Gå til innhold

Thai-damer er søter enn norske damer


Gjest Frank

Anbefalte innlegg

Gjest Halliburton

Ha Ha, måtte le litt da jeg så en slik "typisk" tråd her på kg, hvor målet er å provosere norske kvinner og mer eller mindre si at vi burde bli mer kvinnelige, mer føyelige og mer villige til å underlegge oss mannens vilje hvis vi ønsker å få en partner.

Vær så snill og ikke gå på dette tøyset, det finnes en lignende tråd på VG Debatt og den ligger under "Kvinnesaker"- ta en titt der så skjønner dere hvor latterlig dette egentlig er. Vil tippe at "Frank" også kjenner til den tråden.

H.

PS: Ser bort i fra voldelige menn som importerer uvitende kvinner til Norge, det er i motsetning til dette en svært alvorlig sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har to bekjente som har vært i Thailand å kjøpt seg kone.

Dette gjorde de etter å forgjeves ha prøvd å få seg dame her hjemme i Norge.

Utseende, personlighet og væremåten deres fallt ganske enkelt ikke i smak hos norske damer....

-Og det er jeg ikke forundret over!

Thaidamer ender opp med de menn som ligger i "restekassa" her hjemme!

Og som ingen andre vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også litt problemer m å ta hovedinnlegget helt seriøst....man velger sine venner utfra andre kriterier enn etnisk opprinnelse! Tror nok d var et forsøk på provosere aldri så lite her...... :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg tror vi må passe oss litt for å si at dem som importere Thai damer .... bla bla bla. Det er ikke alle som har møttes på denne måten, og det er altså lov å bli skikkelig forelska i en Thai dame også, det trenger ikke bety at mannen ikke fikk andre muligheter og i et siste tappert forsøk importerte en dame. Jeg tror vi må slutte å mene så mye om andre og heller mene om oss selv

.

Sier jeg i dag, så mener jeg vel selv i morgen .... kanskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg tror vi må passe oss litt for å si at dem som importere Thai damer .... bla bla bla.  Det er ikke alle som har møttes på denne måten, og det er altså lov å bli skikkelig forelska i en Thai dame også, det trenger ikke bety at mannen ikke fikk andre muligheter og i et siste tappert forsøk importerte en dame.  Jeg tror vi må slutte å mene så mye om andre og heller mene om oss selv  

.

Sier jeg i dag, så mener jeg vel selv i morgen .... kanskje :)

Jada-- men når dama er lutfattig hjemme og knapt klarer å gjøre seg forstått på noe annet enn thai - som han ikke kan... Er det snakk om å ha mye felles og være forelska i noe annet enn triksene hun kan i senga og underdanigheten hennes da???

Jeg snakker om et konkret eksempel her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thaidamer ender opp med de menn som ligger i "restekassa" her hjemme!

Og som ingen andre vil ha.

Du generaliserer litt vel grovt her, Barbie, det finns nok en del unntak, slik jeg skrev i mitt forrige innlegg. Vi skal heller ikke se bort fra at noen "vanlige" menn faller for den etniske rasen som thai-jenter tilhører, og foretar sitt valg ut fra det. På samme måte som noen jenter syns at fargede menn er veldig sexy og attraktive.

Det bør ikke være noe "galt" med hverken norske kvinner og menn fordi om noen har slike preferanser i forhold til andre etniske folkeslag.

Men...jeg er enig i at det ser ut som det er en ganske stor andel norske "orginaler" som ender opp med en thai-dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jada-- men når dama er lutfattig hjemme og knapt klarer å gjøre seg forstått på noe annet enn thai - som han ikke kan... Er det snakk om å ha mye felles og være forelska i noe annet enn triksene hun kan i senga og underdanigheten hennes da???  

Jeg snakker om et konkret eksempel her..

Sier du det? Trodde de fleste thai'ere snakket engelsk...?

Kjenner forøvrig en som kjøpte (kan ikke kalle det noe annet) seg en thai-kone. Hun er 20, han er 57...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff. jeg syntes det er ekkelt at man kan si noe slikt som at man like thai-kvinner best. Hva med kvinner fra indonesia eller taiwan? eller sverige eller skottland. Er det fordi kvinner fra thailand er mer tilgjengelige for gamle griser/ensomme menn?

Og dessuten syntes jeg er er kjempesynd på kvinner fra thailand som ikke har latt seg kjøpe av en nordmann. De faller liksom uønsket i samme kategori; det finnes nok mange forskjellige thai-kvinner slik som det finnes mange forskjellige kvinner i det hele tatt.

Tenk om plutselig i fjern framtid ble vanlig å "eksportere"/"selge" norske kvinner til russland, og pga da i denne fjerne fremtiden var russland veldig rikt, og norge fattig med forferdelige levekår. Det er kanskje mange kvinner som lar seg selge etter årrekker med elendig levekår. Ser dere ikke hvor kaldt og kynisk vi hadde blitt utnyttet pga vår fattigdom?

Og dessuten tenk på de resterende norske kvinnene som ikke hadde latt seg selge, de ville også fallt i samme kategori som slike underdanige frivillige "norske-kvinner".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Jada-- men når dama er lutfattig hjemme og knapt klarer å gjøre seg forstått på noe annet enn thai - som han ikke kan... Er det snakk om å ha mye felles og være forelska i noe annet enn triksene hun kan i senga og underdanigheten hennes da???  

Jeg snakker om et konkret eksempel her..

Hvem har sagt at man må ha mye til felles for å bli forelska? Og det er vel mange menn som har blitt forelsket i norske jenter pga at de er gode i senga og er underdanig og søt (er det ikke flott at det er noen for alle?!!)

Noen liker små kvinner, noen liker store kvinner, noen liker underdanige kvinner, noen liker sterke kvinner. Hva er problemet!

For øvrig: Helt enig med Atmi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvis man har valget mellom å være en "enslig" ungkar i moden alder i utkantnorge vs. en kvinne fra Thailand, er det vel ikke underlig at noen menn velger å gifte seg med en thai-dame. Tilgangen på ledige damer utenfor de store tettstedene i Norge er jo som man vet, heller dårlig.

Å gå gjennom livet uten en fast partner, dvs. en kvinne i dette tilfellet, kan for mange menn være lite å se frem til. Da tenker jeg ikke på de praktiske gjøremål som en kvinne fra Thailand finner naturlig å bidra med, men det faktum at tross alt er det vel bedre å leve i et parforhold enn å ikke ha tilgang på kvinner i det hele tatt.

Det kan vel by på rent praktiske vanskeligheter med språk/kultur, men damer fra Thailand er normalt fleksible og innretter seg etter forholdene.

Dessverre er det noen "få" menn som utnytter dette og den tilliten kvinnen har til sin ektefelle i Norge, som kan få tragiske utfall i form av vold/mishandling mv. Men dette må ikke få dekke over de mange "vellykkede" ekteskap som er inngått de siste årene.

Som det ble hevdet i en svar tidligere, er det jo noen menn i Norge som "foretrekker" Thai-damer fordi de blir ansett som penere/søtere enn norske kvinner generelt sett, og spesielt sett utfra tilgangen på ledige norske damer i utkantstrøk som er over 25 år.

Det er nok mange "normale" menn i Norge som har funnet lykken i form av en Thai-kvinne. Vi får håpe på at disse kvinnene også opplever at norske menn kan gi dem kjærlighet tilbake og overfor andre nordmenn stolt vise sine ekte følelser for "sin" kvinne, og ikke være redd for at andre nordmenn skal betrakte deres hengivne hustruer som "importert/kjøpt og betalt".

Lykkelig er den mann for har funnet en kvinne som elsker ham slik han er, og ikke bare kritiserer ham fordi han tilhører "feil" kjønn, fordi andre menn gjør motbydelige fremstøt overfor kvinner.

Sannsynligheten for at det ikke blir skillsmisse/utroskap/kristiske norsk likestillingstøv mv,. er høyere med en Thai-kvinne, hvis mannen forstår og behandler henne som om det var det mest dyrbare han har og gir mye av sin kjærlighet til henne og forhåpentligvis til deres felles barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll
hvis mannen forstår og behandler henne som om det var det mest dyrbare han har og gir mye av sin kjærlighet til henne og forhåpentligvis til deres felles barn.

Men hjelper det når grunnen til at hun valgte å gifte seg med ham var økonomi og levestandard?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom plutselig på at jeg har hørt mange triste historier. Faktisk for mannen. Feks er det en thailandsk kvinne i hjembyen min som først flyttet til Norge, giftet seg med en mann som var 45 da hun selv var 20. Bodde med han noen år, og fordi han var ikke fulltfungerende fikk hun lov til å ha en elsker slik at hun ble tilfredsstillt. Mannen hun hadde giftet seg med var en slik super snill og sjenert dumsnill mann som lot henne kjefte og gjøre akkurat hva hun ville. Han hadde ikke hatt en kone før og var kjempeglad for å få en, men deretter noen få år etterpå da hun fant en annen norsk mann der hun jobbet som var mer i hennes aldersklasse dumpet hun han første mannen. Jeg har hørt flere slike ting, om kvinner fra thailand eller øst europa som har dumpet mannen sin etter at de har bodd her i nok år til å få statsboerskap, etter at de har funnet seg en ny "bedre" mann eller at de har blitt kjempeslemme etter å ha giftet seg.

Nå sier jeg ikke at alle er slik, men at jeg om jeg var mann ville ikke tatt sjansen på å gjort noe slikt som dette når det er tydelig at man ikke helt kan vite om personen en gifter seg med gjør det av kjærlighet eller av andre mindre hyggelige grunnen(penger,statsboerskap,bedre vilkår)

Andre kan argumentere at det som er viktigst er å se det i et annet syn; at ensomme stakkars menn som ønsker en kone får en sjans til å finne en, og at stakkars fattige kvinner som ønsker å ha det bedre for seg selv og eventuelt sine barn får en ny mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette er normalt ikke et relevant innspill. Hvis man drar en tur på byen kan man muligens etter mye bruk av tid/penger få kontakt med norske damer. Man blir normalt nedlatende behandlet og må arbeide mye for å få en norsk kvinnes oppmerksomhet.

En Thai-dame derimot setter normalt pris på kontakt og er ikke like kritiske mot menn generelt, men jeg ser jo at det kan finnes unntak som det blir hevdet i innlegg nr. 29.

Vel kan en Thai-kvinne få det materielt sett noe bedre i Norge, men dette bør ikke være av avgjørende betydning hvis man rent faktisk forelsker seg i en lokal kvinne på en ferietur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Tilsvar til innlegg nr. 31.

Alle menn er jo ikke like vanskelige å ha med å gjøre, selv om jeg som mann dessverre plages av at menn generelt sett lager mye "problem" for kvinner i form av vold/voldtekt/mishandling mv. En man kan jo være så glad for "endelig" å ha funnet seg en hengiven hustru at han lar seg utnytte av Thai-kvinnen han giftet seg med.

Mitt tilsvar er at en "normalt" oppegående mann med noe formue som gifter seg med en utenlandsk kvinne, må kreve særeie mv. for å unngå at kvinnen etter etter 2 - 3 år finner en mer attraktiv ung norsk mann, og derved kan skille seg til en betydelig formue.

Man må jo ikke helt la seg blende og ikke makte å tenke en eneste fornuftig tanke, selv om man vurderer å gifte seg med en utenlands kvinne. Selvfølgelig er man ikke helt fremmed for tanken; "Elsker hun meg eller mine penger", men dette gjelder også for norske kvinner i alderen 30 +, bare så det ikke blir glemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Thai-damer fordi de er små/søte og enkele å omgås. Et svakhet ved Thai-damer er at de normalt ikke har pupper og er relativt lave av vekst etter norske forhold.

Et par av mine kamerater har tatt med seg Thai-damer til Norge, og opplever at norske damer er "kritiske" til konkurranse fra Thai-damene. Det er vanskelig for dem å finne seg norske venninner fordi norske damer vel anser Thai-damene som farlige utfordrere. Norske damer liker vel ikke at det kommer andre damer inn på "markedet", som tiltrekker seg menn sin oppmerksomhet.

Hvorfor er dere damer så kritiske til at norsk menn får seg en sprek og villig Thai-dame fordi han ikke ønsker å bruke tid/penger på å løpe etter norske likestillingskvinner, som bare kritiserer ham.

Jeg ser ikke noen konkurranse her. Jeg er selv "ute etter" mannfolk, og har endt opp med en kar som er min type. Nemlig de som ikke bare er ute etter noen som bare er sprek og villig. Ingen mann trenger bruke tid og penger på å få meg dersom han er en jeg selv har lyst på. Har jeg ikke lyst på han kan han løpe så mye som han vil for min del, får ikke mer lyst på han av den grunn - heller ikke pengene hans.

Dette venninnepreiket ditt er nå et litt vel skrudd bilde. Tror du vi virkelig velger venninner ut i fra hvor mye oppmerksomhet vedkommende får fra andre menn, og at de helst skal være ramstygge og ikke få oppmerksomhet i det hele tatt? Jeg burde visstnok dumpet bestevenninnen min for lenge siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den er grei, men det blir for dumt å påstå at norske damer føler seg truet av asiatiske damer... For det må da være skivebom av dimensjoner....  

Vil man fordommer til livs, er det en dårligs trategi å svare med en...

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser innleggene i denne tråden og blir pinlig berört over rasismen mellom linjene. Dere legget en hel masse kvaliteter i en jente bare fordi hun er asiat! "Thaidamer kan mange triks i senga?" Alvorlig talt..

Min egen elskede samboer er koreaner, men hun kvalifiserer vel som "thaidame" for mange av dere. Det skiller en halv meter på oss omtrent. Hun er sjenert og sier ikke så mye i store selskap, og ofte får jeg höre forklaringen på det: "De er jo litt underdanige" sier folk til meg.

Neste gang du kjenner for å si at "thaidamer" er bra i senga, servile eller underdanige, pröv dette: Gå bort til en stor neger og si "jeg hörer dere er jävlig bra på å holde rytmen"

Han som startet denne tråden har store problemer. Vär snille og ikke synk til hans nivå.

Om sextrafikken: Den som reiser til Thailand og kjöper seg en kone utnytter ikke en kvinnes kultur, han utnytter hennes fattigdom. Hun fölger ikke med ham fordi hun synes han er stor og trygg, hun fölger med ham fordi hun ikke har noe valg.

Og PS: min samboer er adoptert, hun var to måneder når hun kom hit. Hun er ikke mer "thaidame" en noen av dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Og PS: min samboer er adoptert, hun var to måneder når hun kom hit. Hun er ikke mer "thaidame" en noen av dere.

nei, det er hun vel ikke.. ingen som har påstått det heller..

det ligger ikke noe rasisme i min motstand mot denne "konehentingen" i det hele tattt..

det hander om utnytting av kvinner.. og det er det som er mitt problem med den!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser innleggene i denne tråden og blir pinlig berört over rasismen mellom linjene. Dere legget en hel masse kvaliteter i en jente bare fordi hun er asiat! "Thaidamer kan mange triks i senga?" Alvorlig talt..

Vel, jeg oppfatter er det ikke er damene de henger ut, men at de henger ut menn som velger slike damer :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...