Gå til innhold

Behandlingssenter, depresjon...

Ego

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen her vet om behandlingssentre for depresjon her i landet. Jeg har forsøkt å finne fram på nett, men Modum bad er i grunn eneste stedet jeg finner - og ventetiden der er skremmende lang :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finnes nok en del fler tilbud enn modum bad, men de må du helt sikkert henvises av legen din for å komme til. Får opp en del treff hvis du googler; behandlingssenter for depresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede googlet meg halvt ihjel... De fleste steder jeg finner er beregnet for folk med rusproblemer, eller det dreier seg om steder der man er dagpasient.

Jeg prøver å finne et sted som tilbyr opphold på opptil 3 mnd.

Skal høre med psykologen min, men er fortsatt noen dager til neste time - håpet å ha litt oversikt over tilbudene før den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viken senter tilbyr samme behandlingstilbud som modum. Det ligger langt nord, og litt øde til. Jeg ventet 6mnd, vet ikke hvor lang ventetiden på modum er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fireflies

Har hørt om en plass som heter Fekjær. Kjente en som var innlagt der i et års tid, og han var veldig fornøyd med opplegget og oppholdet der. Kjenner også en som var innlagt på et senter tilhørende DPS Aurdal. Kun positive tilbakemeldinger der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DPS har jo også muligheter for innleggelse og intensiv behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for svar :)

Hverken Viken eller Fekjær dukket opp under tidligere google-søk, så det skal visst være vanskelig å finne ut om steder på egenhånd.

Vet at DPS tilbyr innleggelser, men det avhenger også av hvor i landet man bor. Med mindre man har behov for akutt hjelp finnes det ikke så mange tilbud...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo uansett ikke søke selv, men må henvises fra enten fastlege eller spesialisthelsetjeneste. Henviser må da vurdere sammen med deg om en innleggelse er den mest hensiktsmessige behandlingen for akkurat deg. Ofte er jo ikke innleggelse hverken nødvendig eller den beste løsningen.

Uansett hvor du bor i landet skal det være et DPS eller lignende (senter for psykisk helse etc) som du tilhører og kan søkes til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...