Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

...og hvis en går hen og blir ufrivillig gravid i 2011, står det dårlig til med voksenheten - uansett alder. En trenger ikke å bli gravid hvis en ikke vil det.

Og hvor vanskelig er det å forstå at ikke noen form for prevensjon er 100% sikker? Jeg blir ingen ung mor i den forstand som det diskuteres i denne tråden. Men jeg ble uplanlagt (ikke ufrivillig!) gravid pga at kondomet sprakk!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner en jente. Hun fikk en vakker liten jente for ikke så mange måneder siden. Hun var 15 år da hun ble gravid og fylte 16 år litt etter at barnet ble født. Hva syns dere om tennåringsmødre?

Jeg syns at det er veldig trist når ei jente på 15 år får et barn hun ikke hadde planlagt, som hun ikke kan ta vare på og som ødelegger livet hennes fordi hun ikke klarer å være ei god mor.

Jeg det er ganske flott når ei jente på 15 år får et barn som hun elsker, som hun klarer å ta vare på og som hun gir en flott barndom, selv om at hun er ung og selv om at hun har gitt opp tenårene sine for barnet.

Skrevet

15 - 17 nei takk. Fra 18 går set bedre. Det værste jeg ser er de over 30. Da er de for gamle etter min mening.

Gjest Lakula
Skrevet

15 - 17 nei takk. Fra 18 går set bedre. Det værste jeg ser er de over 30. Da er de for gamle etter min mening.

Herregud, for gamle når de er over 30?? Tipper du er en 15-16 åring som mener alle over 30 er klar for gamlehjemmet! :skratte:

• Liker 2
Skrevet

Kjenner flere som fikk barn etter de ble 40 :)

Skrevet

Hvorfor det? Jeg kjenner flere som fikk barn etter de fylte 40, de er fantastiske foreldre:)

Tennåringsmødre mener jeg ikke så mye om tror en del av de burde skaffet seg en hund i stedenfor. Men noen av de er også flinke:)

Og hvorfor snakker en bare om tennåringsmødre og ikke tennåringsfedre?!

Det må tross alt være to.

• Liker 1
Gjest BabyBlue
Skrevet

Lol.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, men synes det er rart at du synes det er verre at noen ønsker det. Tror nok barna trives bedre sammen med foreldre som ønsker barn enn de som bare må tilpasse seg til situasjonen. Selv er jeg en relativt ung (tobarns)mor, og ser på det som utrolig positivt.

For meg spiller det ingen rolle. Jeg syns det er for tidlig å planlegge barn som så ung og jeg ville frarådet det på det sterkeste. ikke pga hvordan ungen ville få det, men hvordan livet til tenåringen vil bli. <jeg tror ikke en 16 åring som planlegger barn ser helt konsekvensene.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Dere glemmer å nevne tenåringsFEDRE her. Der tenåringsjenter ønsker barn er det ofte en kjæreste på samme alder som overhode ikke vil det samme... Gutter modnes gjerne senere enn jenter på den alderen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...