Gå til innhold

Jenter med dreads?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De fleste "alternativene" har jo nærmest blitt mainstreem, enten emo-kid eller noe i den duren. Har lenge tenkt på å barbere litt på siden, men er jo så mange som gjør det også xD

Vel, du uttrykker tidligere i tråden at grunnen til at du har behov for å gjøre noe sånt, er at du alltid har vært "flink"/"snill" pike når det gjelder slikt. Derfor er det vel greit å starte med f.eks. hår svart hår som delvis er barbert nesten helt vekk, og så prøve seg fram videre derfra. Forskjellen mellom skulderlangt brunt hår og noe sånt er uansett ganske så enorm.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De fleste "alternativene" har jo nærmest blitt mainstreem, enten emo-kid eller noe i den duren. Har lenge tenkt på å barbere litt på siden, men er jo så mange som gjør det også xD

Ikke tenk så på hva andre gjør/ikke gjør, gå for det DU synes ser kult ut. Vil du helst ha dreads, ta dreads. Vil du barbere litt på siden, barber litt på siden.

Hadde jeg vært deg hadde jeg spart håret til det ble 25cm og donert det til sånne parykker for kreftrammede. Det er kanskje noe av det kuleste man kan gjøre med håret sitt :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dreads er helt forjævlig stygt.

Skrevet

Dreads er HOT. Men, skal du ha dreads, må du ha klær, holdningen, vennene og livsstilen som hører til stilen. Mine venner som har dreads barberer ikke legger og armhuler, de er spirituelle filosofer, vegetarianere, hippier, bor i kollektiv, dyrker urter og grønnsaker, har ikke bil, gjenbruker mest mulig, bruker minst mulig penger etc ect. Da begynner man å bli ganske kul altså.

Er det ikke det du vil, ville jeg satset på en piercing eller en tattis. Eller kanskje farge håret i en uvant farge? Lykke til.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke dreads en frisyre på lik linje med andre frisyrer? Er det bedre med LUGG når det er inn (bare) en periode? :P

Svart hår er ut nå. Men det kommer jo tilbake ;) Hva med alle dere som sa ÆSJ til tights for bare noen få år siden?

Tenk nå litt lengere enn nesetippen, gærninger!

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo prøve å gre ut dette håret. For ikke å snakke om dette:fnise:

Æææsj, det andre bildet der var bare kvalmt! :sprettoy:

Skrevet

Du kan jo prøve å gre ut dette håret. For ikke å snakke om dette:fnise:

Førstenevnte er jo "lett" å gre ut, omtrent slikt mitt var. Krevde mye tolmodighet og balsam spray, men tok meg faktisk kortere tid enn det tok å få de laget!

Dreads er HOT. Men, skal du ha dreads, må du ha klær, holdningen, vennene og livsstilen som hører til stilen. Mine venner som har dreads barberer ikke legger og armhuler, de er spirituelle filosofer, vegetarianere, hippier, bor i kollektiv, dyrker urter og grønnsaker, har ikke bil, gjenbruker mest mulig, bruker minst mulig penger etc ect. Da begynner man å bli ganske kul altså.

Er det ikke det du vil, ville jeg satset på en piercing eller en tattis. Eller kanskje farge håret i en uvant farge? Lykke til.

Da tror jeg vennene mine som har dreads har failet stort, for ingen av de har en slik livstil. Hun ene dyrker urter, men det har hun alltid gjort, både når hun har hatt deads og ikke. Bil har hun heller ikke, men det er fordi hun bor midt i Oslo.

Jeg har også hatt dreads, tror jeg ikke nærmer meg noen av de tingene du har nevnt der. Jobber i butikk, har bil, planter lever ikke med meg, bor alene, bilen er min venn, gjenbruk er jeg heller så dårlig på. Men dreads passet bra til meg de...

AnonymBruker
Skrevet

Syns ikke dreads er noe fint på hvite folk. Tenker at de har et behov for oppmerksomhet og på død og liv skille seg ut.

Skrevet

Dreads er noe av det ekleste som fins :S Usj å æsj!

Hvis du har det kan du ikke vasket håret med vanlig shampo og balsam, og du kan ikke vasket det mer enn 1 ganger i uken. Hver gang jeg ser noen med dreads tenker jeg bare " Æsj, fy faen hold deg langt unna meg."

• Liker 1
Skrevet

Dreads er noe av det ekleste som fins :S Usj å æsj!

Hvis du har det kan du ikke vasket håret med vanlig shampo og balsam, og du kan ikke vasket det mer enn 1 ganger i uken. Hver gang jeg ser noen med dreads tenker jeg bare " Æsj, fy faen hold deg langt unna meg."

Jeg vasket det da 2-3 ganger i uka, med shampoo for dreads, så ikke helt problemet med det jeg da.

Skrevet

Du kan jo lage ull-dreads. Da får du prøvd det ut, uten at du trenger å slite med å kjemme det ut, eller i verste fall ender opp med å måtte klippe av alt håret. Synes det er finest om du finner garn i en farge som ligner på håret ditt, så kan du blande inn noen andre farger ettersom hva du kler eller føler for.

Enkelt å gjøre selv, og du kan lage de så lange du vil, siden du fletter garnet sammen med ditt eget hår, og deretter surrer garn som toves lett rundt det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg sier kjør på, og jeg hører iallfall ikke på hvite folk som synes det ser teit ut, når håret mitt får skryt fra selveste rastafarikulturen! :)

Det er forresten caddilac red-farget med masse gule perler i, og sånn har det sett ut i et halvt år (det var knallblått før). Så slipper jeg å kjede meg hver gang jeg går forbi et speil! ;) (har forresten en haug tatoveringer og piercinger/utvidede øreflipper, så skjønner anfallet ditt!;) )

• Liker 2
Skrevet

Ah nå leste jeg resten av tråden, og blir ganske oppgitt. Det er bedre med dreads som vaskes OFTE NOK til at det ikke stinker, framfor å stæsje det fullt av shampo og balsam (tetreolje is the shit), og slite med tørr flassete hodebunn, ikke gror jeg egne grønnsaker heller, men jeg brenner røkelse, tenner telys, drikker chai-te, røyker weed og spiser sopp, og tilbringer mesteparten av dagene i skogen. Ikke er jeg hippie, heller mer trippy. Og barbering gjør en som en vil med, jeg synes iallfall det er digg å være glatt og slippe hår som kiler i vinden. Peeler meg og bruker bodylotion og dusjer minst annenhver dag gjør jeg og, og jeg synes det er herlig å gjøre som jeg vil, dreads eller ei! Gjelder bare å lære seg kunsten å gi faen i hva alle andre måtte mene om hva alle og enhver måtte mene om sprellene vi skintne dreadlus-befengte skitne syrehuer måtte finne på ;)

Alle kan ha dreads uansett livsstil, er poenget mitt! :) Bare pass på å ikke vaske dem oftere enn en gang i uka, for da kan det råtne der inni siden det tørker veldig sent, og DA kan det sikkert forekomme litt lukt ;)

• Liker 4
Skrevet

Dessuten liker jeg folk som gjør litt "alternative ting", og tenker det kanskje blir enklere å komme i kontakt med dem om jeg gjør noe :P

Altså, du får ikke plutselig masse frika venner bare fordi du jazzer opp håret ditt. De fleste "alternative" folk driter i hvordan du ser ut, så lenge du kobler med dem. Men har du lyst på dreads synes jeg du skal gå for det, det er bare hår, og det verste som kan skje er at du klippe deg og begynne på nytt.

• Liker 1
Skrevet

Tar det ikke litt tid før man får skikkelige dreads, da?

AnonymBruker
Skrevet

Dreads er HOT. Men, skal du ha dreads, må du ha klær, holdningen, vennene og livsstilen som hører til stilen.

Må man det altså? hehe. Er nettopp det som er utrolig stereotypisk, og ikke alle har behov for å være det :)

Skrevet

Jeg ville ikke tatt en random tatovering - er ikke det jeg sier. Men føler jeg har vært flink pike altfor lenge i forhold til sånne ting. Dessuten liker jeg folk som gjør litt "alternative ting", og tenker det kanskje blir enklere å komme i kontakt med dem om jeg gjør noe :P

Jeg ble kjent med "alternative" mennesker i en periode hvor jeg så heller så normalt ut selv. Har alltid vært sortkledd, men tviler det var det som gjorde det.

Hvorfor ikke heller være på forum, eller være på "alternative" steder?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...