Gå til innhold

Oh! Hvordan få plass på 35kvm


*Lillian*

Anbefalte innlegg

URK!! :o

Skal flytte fra nesten 90kvm til 35kvm... :o

Har masse "dilldall" som jeg ikke aner hvordan jeg skal få plass til. Møbler er greit nok, jeg får ikke plass til alle møbler jeg har, men jeg får det som trengs på plass uansett... Det er verre med alle hobbyting og bøker osv som jeg har!! :roll: Jeg er innimellom veldig kreativ og liker å "pjukle" med en del småpjukkel og har derfor veldig mye hobbyting.. Nå lurer jeg svært på hvordan jeg skal få plass!

Noen som har noen lure løsninger for meg for at ikke kåken skal se ut som om den er overfylt? Jeg skal bare leie så derfor kan jeg ikke begynne å gjøre veldig masse der og dessuten er det allerede delvis møblert slik at jeg ikke får plass til å sette inn så mye mer...

Tips? Anyone?

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke verdens mest praktiske menneske, men en lur ting å ha på liten plass er ihvertfall sovehems....sånn at du får frigjort hvertfall den delen av gulvarealet som senga ville tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt tips med sovehems, men det lar seg dessverre ikke gjennomføre i den kåken..

Skal titte på "Go cubic" jeg :P

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en ledig vegg, så kjøp en sånn IVAR hylle på IKEA (eller en annen kjeller-reol.

Så maler du den i en farge som passer og henger opp gardiner e.l. forran og evt. på sidene med spiral.

I hyllene setter du esker og kurver med de forskjellige hobbytingene dine. En sånn reol koster ikke mye og rommer utrolig mye. Dessuten kan du bare ta med deg en og en kurv med det du trenger.

Reolen kan også brukes som romdeler hvis du har bare et rom. Passer fint å lage en sovealkove med en sånn f.eks. Men du bør da skru den godt fast i veggen på kortsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Leonora (ikke innlogget)

Jeg har noe av det samme problemet. Flytte midlertidig fra 250 kvm til 80kvm.

Jeg har kjøpt slike bokser med hjul som jeg har under senga og oppå skapene har jeg banan-kasser. (Disse kan man jo kle med tapet eller male så blir de "ganske" fine) Jeg har fått plass til ganske mye hobby ting og annet nødvendig på den måten.

Jeg gleder meg til nytt hus om 1 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg igjen! Flytta fra 80 til 40 kvm, med maaaasse ting og tang med meg. En god del måtte jeg pakke og lagre bort. Sovehems høres veldig lurt ut, det skal jeg kjøpe meg. En annen ting er å kjøpe dekorative esker på ikea og sortere ting og tang i dem, kontorsaker i èn, sysaker i en annen osv. Disse kan plasseres eks på toppen av klesskapet. Pass på at du ikke overfyller leiligheten din, det er en felle jeg fortvilt prøver å unngå! Har du tips pm gjerne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan få plass... hmmm.. slankekur?... :sjarmor: Beklager.. hehe.. Men overskriften gjorde at jeg måtte....

Men hems er lurt. Likeså er persienner og ikke gardiner, og lyse farger for å få romfølelse. sats også på å ikek har for mye stoler etc midt i rommet. Åpenhet midt på er vel viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har arvet en gammel kiste som jeg oppbevarer alt "pjukket" mitt i, er også av typen som har masse hobby-ting, og synes kista er ett flott skjulested for slikt. Dessuten så er den dekorativ og tar liten plass. Har den stående under ett speil og sammen med mine gamle barneski av tre, blir flott og praktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*løper inn*

Lasse, JEG får plass! :evil:

Møblene får også plass, det er hobbytingene som det er vanskelig å finne nok plass til! Jeg skal teste ut Leas forslag, det var det som gikk mest mot det jeg trengte tips til. :wink:

*løper ut igjen*

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Sier som andre: GO CUBIC :briller:

Go Cubic vil i praksis si å utnytte alle flater, ikke bare gulvet. Ergo: Opp med hyller, hyller, hyller!! Hyller med esker til tingene dine!! Og du: Har du sett de plastikk-skohylle-skapene de har på IKEA? Ei jeg kjenner har et lite soverom. Hun har montert disse på en hel vegg og har dermed plass til sko, blader, sokker, truser, skittentøy, etc (eneste problemet er å huske hvilke skuff som rommer hva :roll: )

Skal finne ut hva de heter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en ganske god idè mht til kjeller-reoler og romdeling/oppbavaring, Lillian.

Sender deg kanskje en mail med skisse i kveld om jeg får tid.

Vanskelig å forklare det skriftlig...

Hvis du vil ha ideen min da... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var da svært så morsomt du har det på min bekostning i dag da Lasse! :x

Hjelpe meg? Med å slanke meg eller med å fikse plassen?

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beklager, jeg er bare teit!... :wink:

Hjelpe med å møblere og montere vel!

(ikke lett å ha humor når man er syk da.. men visste ikke det før nå.. beklager vennen!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: *føle seg litt teit som ikke tåler sånne spøker i dag* Ha overbærenhet med meg i dag :wink:

Jeg tar imot all hjelp jeg kan få, jeg, vennen..Men jeg tror jeg skal klare å skru på plass og montere hyller selv - handygirl, you know :wink:

Lea - jeg vil gjerne ha ditt tips på mail i kveld!

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...