Gå til innhold

Guttetur til Vegas

Gjest Roy

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har planlagt en guttetur til Vegas. Kjæresten (som jeg bare har vært sammen med noen uker) mente at dette var helt uakseptabelt (fordi "alt" skjer i Vegas). En lenger diskusjon kulminerte i at hun mente at man burde la være å gjøre slikt fordi det kan stille spørsmålstegn ved forholdet.

Hva mener andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fikira

Jeg tenker at om forholdet ikke tåler at man reiser bort, vegas eller ei, så er det ikke holdbart.

Hun antar rett og slett at du kommer til å være utro? Jeg ville krevet en god grunn til hvorfor jeg tydeligvis ikke har noen tillit fra partnerens side.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke nektet en kjæreste å gjøre det, men jeg hadde nok blitt litt mer glad hvis han skulle dra på en mer typisk "sightseeing"-ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke hatt noe særlig kvaler med å la kjæresten dra, men nå vet jo jeg at han er til å stole på. Man er nødt til å ha tillit til hverandre i et forhold, ellers funker det ikke. Hvordan dere løser dette må dere selv finne ut, men jeg synes at å nekte kjæresten guttetur er en dårlig start (dog Vegas kanskje er et noe underlig valg for opptatte gutter?)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg har planlagt en guttetur til Vegas. Kjæresten (som jeg bare har vært sammen med noen uker) mente at dette var helt uakseptabelt (fordi "alt" skjer i Vegas). En lenger diskusjon kulminerte i at hun mente at man burde la være å gjøre slikt fordi det kan stille spørsmålstegn ved forholdet.

Hva mener andre?

Alt skjer i Vegas, og mye skjer i Lom.

Jeg har vært på guttetur i Lom, og ingen av oss fem hoppa på dame, selv om sjansene bød seg fram.

Det er litt viktig å delta på gutteturer. Sier du nei for mange ganger, så risikerer du å bli litt utafor.

Det som er litt ubalansert er hvis du bruker mer enn halvparten av feriebudsjettet og ferieukene til gutteturer , mens dama di får mindre romantisk ferie med deg enn hun ønsker.

Hvis du synes det er bedre å dra på ferie med gutta enn med henne, så er ikke forholdet helt max.

Endret av I Grosny
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse å gjøre i Vegas uten å måtte kjøpe horer =D

Det er akkurat det jeg mener og. For the record, altså, jeg kommer aldri til å kjøpe horer der. Ei heller mitt reisefølge. Hennes argument om "signaleffekten" det å dra på en slik tur gir, er dette typisk for damer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som klarer å si at jeg ikke hadde sagt ja til det?

Fyr løs, fortell meg at jeg er et grusomt menneske ;)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singaleffekt? Whoooaat.. Las Vegas er en spennende by selv for småbarnsfamilier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What happens in Vegas, stays in Vegas..

Det er bare å dra, og jeg tviler på at kvinnfolket ville tenkt seg om to ganger dersom rollene var byttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også at et forhold helst bør tåle at man reiser bort, men det er forskjell på fisketur og red light district, på Vegas og fotballtur til England, osv...

Jeg har ingen problemer med at kjæresten reiser med kameratene sine, men Vegas ville jeg ikke vært komfortabel med selv heller. Det er utrolig viktig å ta hensyn til hverandre. Du kan f.eks enkelt invitere henne med, eller bare velge et annet reisemål. Klarer du ikke det, er nok ikke dette et forhold som kommer til å vare. Ikke nødvendigvis fordi det er noe galt med deg, men fordi du ikke klarer å få henne til å føle seg trygg i forholdet. Eller - sett fra din side - at hun er for kontrollerende for deg.

Ser at de fleste andre i tråden er mest opptatt av frihet til å gjøre som man vil, men selv mener jeg at man kommer lengre med å huske på at man faktisk ikke er singel og fri til å gjøre akkurat hva man vil - man er to om ting i et forhold. Det er bedre å møtes på midten enn å trumfe igjennom ting bare fordi det er noe man har lyst til. Man tjener mye på å ha partners følelser i bakhodet når man planlegger ting :)

Endret av Antlers
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, TS her.

Denne turen var bestilt før jeg traff kjæresten.

Og igjen, dette er overhodet ikke et alibi for å være utro eller gjøre andre ting

kjæresten ikke ville vært komfortabel med.

Forandrer det saken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, TS her.

Denne turen var bestilt før jeg traff kjæresten.

Og igjen, dette er overhodet ikke et alibi for å være utro eller gjøre andre ting

kjæresten ikke ville vært komfortabel med.

Forandrer det saken?

Ja.

Men hvis du drar, svar henne når hun sender deg sms eller ringer. Hun kommer til å være bekymret, og da må du være snill kjæreste og få henne til å skjønne at hun ikke trenger å være det.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selvfølgelig, om turen ble bestillt før dere ble sammen så er jo saken en helt annen.

Jeg hadde blitt sur om kjæresten min brukte penger på å reise på tur til Vegas med kompiser framfor å bruke penger på å reise på tur med meg. For all del, han må gjerne reise på hyttetur med gutta eller dra ut på byen uten meg, men en tur til Vegas er kostbar, og om man ikke vasser i penger så går det mest sannsynlig ut over andre ting økonomisk sett.

Men så er det kanskje litt annerledes om man ikke bor sammen og ikke deler økonomi osv.. Annerledes når man har familie og felles utgifter og lån og "normal" økonomi (ikke millionær, altså).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke forstå hvorfor ett reisemål skulle være mer problematisk enn et annet? Og hvorfor man ikke lenger har råderett på egne turer fordi om man er i et forhold? Men nå har jeg vært gift leeenge da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

for å legge på enda litt mer info.

Det er uansett ikke aktuelt å dra på ferie med kjæresten, grunnet begges jobbsituasjon.

Det er ene og alene "what happens in Vegas" - aspektet som spiller inn her. Alle andre feriereiser hadde vært helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har vært sammen i noen uker, og hun reagerer, og turen var i tillegg alt bestilt? Herregud.. Jeg hadde dratt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...