Gå til innhold

Usikkerhet


Steinar40

Anbefalte innlegg

Gjest Eurodice

For å si det sånn; jeg hadde i hvertfall ikke spist hvis kvinnen ikke fristet meg ;) hehe

Det er noe som heter anstendighet og moral, Steinar. Utifra hva du selv har bedrevet og som visst er helt greit for deg, skal du gå meget stille i dørene når det gjelder å sette seg til doms over andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å si det sånn; jeg hadde i hvertfall ikke spist hvis kvinnen ikke fristet meg ;) hehe

Oki. Så hvem sin feil var det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe som heter anstendighet og moral, Steinar. Utifra hva du selv har bedrevet og som visst er helt greit for deg, skal du gå meget stille i dørene når det gjelder å sette seg til doms over andre mennesker.

Jeg setter meg bare til doms over dama mi. Og meg selv selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, det er bare fakta. Hvis vi da ser bort ifra din påstand om at jeg gjerne ligger med gifte kvinner - noe jeg altså ikke gjør. Med ett unntak.

Det gjør du jo. Du ikek bare ligger med gifte kvinenr - du betaler henne til og med. Temmelig lavmåls.

Og det svarte jeg på. Ved at dama viser meg omtanke og respekt. Og gjerne litt kjærlighet også da selvfølgelig ;)

Så for å hindre deg i å være utro skal en kvinne være øm, ettergivende og snill og for å hindre en kvinne så skal mannen være kontrollerende og slem?

:smoke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter meg bare til doms over dama mi. Og meg selv selvfølgelig.

Nei, det er jo akkurat det du ikke gjør. Du generaliserer og sier følgende:

Hadde kvinner vært slike feilfrie gudinner ifra Venus som dere burde ha vært, så hadde det altså ikke vært noe problem i praksis!

Dessverre viser det seg at dette ikke er virkeligheten.

Her snakker du om alle kvinner som gruppe, ikke om deg og tolkningsdama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gjør du jo. Du ikek bare ligger med gifte kvinenr - du betaler henne til og med. Temmelig lavmåls.

Hun har faktisk forsøkt å ringe meg et par ganger i dag. Jeg svarer ikke.

Vet jo at hun trenger penger til diverse.

Først må hun nå gidde å reise hit så vi får pratet skikkelig i sammen ansikt-til-ansikt.

Så for å hindre deg i å være utro skal en kvinne være øm, ettergivende og snill og for å hindre en kvinne så skal mannen være kontrollerende og slem?

:smoke:

Hvis en kvinne er øm og snill, og gjør sitt beste, så vil ingen normal mann ha noe behov for å være kontrollerende og slem.

Legg merke til at jeg skrev normal mann. Ikke alle menn er normale. Sånn ca 5% av den mannlige befolkningen visstnok. Og det blir jo dessverre en hel del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis 5% av befolkningen er akkurat like normale som Steinar, da synes jeg virkelig synd på menneskeheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er jo akkurat det du ikke gjør. Du generaliserer og sier følgende:

Her snakker du om alle kvinner som gruppe, ikke om deg og tolkningsdama.

Du mener kanskje at alle kvinner er slike feilfrie gudinner ifra Venus? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke ødelagt noe som helst. Jeg har gitt henne valget å vise meg at hun er den rette.

For meg har det faktisk vært veldig viktig å ikke ødelegge noe. Og derfor har jeg ventet på å få se om hun er den rette eller ikke.

At hun ikke var og er fornøyd i sitt ekteskap, er ikke det samme som at hun er den rette for meg.

Om du kaster en krystallbolle i bakken og den IKKE knuser, har du da vært veldig forsiktig med å ikke ødelegge den? ELLER har du bare flaks.

Hvordan kan du påstå at du ikke har ødelegge noe når kvinnen faktisk flyttet fra mann og tok med seg barna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du/dere mener altså at du må være mest attraktiv som partner FORDI du ikke klarer å innse at du bare er et menneske og dermed faktisk KAN gjøre feil og være utro under de "rette" omstendighetene? :klo:

Mens jeg som VET at jeg bare er et menneske - og som samtidig VET at kvinner bare er mennesker - MÅ være mindre attraktiv FORDI jeg er klar over problemet og tar mine forholdsregler?

Det du egentlig sier er at du vil gjøre akkurat som du selv vil.

Tenk litt over dette ordet; forholdsregler.

Tror du det oppsto i språket bare for moro skyld?

Jeg forstår at du har store problemer med å lese det folk skriver.

Du, har ikke tatt en eneste forhåndsregel. Du ble fristet og pulte.

JEG ble fristet og pulte IKKE. Jeg har dermed både selvinnsikt og selvkontroll, noe du ikke har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis 5% av befolkningen er akkurat like normale som Steinar, da synes jeg virkelig synd på menneskeheten.

Neida , jeg er 0.00002174% av den norske befolkningen :ler:

Så det finnes håp :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kaster en krystallbolle i bakken og den IKKE knuser, har du da vært veldig forsiktig med å ikke ødelegge den? ELLER har du bare flaks.

Hvordan kan du påstå at du ikke har ødelegge noe når kvinnen faktisk flyttet fra mann og tok med seg barna?

Hun ville det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis en kvinne er øm og snill, og gjør sitt beste, så vil ingen normal mann ha noe behov for å være kontrollerende og slem.

Legg merke til at jeg skrev normal mann. Ikke alle menn er normale. Sånn ca 5% av den mannlige befolkningen visstnok. Og det blir jo dessverre en hel del.

Men i følge allmektige Wac-job tidligere i tråden her, så er det ingen garanti for at hennes beste er godt nok og at hun ikke plutselig bare legger seg ned med første forbipasserende.

Hvordan kan en normal mann være sikker på at det ikke skjer om han slipper litt på tømmene?

Jeg tror Pøbelsara er inne på noe helt vesentlig når det gjelder den projiseringen. På seg selv kjenner man andre.... :smoke:

Edit: glemte den viktige røykesmilyen

Endret av Suzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at du har store problemer med å lese det folk skriver.

Du, har ikke tatt en eneste forhåndsregel. Du ble fristet og pulte.

JEG ble fristet og pulte IKKE. Jeg har dermed både selvinnsikt og selvkontroll, noe du ikke har.

Ja, men hun har i hvertfall tatt nok av forhåndsregler!

Og sørget for at svært få vet noe som helst. På flere måter er jo dette bra, selv om det har pågått altfor lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener kanskje at alle kvinner er slike feilfrie gudinner ifra Venus? :ler:

Nei. Det gjør jeg ikke. Og jeg har skrevet helt klart hva jeg mener flere ganger tidligere i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det sier seg selv at sannsynligheten for å synde øker med graden av fristelse. Logisk dette, ja.

Et annet faktum er dette; alkohol inn, vett ut!

Igjen, du skjønner faktisk ikke hva som skrives, og begynner å mumle om ALKOHOL.

Jeg mener altså at noen av oss kan motstå fristelse, og har vært fristet nok til å vite at det kan vi!

Vi unnskylder oss ikke med ting som at alle kan feile, jeg er bare et menneske, gud tilgir.

VI GJØR DET IKKE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i følge allmektige Wac-job tidligere i tråden her, så er det ingen garanti for at hennes beste er godt nok og at hun ikke plutselig bare legger seg ned med første forbipasserende.

Hvordan kan en normal mann være sikker på at det ikke skjer om han slipper litt på tømmene?

Helt sikker kan man aldri være. Men det hjelper når dama ikke på-død-og-liv må ut på fest og fyll hele tiden. Eller reise bort alene på weekendturer etc. Forholdsregler er aldri feil å ha vettu :smoke:

Jeg tror Pøbelsara er inne på noe helt vesentlig når det gjelder den projiseringen. På seg selv kjenner man andre.... :smoke:

Til en viss grad er det også sant. Ettersom vi er mennesker alle sammen, om enn ulike kjønn.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være noe av det drøyeste jeg har lest på lenge...

Så du mener det er helt ok å psykisk mishandle et annet menneske fordi hun er kvinne og kan være utro mot deg en eller annen gang?

Hallo? Hvordan kan jeg lese tanker? Jeg visste vel ikke at noen har psykisk mishandlet, - du skrev jo ingenting om det i innlegget jeg svarte på ihvertfall??

Og nå skjønner jeg bedre hvorfor ting utvikler seg som det gjør, - ofte skjer det over tid. Det er ikke vits å la aggresjon og sinne gå utover meg, - jeg var jo ikke tilstede en gang og kan vel egentlig ikke uttale meg?

Nå som jeg har fått klarhet forstår jeg bedre. Først trodde jeg at du hadde ligget med en annen mann fordi du var sint og skulle straffe mannen din for noe han hadde gjort feil. Senere forsto jeg at her i dette tilfellet var det omvendt, - det var mannen som gjorde alle feil valg, - og dama som gjorde alle rette valg.

Min feil! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...