sjef som mannen.

Og du tror seriøst at thaidamer ikke kan være like mye sjef i et forhold hjemme i Thailand? Men, at de må komme til Norge og "tilpasse" seg før de evt. kan sjefe rundt? Da kan jeg herved avkrefte den myten med en gang.

Det har absolutt ingenting med oppdragelsen å gjøre, thaidamer oppdras til å vise mannen og de aldre respekt, det betyr ikke at de ikke kan være like mye sjef i et forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekk statistikkene til krisesentrene rundt omkring. Oppsiktsvekkende mange utenlandske kvinner som lever med norske menn er i ulykkelige forhold hvor de opplever mishandling på en eller annen måte.

Nå har jeg lest rapporten fra krisesentrene for 2007, og jeg kan ikke finne noen statistikk som forteller at thaidamer er overrepresentert i forhold til andre med innvandrerbakgrunn. Krisesentrene spør faktisk ikke om etnisk bakgrunn eller annet statsborgerskap enn norsk ved henvendelse til sentrene.

Når det gjelder andelen norske beboere kontra de med innvandrerbakgrunn, så er er 9 av 10 beboere norske kvinner med norske overgripere, 2 av 3 beboere er innvandrere med overgriper med innvandrerbakgrunn, og 1 av 3 med innvandrerbakgrunn hadde overgriper uten innvandrerbakgrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supergjest123

Jeg tror det er veldig vanlig at folk ordner seg særeie uansett hvor dama er fra i verden. Det er jævlig greit hvis en hvit kvinne stikker av med halve formuen, da burde man bare ha ordna seg særeie, men hvis kvinnen er asiatisk, gud bevares! Jeg forstår ikke hvordan det går ann å være så simpel i tankegangen!

Ingen her inne har mer enn prat og enkelte skrekkhistorier å forholde seg til. Dere svartmaler det meste oppe i hodet deres, og forstår ikke selv at virkeligheten dere ser er deres eget samlede hysteri. Når var det vi skulle begynne å brenne hekser på bålet igjen da?

Det kan sikkert hende det finnes ekle menn ed Thailandske damer, men vet du hva? Det finnes ekle menn med norske damer også! Mishandlende, ekle, feite, stygge, nerdete, taperaktige menn med norske kvinner! Til og med narkomane alkoholikere er sammen med norske kvinner! MEN da plutselig ER DET GREIT!?

Hva handler sakene EGENTLIG om da?

Rase forskjeller!

Hadde hun vært hvit fra andre siden av jorda, så hadde du holdt kjeft, så enkelt er det. Jeg tror raseforhold alltid alle plasser i verden har møtt fordommer, og har du et problem med sånt så er du en person som ike har noe å gjøre i mitt nærvær. Da synes jeg heller du skal oppsøke det lokale nazi miljøet og si heil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Motbydelig

Skal for så vidt legge til at dette er hets mot Thailandske kvinner også. Det folk prøver å si er at hvis du ikke har sjans på en Norsk kvinne så finner du deg en Thailandsk kvinne. Det er det samme som å si at Thailandske kvinner er mindre verdt enn de Norske.

Med andre ord, Thailandske kvinner er bare små fattige annen rangs mennesker. Holdningen er motbydelig, latterlig, primitiv, lite gjennomtenkt og arrogant!

Det at en hvit kvinne i seg selv antar at det er hennes plass å godkjenne mannen er ikke bare et tegn på at det er hun som er sjefen, men også at hun er motbydelig arrogant. Hun ser rett og slett for seg at om ikke menn gjør henne til lags så er de tapere, så hun ikke seøv skal være mindre enn disse kvinnene. Motbydelig. Skikkelig motbydelig.

Men en hvir kvinne, siden hun kan gjøre hva f hun vil og har makt å godkjenne menn, kan velge seg hvem hun vil. Er hun sammen med en mann fra Nigeria så er det greit, for da bestemmer hun. Bare det ikke er omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingenting i mot thailandske damer, ikke i det hele tatt. Og ser slett ikke ned på dem.

Men menn som finner seg en dame fra thailand har ofte et kvinnesyn som er helt bak mål.

Det som er ille er:

-disse mennene tror at damer fra thailand er noe de kan anskaffe seg, som om hun er en gjenstand. I følge en annen tråd (på generell), sier flere at thailandske kvinner er billige horer, og at i Thailand kan en kjøpe deilige damer til en billig penge, og også plukke ut en de kan ta med hjem.

-de mener at norske kvinner er ute etter deres materielle verdier, men ser ikke at damer fra thailand har større grunn til å se etter materielle verdier enn norske damer. De tror at hvis en thailandsk dame velger dem, så er det kun pga kjærlighet (det kan det også være), og nekter å se at hun kan ha andre motiver, som f.eks en trygg økonomisk framtid

-de venter seg oppvartning fra kvinner, men har lite å by på i den retning selv

-de er sinte på norske kvinner fordi vi ikke vil oppvarte dem, vi har egne meninger, vi krever endel fra mannen (oppførsel, personlighet, moral, indre verdier), vi er for likestilling, vi mener vi er like mye verd som mannen, vi vil selv velge mann- ikke bare bli utplukket osv. Vi er for storforlangende, rett og slett. Til tross for dette er det jo mange norske kvinner som er sammen med alle slags menn, både menn som er vellykkede og menn som ikke er det.

Så alt i alt er det de holdninger mange av disse mennene fronter jeg har problemer med, ikke at folk finner kjærligheten utenlands, og blir lykkelige med utenlandske partnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingenting i mot thailandske damer, ikke i det hele tatt. Og ser slett ikke ned på dem.

Men menn som finner seg en dame fra thailand har ofte et kvinnesyn som er helt bak mål.

Det som er ille er:

-disse mennene tror at damer fra thailand er noe de kan anskaffe seg, som om hun er en gjenstand. I følge en annen tråd (på generell), sier flere at thailandske kvinner er billige horer, og at i Thailand kan en kjøpe deilige damer til en billig penge, og også plukke ut en de kan ta med hjem.

-de mener at norske kvinner er ute etter deres materielle verdier, men ser ikke at damer fra thailand har større grunn til å se etter materielle verdier enn norske damer. De tror at hvis en thailandsk dame velger dem, så er det kun pga kjærlighet (det kan det også være), og nekter å se at hun kan ha andre motiver, som f.eks en trygg økonomisk framtid

-de venter seg oppvartning fra kvinner, men har lite å by på i den retning selv

-de er sinte på norske kvinner fordi vi ikke vil oppvarte dem, vi har egne meninger, vi krever endel fra mannen (oppførsel, personlighet, moral, indre verdier), vi er for likestilling, vi mener vi er like mye verd som mannen, vi vil selv velge mann- ikke bare bli utplukket osv. Vi er for storforlangende, rett og slett. Til tross for dette er det jo mange norske kvinner som er sammen med alle slags menn, både menn som er vellykkede og menn som ikke er det.

Så alt i alt er det de holdninger mange av disse mennene fronter jeg har problemer med, ikke at folk finner kjærligheten utenlands, og blir lykkelige med utenlandske partnere.

Signerer.

Selv synes jeg alle thaidamer jeg har møtt har vært søte, koselige, leende og varme.

Hun ene var evt sjefen min da jeg var 16 og jobbet som vasker, og tre år etterpå er jeg påvei hjem fra byen med han som er min samboer nå, og der sto hun gråtende, iskald i kjole og uten sko!

Jeg hadde ikke sett henne på alle disse tre årene, og på jobben kjente jeg henne som snill, varm og streng.

Hun gråt, gråt og råt og ville ikke si hvorfor. Men jeg klarte å få frem at hun ikke var voldtatt eller blitt skremt eller lignende.

Vi kunne ikke levne henne der, og vi bodde ikke langt unna så vi tok henne med hjem. Hun skulle få en drosje når alt var roet seg.

Så snakket hun om manen sin, på en merkelig måte.

Tilslutt ringte hun han, og han kom og hentet henne. Jeg bar veska hennes og sa hallo til mannen, men han sa "Huleste kjerring! Sett deg inn. NÅ!!"

Også hoppet hun fort inn og de kjørte avgårde.....

Jeg legger ikke alle under en kam, men det er mer menna jeg har fordommer mot- evt pga det Nabodama allerede har nevnt, og må jo si at den situasjonen der gikk inn på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer.

Selv synes jeg alle thaidamer jeg har møtt har vært søte, koselige, leende og varme.

Hun ene var evt sjefen min da jeg var 16 og jobbet som vasker, og tre år etterpå er jeg påvei hjem fra byen med han som er min samboer nå, og der sto hun gråtende, iskald i kjole og uten sko!

Jeg hadde ikke sett henne på alle disse tre årene, og på jobben kjente jeg henne som snill, varm og streng.

Hun gråt, gråt og råt og ville ikke si hvorfor. Men jeg klarte å få frem at hun ikke var voldtatt eller blitt skremt eller lignende.

Vi kunne ikke levne henne der, og vi bodde ikke langt unna så vi tok henne med hjem. Hun skulle få en drosje når alt var roet seg.

Så snakket hun om manen sin, på en merkelig måte.

Tilslutt ringte hun han, og han kom og hentet henne. Jeg bar veska hennes og sa hallo til mannen, men han sa "Huleste kjerring! Sett deg inn. NÅ!!"

Også hoppet hun fort inn og de kjørte avgårde.....

Jeg legger ikke alle under en kam, men det er mer menna jeg har fordommer mot- evt pga det Nabodama allerede har nevnt, og må jo si at den situasjonen der gikk inn på meg.

Beklager rotete skriving, men tastaturet er et herk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supergjest123

Det som er ille er:

Disse mennene du siterer der er horebukker.

Ikke alle menn er horebukker, og du kan ikke tilegne alle menn med en Thailndsk kone egenskaper. Jeg fordrar det ikke når tullinger skaper etdårlig rykte om seg selv på den måten du beskriver, men det er ikke rett å si "disse mennene." For du kjenner dem ikke alle.

Men jeg kan si meg enig i en eneste ting, og det er at ansvarsbevissthet er noe vi har tapt. Kvinnen i dag har som sagt all makt, er hun utro så er det fordi mannen ikke er noe verdt, og liker han ikke det så er han mannsjovenist. Thailndske damer derimot får høre at de er horer om de er utro, og ingen feminister roper og skriker når det skjer.

Men OK, JA, jeg er enig med deg. Det finnes latterlige menn med Thailandske kvinner. Det er bare rett mange der ute som føler seg støtt av det du skriver fordi de blir tatt med under en kam.

Så skal jeg legge til at det sikkert finnes en NORSK og HVIT kvinne dr ute en plass som også gråter. Men det er ikke mulig å luke ut denne mannen og skape fordommer mot en gruppe, for han er sammen med en norsk kone. Det blir litt drøyt å tro at Norske kvinner aldri er sammen med gale menn.

Uansett hva som blir sagt i denne sammenhengen kommer det til å støte noen, og det er helt klart at det kommer til ta mange under en kam.

Ellers synes jeg at prostitusjon burde vørt forbudt, og politiet burde begynt å reise ned til Thailand for å ta de norske svina der nede. Det gjør faktisk svensk politi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disse mennene du siterer der er horebukker.

Ikke alle menn er horebukker, og du kan ikke tilegne alle menn med en Thailndsk kone egenskaper. Jeg fordrar det ikke når tullinger skaper etdårlig rykte om seg selv på den måten du beskriver, men det er ikke rett å si "disse mennene." For du kjenner dem ikke alle.

Men jeg kan si meg enig i en eneste ting, og det er at ansvarsbevissthet er noe vi har tapt. Kvinnen i dag har som sagt all makt, er hun utro så er det fordi mannen ikke er noe verdt, og liker han ikke det så er han mannsjovenist. Thailndske damer derimot får høre at de er horer om de er utro, og ingen feminister roper og skriker når det skjer.

Men OK, JA, jeg er enig med deg. Det finnes latterlige menn med Thailandske kvinner. Det er bare rett mange der ute som føler seg støtt av det du skriver fordi de blir tatt med under en kam.

Så skal jeg legge til at det sikkert finnes en NORSK og HVIT kvinne dr ute en plass som også gråter. Men det er ikke mulig å luke ut denne mannen og skape fordommer mot en gruppe, for han er sammen med en norsk kone. Det blir litt drøyt å tro at Norske kvinner aldri er sammen med gale menn.

Uansett hva som blir sagt i denne sammenhengen kommer det til å støte noen, og det er helt klart at det kommer til ta mange under en kam.

Ellers synes jeg at prostitusjon burde vørt forbudt, og politiet burde begynt å reise ned til Thailand for å ta de norske svina der nede. Det gjør faktisk svensk politi.

Jeg tror de fleste som reagerer, gjør det nettopp pga de holdningene som mange av de mennene som finner seg kone i thailand fronter. Jeg er veldig klar over at det ikke gjelder alle, men det er disse som roper høyest, og som vises mest her inne.

Samtidig så reagerer mange på at norske kvinner i stor grad blir kritisert, hånet og sett ned på av disse mennene. Og dermed blir vi også tatt under én kam. For de påstår jo at ALLE norske kvinner er sånn og sånn. Så ja, vi blir tatt under én kam vi også.

Jeg er selvfølgelig klar over at ikke alle menn som finner kone i Thailand er en ensartet gruppe.

Men dere som føler dere tatt under samme kammen kan da vise at dere ikke har det samme synet da....? Du kommer også med dømmende kritikk av norske kvinner her, men vil ikke ha det selv. Du mener jo også at vi er en ensartet gruppe, som de andre som forklarer hvorfor de drar til thailand for å finne kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supergjest123
Jeg er selvfølgelig klar over at ikke alle menn som finner kone i Thailand er en ensartet gruppe.

Men dere som føler dere tatt under samme kammen kan da vise at dere ikke har det samme synet da....? Du kommer også med dømmende kritikk av norske kvinner her, men vil ikke ha det selv. Du mener jo også at vi er en ensartet gruppe, som de andre som forklarer hvorfor de drar til thailand for å finne kvinner.

Nei, jeg mener ikke at alle Norske kvinner er like. Jeg mener at man like gjerne kan være sammen med og lykkelig med en norsk kvinne. Men, jeg mener(er litt lei den setningen) at folk i dag er for lite ansvarsbevisste og anser livet sitt som en jakt på lek. Det er feks ikke noe poeng å si at menn skal holde på kvinner feks, det er det ikke mange som gjør. Problemet kan selvfølgelig også være mannen så klart, og at han ikke tar sitt ansvar. Det er generelt i samfunnet mye slike holdninger, og ikke bare blandt kvinnene.

Likevel er det noe som gjelder over store deler av verden, og det er det faktum at mannen skal aksepteres av kvinnen for å få sin verdi og status. Jeg vil ikke mene kvinner kan noe for dette, årsaken er at menn gir dem denne possisjonen.

Så skal jeg fortelle hva jeg ønsker av min kone:

1. At hun lærer bra norsk (det er jo viktig).

2. Jeg håper hun tar mer utdannelse(neste trinn er høyskole).

3. Jeg ønsker at hun skal bli en selvstendig kvinne.

4. At vi alltid husker på hverandre og tar vare på hverandre(det ville jeg ønsket av en norske kvinne også).

5. At hun blir lykkelig og at vi har det bra sammen

Men der har vi ett problem: gale mennesker som skal mene et og annet hele tiden og gjøre dagen sur.

Jeg kan derimot ikke love at vi aldri krangler, og jeg kan ikke love at hun ikke bir lei seg eller gråter for et eller annet. Livet er ikke bare dans på rose alltid, og det å mene at det er noe galt med meg om jeg ikke kan ordne det slikt viser mye om hvordan du resonerer.

Det er ikke rart at menn med asiatiske kvinner blir forbanna og sier ett og annet om norske kvinner. De har fått høre ganske lenge nå at de er tapere, uansett om de er det eller ikke. De må være perfekte, for ellers blir hver minste feil brukt mot dem. Slik har det vært lenge, en god stund før de har tatt til motmæle.

Ofte er det fordi, ene og alene, det at de har valgt å være sammen med noen annen en en norsk kvinne. Alt dette opplever de altså bare pga det, da rettes også sinnet mot den norske kvinnen. Man blir feddup og lei.

Hvis det er sider ved Thailandsk kultur og hvordan forhold utarter seg der som de liker, så har de all rett til å like det. Eneste grunnen til at du ikke liker det, er fordi du føler deg truet av det.

Menn har rett til å bestemme sine egne liv, og det kommer tydelig frem her at det mener ikke du. Menn har rett til å mene at de ikke ønsker en kvinne som gjør akkurat hva hun vil, nesten som om hun var enslig, men det mener ikke du. Du vil tvinge disse mennene til å askeptere det de ikke aksepterer, eller avvise dem som tapere. De bli lei og angriper kanskje litt for kraftig noen ganger, tilbake.

Jeg kunne fortsatt å skrive om dette her i det uendelige, men velger å avslutte med et eksempel: En kvinne klarer ikke å finne seg en mann. Hun ser helt grei ut, men hun finner ikke fast følge. Da sier vi at hun har ikke funnet drømme prinsen.

Hadde det derimot vært en mann, så kaller vi ham en taper.

Likestilling?

Dette viser tydelig det jeg har skrevet hittil. Kvinnen skal tilbes, og mannen skal følge hennes aksept. Ikke alle ønsker å leve sånn, og du kan ikke tvinge noen til det.

Hvis vi teller russiske og thailandske kvinner, så er det i dag ca 18 000 mindre mannfolk til norske kvinner i norge i dag. Teller vi med alle andre land i verden også, så er vi oppe i kanskje 22 000.

Det er rart jeg fortsatt ser tapere med norske kvinner? Det kan da ikke være noen igjen? Føler du deg truet av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg mener ikke at alle Norske kvinner er like. Jeg mener at man like gjerne kan være sammen med og lykkelig med en norsk kvinne. Men, jeg mener(er litt lei den setningen) at folk i dag er for lite ansvarsbevisste og anser livet sitt som en jakt på lek. Det er feks ikke noe poeng å si at menn skal holde på kvinner feks, det er det ikke mange som gjør. Problemet kan selvfølgelig også være mannen så klart, og at han ikke tar sitt ansvar. Det er generelt i samfunnet mye slike holdninger, og ikke bare blandt kvinnene.

[b]Enig

Likevel er det noe som gjelder over store deler av verden, og det er det faktum at mannen skal aksepteres av kvinnen for å få sin verdi og status. Jeg vil ikke mene kvinner kan noe for dette, årsaken er at menn gir dem denne possisjonen.

Så skal jeg fortelle hva jeg ønsker av min kone:

1. At hun lærer bra norsk (det er jo viktig).

2. Jeg håper hun tar mer utdannelse(neste trinn er høyskole).

3. Jeg ønsker at hun skal bli en selvstendig kvinne.

4. At vi alltid husker på hverandre og tar vare på hverandre(det ville jeg ønsket av en norske kvinne også).

5. At hun blir lykkelig og at vi har det bra sammen

Enig

Men der har vi ett problem: gale mennesker som skal mene et og annet hele tiden og gjøre dagen sur.

Jeg kan derimot ikke love at vi aldri krangler, og jeg kan ikke love at hun ikke bir lei seg eller gråter for et eller annet. Livet er ikke bare dans på rose alltid, og det å mene at det er noe galt med meg om jeg ikke kan ordne det slikt viser mye om hvordan du resonerer.

Jeg mener ikke det, alle par krangler og er uenige. Noe annet ville vært rart. Hvordan du kommer fram til at jeg tenker slik, skjønner jeg ikke.

Det er ikke rart at menn med asiatiske kvinner blir forbanna og sier ett og annet om norske kvinner. De har fått høre ganske lenge nå at de er tapere, uansett om de er det eller ikke. De må være perfekte, for ellers blir hver minste feil brukt mot dem. Slik har det vært lenge, en god stund før de har tatt til motmæle.

Menn som åpenlyst reklamerer for thailand fordi de lett kan finne horer der er tapere. Menn som finner ei kone fra Thailand fordi de tror at de blir oppvartet og kan gjøre hva de vil med henne, har et dårlig kvinnesyn, og fortjener egentlig ikke noen dame, etter mitt syn. Det er disse to typene menn jeg retter kritikken mot.

Menn som finner kjærligheten der, og vil det beste for damen sin, og ikke ser ned på henne, er da slett ikke tapere.

Ofte er det fordi, ene og alene, det at de har valgt å være sammen med noen annen en en norsk kvinne. Alt dette opplever de altså bare pga det, da rettes også sinnet mot den norske kvinnen. Man blir feddup og lei.

Hvis det er sider ved Thailandsk kultur og hvordan forhold utarter seg der som de liker, så har de all rett til å like det. Eneste grunnen til at du ikke liker det, er fordi du føler deg truet av det.

Jeg føler meg ikke truet av det, og har aldri gitt uttrykk for at jeg ikke liker det. Hvor har du det fra?

Jeg tror at forskjellige kulturer kan være berikende på mange måter, hvis begge parter tilpasser seg hverandre, og viser forståelse for hverandres kultur

Menn har rett til å bestemme sine egne liv, og det kommer tydelig frem her at det mener ikke du. Menn har rett til å mene at de ikke ønsker en kvinne som gjør akkurat hva hun vil, nesten som om hun var enslig, men det mener ikke du. Du vil tvinge disse mennene til å askeptere det de ikke aksepterer, eller avvise dem som tapere. De bli lei og angriper kanskje litt for kraftig noen ganger, tilbake.

Her tillegger du meg meninger jeg ikke har igjen. Du har visst bestemt deg for hvem jeg er og hva jeg mener uten i det hele tatt å kjenne meg.

Klart menn har rett til å bestemme over eget liv, men de har ikke rett å behandle en kvinne som om hun var deres eiendom eller "anskaffelse". Viser til det jeg skrev lenger oppe.

Jeg synes forresten ikke at folk som er i forhold, hverken kvinner eller menn bør oppføre seg som om de var enslige, og gjøre akkurat som det passer dem til enhver tid. Er en i et forhold, tar en hensyn til hverandre, en turer ikke fram alene.

Hadde du tatt deg tid til å lese noen av innleggene jeg har skrevet før, ville du visst det.

Jeg kunne fortsatt å skrive om dette her i det uendelige, men velger å avslutte med et eksempel: En kvinne klarer ikke å finne seg en mann. Hun ser helt grei ut, men hun finner ikke fast følge. Da sier vi at hun har ikke funnet drømme prinsen.

Hadde det derimot vært en mann, så kaller vi ham en taper.

Likestilling?

Dette er din oppfatning, ikke min.

Dette viser tydelig det jeg har skrevet hittil. Kvinnen skal tilbes, og mannen skal følge hennes aksept. Ikke alle ønsker å leve sånn, og du kan ikke tvinge noen til det.

Jeg har inntrykk av at mange menn vil tilbes jeg, det er ihvertfall det mange som finner dame i thailand forfekter. De sier de vil ha en kvinne som oppvarter dem, ikke sant? Men oppvartningen må gå begge veier, da er det bra. Og respekten må gå begge veier.

Hvis vi teller russiske og thailandske kvinner, så er det i dag ca 18 000 mindre mannfolk til norske kvinner i norge i dag. Teller vi med alle andre land i verden også, så er vi oppe i kanskje 22 000.

Det er rart jeg fortsatt ser tapere med norske kvinner? Det kan da ikke være noen igjen? Føler du deg truet av dette?

Jeg føler meg ikke truet av noe av det du sier her jeg. Jeg er enig i mye. Men du tilegger meg mange meninger som jeg faktisk ikke har.

Jeg skjønner at du kan bli lei av at mange mener noe om dere som par, og om deg som mann. Men det er faktisk andre menn som er årsaken til det, nemlig de to typene jeg nevnte lenger opp. Det er de du bør angripe, ikke folk som reagerer på det de forfekter, og det kvinnesynet de har.

At folk finner kjærlighet på tvers av landegrenser synes jeg er fint, både når det gjelder kvinner og menn.

Vi reiser mer nå enn før, og dermed møter vi folk fra andre steder i verden. Det gjør både kvinner og menn, og jeg kan ikke se at noen av partene bør føle seg truet av dette, men heller se det som økte muligheter for å finne kjærligheten og den rette for akkurat seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Supergjest123

OK. Da er det greit fra min side.

Da har vi kanskje begge tilegnet hveranre meninger vi ikke har?

Uansett er det klart at slike diskusjoner som dette her lett tråkker en felles gruppe på tærne. Det er mange om har fordommer mot bare navnet på landet de kommer fra, og er ikke så nyanserte som du forklarer deg nå. Jeg er en helt vanlig mann og har møtt det en og annen gang. Det er garantert gjerne noen som er klare til å legge på meg meninger, holdninger og verdier ut fra sine holdninger selv om de ikke har noen grunn til det.

Ja, jeg er enig med deg i at de mennene du beskriver er tapere.

Holdningen du beskriver der er menneskefindlige rette og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supergjest123

Men jeg må si at flere i forumet her, har betingelsesløst kalt ALLE menn sammen med en Thailandsk kvinne for tapere. De bryr seg ikke om menn med kvinner noen annen plass fra, de sikter spesielt inn på de Thailandske.

De har betegnet egenskaper ved menn med Thailandske kvinner BETINGELSESLØST! Haddu du møtt en normal mann med en Thailandsk kone ville de fleste også uten å nøle tillagt ham egenskaper uten å kjenne ham. Selv om han var en ung og helt normal mann.

Jeg har til og med opplevd en person som har kjent meg i 6 år i forveien, tillegger meg plutselig egenskaper når jeg ble sammen med henne jeg er med. Hvor naturlig er det? Mannen burde da kjenne meg fra før! Så går jeg fra å vær en vanlig mann som har hatt mitt og ikke mitt med de lokale jentene slik som alle andre, til å plutselig muligens tenkelig "føle meg mer attraktiv i Thailand."

Det er latterlig, det er rasebevist, det er rett og slett sløvt, og det er et teng på at følelsene våre gjelder så mye hardere enn noen logisk tanke i de lite brukte hodene våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder andelen norske beboere kontra de med innvandrerbakgrunn, så er er 9 av 10 beboere norske kvinner med norske overgripere, 2 av 3 beboere er innvandrere med overgriper med innvandrerbakgrunn, og 1 av 3 med innvandrerbakgrunn hadde overgriper uten innvandrerbakgrunn.

:ler:

Du skjønner lite her i verden? Det er faktisk opsiktsvekkende mange når hele 1 av 3 beboere på krisesentrene er kvinner med innvandrerbakgrunn som er gift med norske menn. Gitt det faktum at landet vårt består av et stort flertall norske kvinner som er gift med norske menn sammenlignet med utenlandske kvinner som er gift med norske menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...