AnonymBruker Skrevet 22. april 2011 #1 Del Skrevet 22. april 2011 Er yngre søstre alltid sjalu , rivaliserende og usikre på sine eldre søstre ? Er dette vanlig og normalt , eller er bare min yngre søster noe spesiell kanskje ? Vi er godt voksne og i 30 årene begge to . Hun har beskyld meg for å flørte og legge an på typen hennes under familiemiddag med mor og far tilstede + andre søsken og deres menn .Kunn forde jeg fleipet og var i godt humør og pratet med han under en familiemiddag , spøkte og lo . Jeg datt nesten av stolen når hun beskyldte meg dagen etterpå for å ha flørtet og lagt an på han foran hele familien vår ( Hun må være GAL tenkte jeg ? ) . Herregud , hvordan går det an å tenke sånn . Er da under min verdighet å prøve å stjele lillesøsters kjæreste og flørte med han foran øynene på hele familien ...Syk beskyldning syns jeg . Hun kan ikke ha det bra med seg selv tenker jeg. Hum må ha fryktelig dårlig selvtillitt som er så hårsår og på vakt mot storesøster alltid . Som kommer med slike beskyldninger og viser slik usikkerhet ovenfor meg og mine uskyldige hensikter , dreier hun i verste mening alltid . Lei av lillesøster .... Allt hun fantaserer om i sitt hode og beskylder meg for i ettertid . Slitsomt med småsøsken ja . 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherish Skrevet 22. april 2011 #2 Del Skrevet 22. april 2011 Nå har ikke jeg yngre søsken, ettersom jeg er yngst. Likevel, så kunne det aldri falt meg inn å oppføre meg slik mot mine eldre søsken? Tror nok ikke det er normalt, nei. Høres ut som om hun er litt usikker på seg selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Passive Skrevet 22. april 2011 #3 Del Skrevet 22. april 2011 Hun virker ganske usikker og hårsår, men tror ikke det har så mye å gjøre med at hun er yngst. Alle søsken kan da være slik. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2011 #4 Del Skrevet 22. april 2011 Women women... sånn er det noen ganger. Min er også noe lignende men ikke helt så ille som du beskriver. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2011 #5 Del Skrevet 23. april 2011 Dette er en individsak, ikke en lillesøstersak. Slik jeg ser det fra min venneflokk er vi lillesøstre kun sjalu når storebrødre får pene samboere som ikke er like opptatt av oss som storebror var. Lillesøstre blir dullet med og slipper billig unna gjennom hele oppveksten, som regel. At lillesøsteren din er ei hurpe er en helt annen sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 23. april 2011 #6 Del Skrevet 23. april 2011 Jeg er lillesøster, og det var min svakere storesøster som ble dullet med, så tror nok du får se bort fra slike generaliseringer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chanè Skrevet 23. april 2011 #7 Del Skrevet 23. april 2011 Jeg har samme erfaring som deg, TS. Jeg er tidvis møkklei lillesøstrene mine, de er sjalu, rivaliserende, og skal kritisere hver minste ting jeg gjør. Det har gått så langt nå at jeg nærmest ikke orker å pleie kontakt med dem, utover det man vanligvis har av kontakt i familiesammenheng (selskaper og bursdager og sånn) Jeg er lei av å alltid måtte være den som skal stanse en krangel under oppseiling, og uansett hva jeg prøver å si, stanser det ikke nye "angrep". Det er liksom helt greit for mine småsøstre å kritisere alle mine valg, rakke ned på mine standpunkt, og ikke minst latterliggjøre dem, men dersom jeg prøver å svare med samme mynt for å stoppe munnen på dem, blir det baluba. Heldigvis er jeg utstyrt med nok både selvtillit og selvinnsikt, slik at jeg vet hvor på bærtur de er. Hadde jeg ikke hatt trua på meg selv hadde jeg gått under for lenge siden. Og vi nærmer oss midten av trettitallet alle tre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2011 #8 Del Skrevet 23. april 2011 womenwomen. Ja, dette er relativt normalt. Lite å gjøre med dog, så bare å innfinne seg til at slik er det. Ikke ta alt så personlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2011 #9 Del Skrevet 23. april 2011 Kan ikke skjønne at det skulle være noen regel at lillesøster skulle være sjalu på storesøster, heller motsatt ville jeg trodd. Jeg er lillesøster, og storesøster har vært sjalu på meg fordi kjæresten hennes var svak for meg. Jeg flørtet overhodet ikke med han, og storesøster skjønte også at det ikke var noen interesse fra min side. Likevel var det vel vanskelig for henne å ikke være sjalu. Dersom du er penere enn lillesøsteren din, TS, er det ikke rart om hun blir sjalu. Det er oftest den minst pene av søstrene som har mest grunn til å være sjalu. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2011 #10 Del Skrevet 23. april 2011 Jeg har en storesøster som kunne finne på å legge an på enhver mann som puster, og så bli sjokkert over at noen oppdager det og blir sur. Hadde hun flørtet med min mann (noe hun gjør, men jeg gidder ikke akkurat å henge meg opp i det) og jeg hadde reagert, kunne hun funnet på å skrive dette innlegget. Det skal også nevnes at min storesøster har fått et par kraftige "slag for baugen" i det siste og ikke var sånn før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2011 #11 Del Skrevet 23. april 2011 Men det er jo heller ingen overraskelse hvis WW faktisk har flørtet med alle disse mannfolkene.. Hun skriver jo stadig spørsmål der hun spør om menn ser om hun går med utrigning, hvor dyp, og hva de tenker osv. Skulle ikke forundre meg om hun er skruppelløs i virkelig liv basert på hva hun skriver her inne om menn, og hvor flott hun er og hvor godt hun liker å vise frem kroppen sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2011 #12 Del Skrevet 23. april 2011 Jeg tror WW er flørtete av natur, og ikke merker det selv. Derfor blir hun overrasket og indignert om noen kommenterer det. Men jeg synes ikke det er lurt av lillesøster å ta henne for det. Da avslører hun bare sin egen usikkerhet. Hun burde heller le av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2011 #13 Del Skrevet 23. april 2011 Moren min har en slik venninne som flørter og tar på lårene til venninnene sine menn. Men de andre synes jo bare det er morsomt. Hun fremstår litt latterlig. Så om det er noen som taper på flørtingen hennes, så er det jo hun selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2011 #14 Del Skrevet 23. april 2011 TS virker ikke veldig reflektert eller moden i startinnlegget sitt her, så jeg klarer ikke helt å ta problemstillingen seriøst. Hvis du er i slutten av 30-årene og likevel så unyansert og umoden så stiller jeg meg tvilende til om du er istand til å se verden slik de fleste andre ser den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå