Pusekatt Skrevet 5. november 2003 #21 Del Skrevet 5. november 2003 Arwen; når det er riktig for deg og din tilkommende mann å få barn er det kun DERE TO som avgjør! Sålenge det er en avgjørelse dere er enige om og som føles riktig for dere begge, synes jeg dere skal bare gi blaffen i hva alle andre måtte finne på å mene. Det er deres liv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 5. november 2003 #22 Del Skrevet 5. november 2003 Bare vent til jeg er trettifem, da har jeg unger på seksten og tolv, og er fremdeles bare ungdommen selv! DA kan vi ha det gøy, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 5. november 2003 #23 Del Skrevet 5. november 2003 Neida, for dei svevar på skyer... Men dei (ho) har fortalt at dei aldri har krangla... Og det tykkjer eg er ganske skremande - kva når det ein dag smell, og dei er gifte OG det er barn inne i bildet... Sjølvsagt, folk gjer som dei vil, men eg ville aldri tatt sjansen... Er krangling noe man MÅ drive med for å ha et godt forhold? :o Shit, vi har visst misforstått noe her hos oss... Vi har vært sammen i over 13 år nå og krangler heller ikke. Er det fryktelig feil altså? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå Skrevet 5. november 2003 #24 Del Skrevet 5. november 2003 Jeg mener nå at dette er helt individuelt om man ønsker barn tidlig i 20 årene. Likedan er det om man ønsker barn etter fylt 40 (som er en annen tråd her) Det er helt individuelt, og det kan være bakdeler ved begge valg, og kanskje enda flere fordeler ved begge valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 5. november 2003 #25 Del Skrevet 5. november 2003 Ut fra egen erfaring så vil jeg ikke råde andre til å få barn tidlig (var 23 selv). Ville ikke unnvært barna mine for alt i verden, men samtidig så ser jeg i ettertid at det nok kunne vært fornuftig å vente noen år til. Men dette er helt opp til hver enkelt.. Fordelen med å få barn tidlig er at man ennå er relativt ung når ungene blir store (hvis man da ikke starter med kull nr. 2, som mange gjør). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2003 #26 Del Skrevet 5. november 2003 Kvinnfolk... altså atte kè?? tror nå den "barn er selve meningen med livet" kommentaren (fra deg) er det mest "kvinnfolk "-aktige kommentaren hittil.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 5. november 2003 Forfatter #27 Del Skrevet 5. november 2003 Jeg har egentlig ikke hørt noen kommentarer utenom fra noen av våre single venner som vil fortelle oss hva vi går glipp av De mener vi bør reise og nyte tiden med bare oss i et par år til! Akkurat det er det de sier til oss også, og de fleste som advarer har barn selv, kanskje det bare er en måte å si at de angrer jeg synes faktisk også at det er helt legitimt å advare mennesker man er glad i mot å gjøre ting vi i dag generelt anser som å en dårlig ide (f.eks å få barn før man er 25) Vi kommer uansett til å være over 25 når vi får barn Jeg ser heller ikke hva som er en dårlig ide med å få barn når man er 24 - 25 år og ønsker det selv. Meningen med mitt liv er også å få barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 5. november 2003 #28 Del Skrevet 5. november 2003 Vi kommer uansett til å være over 25 når vi får barn Jeg ser heller ikke hva som er en dårlig ide med å få barn når man er 24 - 25 år og ønsker det selv. jeg regner med at det med 25 år bare var et eksempel.. selvfølgelig er det opp til dere (og ingen andre) og selvfølgelig er dere gamle nok men husk likevel på at "kommentarene" trolig bare er godt ment.. og at noen av dem faktisk kan inneholde gode råd (?) hva med å møte dem med "takk for at du bryr deg, men vi har tenkt på dette og øsker oss likevel barn nå" i stedet for å bli sur/irrtert/oppgitt/trassig el (sier ikke at du/dere har vært det altså.. !!!) fordi de blander seg i noe de strengt tatt ikke har noe med.. og vær trygge på at det jo ikke er noe de har noe med.. en trygg ro på at det uansett hva de sier er ditt og din kjæres valg.. da blir det kanskje lettere å ta det med et smil? lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2003 #29 Del Skrevet 5. november 2003 altså atte kè?? tror nå den "barn er selve meningen med livet" kommentaren (fra deg) er det mest "kvinnfolk "-aktige kommentaren hittil.. Så dersom noen påstår at sex er det aller viktigste i et forhold, og jeg er uenig, så skal jeg konkludere at vedkommende indikerer at MITT forhold er mindre verdt - og gå til angrep??? GROW UP! Typisk selvopptatte kjærringer å reagere på den måten! (sorry, jeg pleier vanligvis ikke å uttale meg så krasst, men det får være grenser...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 5. november 2003 #30 Del Skrevet 5. november 2003 GROW UP! Typisk selvopptatte kjærringer å reagere på den måten! (sorry, jeg pleier vanligvis ikke å uttale meg så krasst, men det får være grenser...) (og du regaerer veldig modent ser jeg??) man er altså en selvopptatt kjerring om man himler litt med øynene av en uttalelse om at "barn er selve meningen med livet"?? synes alle "slik er det" utsagn om følelser osv er litt arrogante, jeg.. mens "jeg føler" og "jeg synes" og "for meg så er.. " er utsagn man ikke kan si noe som helst på... (annet enn at man ser annerledes på det selv da) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 5. november 2003 Forfatter #31 Del Skrevet 5. november 2003 men husk likevel på at "kommentarene" trolig bare er godt ment.. og at noen av dem faktisk kan inneholde gode råd (?) hva med å møte dem med "takk for at du bryr deg, men vi har tenkt på dette og øsker oss likevel barn nå" i stedet for å bli sur/irrtert/oppgitt/trassig el (sier ikke at du/dere har vært det altså.. !!!) fordi de blander seg i noe de strengt tatt ikke har noe med.. Tar imot alle råd med et smil, og vet at alle bare mener det beste for oss. Har heller ikke reagert på det før, har bare blitt så mye råd i det siste. Har jo venner som mener at det bare er å sette i gang også, så vi får litt av "begge sider". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2003 #32 Del Skrevet 5. november 2003 synes alle "slik er det" utsagn om følelser osv er litt arrogante, jeg.. mens "jeg føler" og "jeg synes" og "for meg så er.. " er utsagn man ikke kan si noe som helst på... (annet enn at man ser annerledes på det selv da) PMS? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 5. november 2003 #33 Del Skrevet 5. november 2003 PMS? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 5. november 2003 #34 Del Skrevet 5. november 2003 PMS? (en sakelig kommentar som utfyller diskusjonen.. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 5. november 2003 #35 Del Skrevet 5. november 2003 ???? Ja- for en fryktelig sjokkerende ting å si, ikke sant.... La oss heller si det slik at dersom en 19 åring sier det er det ikke så rart om kanskje de som er litt ekdre reagerer. Ikke nødvendigvis fordi 19 åringen har feil, men fordi at de aller fleste som er blitt 30 - 40 - 50 år vet at de om de fikk valgt i dag ikke ville tatt det valget. Og at derfor vil de helst prøve advare unge mennesker mot å gjøre det. Barn er en viktig del av livet til veldig mange mennesker, men det har seg også slik at mange som velger starte tidlig og ikke har utdannelse og har gått hjemme osv, de føler de har gått glipp av noe og sier de ville ventet noen år. Det er ikke noe annet. Det har seg bare slik at noen ser på sine egne erfaringer og prøver rettlede andre på gunnlag av dette. Om det er rett eller feil er vanskelig å si ettersom mennesker er forskjellige. Noen har fått barn når de var 16, levd et lykkelig liv og aldri angret valget om å bli foreldre tidlig. Men saken er vel kanskje den at de fleste ser tilbake og ønsker de hadde gjort seg ferdig med studier og ungdom og startet med barn og familie når de var litt eldre og kanskje modnere. Ikke ment som moralisering, bare slik jeg tror det er, og slik jeg tror er grunnen til at mange advarer mot å få barn tidlig. Atmi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 5. november 2003 #36 Del Skrevet 5. november 2003 La oss heller si det slik at dersom en 19 åring sier det er det ikke så rart om kanskje de som er litt ekdre reagerer. Nå var det ikke spørsmålet om alder som gjorde at "gjest" tente på alle plugger. Men uttalelsen om at barn er det som gir livet mening. Gjest er av en annen oppfatning og følte seg tydeligvis direkte tråkket på...stakkars. Hadde jeg derimot lagt til; "jeg synes" på begynnelsen av overnevnte setning hadde visst alt vært OK. Så for ordens skyld; JEG SYNES barn er selve meningen med livet! Det mente jeg også da jeg var 19, uten å spre beina for den første og beste av den grunn. Ville bare støtte jenta i at karrierejag og materielle krav ikke er alt som skal bety noe. Det er også lov til å ønske seg å gå hjemme med ungene, dersom økonomien tillater det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 5. november 2003 Forfatter #37 Del Skrevet 5. november 2003 Ville bare støtte jenta i at karrierejag og materielle krav ikke er alt som skal bety noe. Det er også lov til å ønske seg å gå hjemme med ungene, dersom økonomien tillater det. :kysse: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 5. november 2003 #38 Del Skrevet 5. november 2003 Nå var det ikke spørsmålet om alder som gjorde at "gjest" tente på alle plugger. Men uttalelsen om at barn er det som gir livet mening. Gjest er av en annen oppfatning og følte seg tydeligvis direkte tråkket på...stakkars. Hadde jeg derimot lagt til; "jeg synes" på begynnelsen av overnevnte setning hadde visst alt vært OK. gjesten tente vel ikke mer på noen plugger enn du gjorde?? og jeg er enig i med han/henne i at "jeg synes" og "slik er det" er to vidt forskellige utsagn.. Så for ordens skyld; JEG SYNES barn er selve meningen med livet! Det mente jeg også da jeg var 19, uten å spre beina for den første og beste av den grunn. . OK!! Ville bare støtte jenta i at karrierejag og materielle krav ikke er alt som skal bety noe. Det er også lov til å ønske seg å gå hjemme med ungene, dersom økonomien tillater det. det er jeg også enig i.. (selv om jeg ikke synes at barn er "selve meningen" helller.. jeg synes rett og slett at ingen enkelt detalj kan sies å være meiningen med livet.. men at meiningen med livet er forskjellig for oss alle og består av flere ting.. slik er det i alle fall for meg..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 5. november 2003 #39 Del Skrevet 5. november 2003 jeg synes det.. å påstå at en ting er meningen med livet jeg har ingen barn og kommer aldri til å få det.. og slike kommentarer insinuerer at mitt liv ikke har mening.. derfor tar jeg sterk avstand fra slike latterlige kommentarer.. Det handler om at det skal være mulig å uttale seg uten å måtte ta forbehold som; "jeg synes, tror, mener, føler osv." og avslutte hvert innlegg med "men det er nå bare min mening". Jeg tar faktisk utgangspunkt i at brukerne her inne på KG har et minimum av sosial intelligens, og ikke konkluderer med at man hevder å ha patent på sannheten, selv om man ikke begynner en meningsutveksling med "jeg synes"! Det norske språk gir rom for mye, men enkelte skal på død og liv produsere en krangel ut av absolutt ALT! Det svelger jeg ikke uten å slå litt tilbake... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2003 #40 Del Skrevet 5. november 2003 Jeg tar faktisk utgangspunkt i at brukerne her inne på KG har et minimum av sosial intelligens' date=' og ikke konkluderer med at man hevder å ha patent på sannheten, selv om man ikke begynner en meningsutveksling med "jeg synes"![/quote'] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå