Gjest Eurodice Skrevet 28. april 2011 #381 Del Skrevet 28. april 2011 Tviler sterkt på at det gjelder for alle andre, men jeg er i hvertfall bare ute etter den rette dama, ja. Trenger ingen annen. Det er vel ingen som trenger noen annen kjæreste når de har funnet den de vil ha, og det er gjensidig. Men det som er i veien med deg, er at du har bestemt deg for lenge siden at damen i nord er den rette for deg, uansett hvordan hun oppfører seg. Hun er slu og beregnende og tapper bankkontoen din. Det er det eneste hun har bruk for deg for. Sannheten kan være avslørende og stygg, men du tør ikke se den i øynene, for da faller din verden sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 28. april 2011 Forfatter #382 Del Skrevet 28. april 2011 Det er vel ingen som trenger noen annen kjæreste når de har funnet den de vil ha, og det er gjensidig. Men det som er i veien med deg, er at du har bestemt deg for lenge siden at damen i nord er den rette for deg, uansett hvordan hun oppfører seg. Hun er slu og beregnende og tapper bankkontoen din. Det er det eneste hun har bruk for deg for. Sannheten kan være avslørende og stygg, men du tør ikke se den i øynene, for da faller din verden sammen. Sannheten vil komme for en dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 28. april 2011 #383 Del Skrevet 28. april 2011 Målet helliger middelet, vet du, Aline . ah, det ER sånn ja? Godt å vite. Lurer på om jeg skal knulle litt gifte mannfolk jeg da, med det målet at det skal bli noe positivt.... oj, nei, jeg er jo kvinne, JEG kan ikke gjøre sånn uten å være svak og fæl, det var visst bare Steinar som kunne det. Og mener du altså at det er riktig at man skal være fastlåst i et parforhold som ikke fungerer? nei, om man er i ett forhold som ikke fungerer, så GÅR man fra det forholdet, FØR man innleder noe nytt med noen andre!!! Du påstår du er voksen og erfaren Steinar, du MÅ da vite at det riktige dersom man tenker på NOEN andre en kun seg selv, er å gå fra ett forhold før man har seg med andre, når forholdet ikke fungerer. Du sier jo selv at det ikke finnes noen unnskyldning for utroskap, men likevel finner du fint mange av dem som passer din situasjon.... Hvis du har så innmari høy moral og har så strenge regler for alle andre, så bør det minste du gjør være å leve etter LITT av dem selv også!! Vis at du fortjener noen som behandler deg bra, for med din innstilling til problemer i ett forhold, og det å være utro, ville jeg ikke tatt i deg med ildtang engang. Du har jo allerede x antall grunner for utroskap, som du synes er greie. Bruker dama godt vett selv, og tar sine forholdsregler, så blir det intet problem. Bruker dama godt vett, så finner hun seg en voksen, fornuftig og ikke minst SNILL mann, og, hun holder seg unna menn som har like mange varsellamper på seg som ett juletre har lys!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 29. april 2011 #384 Del Skrevet 29. april 2011 Hadde han vært den rette så hadde det blitt dere i sammen. Altså var han ikke den rette. Nei, han hadde allerede barn og kone, ergo, jeg ville ikke ha ham. For jeg ville ikke være den andre kvinnen. Du derimot Steinar, har vært mannen mamma knuller på si, i SJU ÅR! Hva sier det om deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 29. april 2011 Forfatter #385 Del Skrevet 29. april 2011 Bruker dama godt vett, så finner hun seg en voksen, fornuftig og ikke minst SNILL mann, og, hun holder seg unna menn som har like mange varsellamper på seg som ett juletre har lys!! Ja, men å kunne vite dette er altså det store problemet. Du tror muligens at du vet noe om meg, men i praksis vet du egentlig ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 29. april 2011 Forfatter #386 Del Skrevet 29. april 2011 Nei, han hadde allerede barn og kone, ergo, jeg ville ikke ha ham. For jeg ville ikke være den andre kvinnen. Du derimot Steinar, har vært mannen mamma knuller på si, i SJU ÅR! Hva sier det om deg? Ergo var han ikke den rette. Den rette er den man deler livet sitt med. Og har derfor ingenting med noen andre å gjøre. Det er altså dette jeg har slitt med, å finne ut om hun virkelig er den rette eller ikke. Noe jeg snart vet med sikkerhet. Som aldri er feil å vite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 29. april 2011 #387 Del Skrevet 29. april 2011 Det jeg prøver å forklare deg, men som du har tungt for å forstå, er at UANSETT hvor rett noen er for en, så PULER MAN IKKE GIFTE FOLK! Da jeg traff ham, var han den rette for meg. Men fordi vi begge var kloke og voksne mennesker så valgte vi å IKKE innlede noe forhold og finne ut om dette stemte, fordi han satte barna sine og familielivet høyt, og fordi jeg ikke ønsket å være den andre kvinnen. Det jeg tror du sliter med å forstå er at noen kan være rett UTEN at det blir forhold av det. Og det er kanskje derfor du sitter der med kuken i postkassa, og har vært han som puler mor på si, de siste sju årene. Noe du fortsatt nekter å ta innover deg at er realiteten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 29. april 2011 #388 Del Skrevet 29. april 2011 Ja, men å kunne vite dette er altså det store problemet. Du tror muligens at du vet noe om meg, men i praksis vet du egentlig ingenting. Jeg tror overhode ikke at jeg vet noe om personen bak brukere på kg, men jeg vet hva slags inntryk vedkommende gir av seg selv på kg, og en mann som faktisk innehar det kvinnesynet du utviser her inne, vil det merkes på lenge før man har blitt så låst i ett forhold at man ikke kan komme seg ut av det igjen. Det var også derfor jeg ikke nevnte deg, men påstår likefremt at en kvinne med vett og antenner i behold, holder seg unna menn som har ett så sært, og oftest snevert, syn på kvinner som du gir inntrykk av å ha her inne. Du kan være manges drømmemann, men som bare liker å provosere for alt jeg vet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 29. april 2011 Forfatter #389 Del Skrevet 29. april 2011 (endret) Det jeg prøver å forklare deg, men som du har tungt for å forstå, er at UANSETT hvor rett noen er for en, så PULER MAN IKKE GIFTE FOLK! Da jeg traff ham, var han den rette for meg. Men fordi vi begge var kloke og voksne mennesker så valgte vi å IKKE innlede noe forhold og finne ut om dette stemte, fordi han satte barna sine og familielivet høyt, og fordi jeg ikke ønsket å være den andre kvinnen. Det jeg tror du sliter med å forstå er at noen kan være rett UTEN at det blir forhold av det. Og det er kanskje derfor du sitter der med kuken i postkassa, og har vært han som puler mor på si, de siste sju årene. Noe du fortsatt nekter å ta innover deg at er realiteten. Du og jeg har virkelig en totalt ulik definisjon på hvem den rette er. I mine øyne betyr det å være den andre kvinnen (eller mannen) automatisk at h*n overhodet IKKE var den rette. Hadde han skilt seg og satset alt på dere i sammen, så hadde han derimot vært den rette for deg. Ettersom dette ikke skjedde, så var han heller ikke den rette i mine øyne. At det da med største sannsynlighet også var det rette å gjøre for dere, bekrefter bare at dere ikke var "rett" for hverandre. Sånn ser jeg på det, og 10 ville hester kan ikke endre på dette faktum Jeg tenker forøvrig på akkurat samme måte når det gjelder meg selv og henne. Hvis hun nå - og da mener jeg NÅ - ikke gjør det som er nødvendig, så VAR HUN IKKE den rette på noen som helst måte. Og om det finnes det da absolutt INGEN usikkerhet i meg. Endret 29. april 2011 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 29. april 2011 #390 Del Skrevet 29. april 2011 Ok, nå tror jeg ikke vi er så langt fra uenige, men jeg må forklare noe for deg. Jeg brukte ordene "den rette" om denne mannen, fordi jeg aldri før hadde truffet en mann jeg hadde så kjemi med, og hvor alt stemte. Jeg visste heller ikke at han var gift da jeg forelsket meg i ham. Det var kjærlighet ved første blikk. ALLIKEVEL hadde jeg ikke SEX med denne mannen, fordi jeg har etikk og moral. Det har han også. Etter en lang prosess, hvor vi IKKE hadde sex eller jeg påvirket hans valg med penger eller annet, ble han hos henne han hadde delt livet med og hadde barn med. Dette respekterte jeg. Kjærlighetssorgen vi BEGGE opplevde var enorm. Det tok lang tid for meg å komme videre. Dette var altså ikke bare en eller annen gift mann jeg ikke hadde sex med. DU derimot, traff en kvinne du visste var gift. Du hadde sex med henne, og du har ventet på at hun skal gå fra mannen sin i SJU ÅR, mens du har gitt henne penger og pult henne. OG tror du vet mer om følelser og hvem som er den rette for noen enn det jeg gjør. Ta deg ei pille! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 29. april 2011 Forfatter #391 Del Skrevet 29. april 2011 Ok, nå tror jeg ikke vi er så langt fra uenige, men jeg må forklare noe for deg. Jeg brukte ordene "den rette" om denne mannen, fordi jeg aldri før hadde truffet en mann jeg hadde så kjemi med, og hvor alt stemte. Jeg visste heller ikke at han var gift da jeg forelsket meg i ham. Det var kjærlighet ved første blikk. ALLIKEVEL hadde jeg ikke SEX med denne mannen, fordi jeg har etikk og moral. Det har han også. Etter en lang prosess, hvor vi IKKE hadde sex eller jeg påvirket hans valg med penger eller annet, ble han hos henne han hadde delt livet med og hadde barn med. Dette respekterte jeg. Kjærlighetssorgen vi BEGGE opplevde var enorm. Det tok lang tid for meg å komme videre. Dette var altså ikke bare en eller annen gift mann jeg ikke hadde sex med. DU derimot, traff en kvinne du visste var gift. Du hadde sex med henne, og du har ventet på at hun skal gå fra mannen sin i SJU ÅR, mens du har gitt henne penger og pult henne. OG tror du vet mer om følelser og hvem som er den rette for noen enn det jeg gjør. Ta deg ei pille! Forelskelse, kjærlighet og personkjemi er helt verdiløs hvis man ikke får til noe i sammen i praksis. Sånn ser jeg på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 29. april 2011 #392 Del Skrevet 29. april 2011 Forelskelse, kjærlighet og personkjemi er helt verdiløs hvis man ikke får til noe i sammen i praksis. Sånn ser jeg på det. Vi fant ut noe i praksis. Du har ikke funnet ut noe i praksis. Og ALLIKEVEL setter du deg til doms over andre, når du er den som har bedrevet hor. Skjønner du ikke hvor latterlig du framstår? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 29. april 2011 #393 Del Skrevet 29. april 2011 Og så lenge det er verdiløst for deg så er det ikke noe å bry seg om. Om man tråkker på eller sårer noen underveis har det ikke noe å si, så lenge du får det du vil. Integritet, moral og etikk er oppskrytt og bare tull... ja ja. Regner med du aldri har hørt om, eller tror på ubetinget kjærlighet. Det å elske noen ute å beregne hva er det i dette for meg. Jeg synes faktisk oppriktig synd på deg. Og det må være vondt å prøve å rettferdiggjøre en simpelt oppførsel med at noe kan være rett. Hvorfor ikke stå i det og ta en smule selvkritikk, og ikke sette deg på din høye hest og tro like dårlig om andre. Det finnes nemlig ganske mange av oss som aldri krysser en del grenser, og som vet nok om oss selv og har blitt tester, og som fortsatt står for det vi sier. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 29. april 2011 Forfatter #394 Del Skrevet 29. april 2011 Du har ikke funnet ut noe i praksis. Alt jeg nå har funnet ut dreier seg i høyeste grad om i praksis. I motsetning til deg, så har altså noe som ikke blir til noe i praksis, NULL verdi for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 29. april 2011 Forfatter #395 Del Skrevet 29. april 2011 Og så lenge det er verdiløst for deg så er det ikke noe å bry seg om. Om man tråkker på eller sårer noen underveis har det ikke noe å si, så lenge du får det du vil. Det største problemet har faktisk ikke vært meg. Og jeg har heller ikke tråkket på noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 29. april 2011 Forfatter #396 Del Skrevet 29. april 2011 Jeg tror overhode ikke at jeg vet noe om personen bak brukere på kg, men jeg vet hva slags inntryk vedkommende gir av seg selv på kg, og en mann som faktisk innehar det kvinnesynet du utviser her inne, vil det merkes på lenge før man har blitt så låst i ett forhold at man ikke kan komme seg ut av det igjen. Det var også derfor jeg ikke nevnte deg, men påstår likefremt at en kvinne med vett og antenner i behold, holder seg unna menn som har ett så sært, og oftest snevert, syn på kvinner som du gir inntrykk av å ha her inne. Du kan være manges drømmemann, men som bare liker å provosere for alt jeg vet. Eller kanskje er jeg frustrert og forbannet over et eller annet. Uansett, så dårlig inntrykk som jeg gir her så kan jeg jo i hvertfall ikke være særlig mye verre ute i virkeligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalila Skrevet 29. april 2011 #397 Del Skrevet 29. april 2011 Bekreftelse og at noen ser oss og verdsetter oss er noe vi alle trenger fordi vi er mennesker. Vi eksisterer og utvikler oss i relasjon til andre mennesker. Tidligere trodde man at babyer var nærmest klumper med drifter, altså at de var tilnærmet autistiske driftsvesener, nå er det bevist at vi blir født klar for samspill med andre. I det øyeblikket vi kommer til verden søker vi viktige andre. De tidlige relasjonene former oss, og selv om vi hele tiden utvikler oss og inngår nye relasjoner vil de tidligste relasjonene påvirke oss og eventuelle nye relasjoner vi har gått inn i. Om vi har blitt "sett" og bekreftet påvirker hva vi velger å gå inn i. Om du er sammen med noen som i dine øyne er for usikker og trenger for mye bekreftelse, er dere kanskje feil for hverandre, og hun trenger noe du ikke kan gi? Såvel som omvendt selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 29. april 2011 Forfatter #398 Del Skrevet 29. april 2011 Bekreftelse og at noen ser oss og verdsetter oss er noe vi alle trenger fordi vi er mennesker. Vi eksisterer og utvikler oss i relasjon til andre mennesker. Tidligere trodde man at babyer var nærmest klumper med drifter, altså at de var tilnærmet autistiske driftsvesener, nå er det bevist at vi blir født klar for samspill med andre. I det øyeblikket vi kommer til verden søker vi viktige andre. De tidlige relasjonene former oss, og selv om vi hele tiden utvikler oss og inngår nye relasjoner vil de tidligste relasjonene påvirke oss og eventuelle nye relasjoner vi har gått inn i. Om vi har blitt "sett" og bekreftet påvirker hva vi velger å gå inn i. Om du er sammen med noen som i dine øyne er for usikker og trenger for mye bekreftelse, er dere kanskje feil for hverandre, og hun trenger noe du ikke kan gi? Såvel som omvendt selvfølgelig. Jeg har ingen problemer med å forstå at noen kan føle seg usikker og trenger bekreftelse. Men det jeg har problemer med å forstå og akseptere, det er at samme person ikke kan prøve å gi og gjøre litt selv også. Når alt bare blir helt ensidig så blir det helt håpløst. I lengden kan man ikke bare gi uten å få noe tilbake selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 30. april 2011 #399 Del Skrevet 30. april 2011 (endret) Alt jeg nå har funnet ut dreier seg i høyeste grad om i praksis. I motsetning til deg, så har altså noe som ikke blir til noe i praksis, NULL verdi for meg. Hva i alle dager mener du nå? Du har i høyeste grad gitt noe verdiløst verdi ved å kaste bort sju år av livet ditt. Et forhold som ikke ble noe, fordi jeg ikke har sex med gifte folk, har dog en verdi i form av erfaring. Endret 30. april 2011 av KateW Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 30. april 2011 #400 Del Skrevet 30. april 2011 Det største problemet har faktisk ikke vært meg. Og jeg har heller ikke tråkket på noen. SÅ du tror ungene syns det var greit å flytte fra far, fordi du pulte mor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå