blåveis Skrevet 5. november 2003 #41 Del Skrevet 5. november 2003 jeg er også forsåvidt enig i at man skal skjønne at det er snakk om synspunkter.. men da syens jeg det er lov å gjøre sånn; ; med uttalelsen også.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 5. november 2003 #42 Del Skrevet 5. november 2003 Er krangling noe man MÅ drive med for å ha et godt forhold? :o Shit, vi har visst misforstått noe her hos oss... Vi har vært sammen i over 13 år nå og krangler heller ikke. Er det fryktelig feil altså? :o Spørst kva du meinar med krangling, det. Eg meinar det er viktig for forholdet at ein ser kvarandre sine dårlege sider, og veit korleis ein reagerer på dei. Når ein giftar seg utan å 'innrømme' at partnaren har feil og manglar - då synst eg det er skremande... (Og slikt oppdagar ein gjerne når ein er usamde - utan at eg har sagt noko om høge stemmer og sånn...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snuskelusken Skrevet 5. november 2003 #43 Del Skrevet 5. november 2003 Jeg er fortsatt gjest, men dette er så himla bra forum at det klør i fingrene etter å være med :D Here goes: Bare vent til jeg er trettifem, da har jeg unger på seksten og tolv, og er fremdeles bare ungdommen selv! DA kan vi ha det gøy, da! Kunne ikke vært mer enig!! Men når jeg er 35 har jeg nok fortsatt bleieunger Saken er denne: Jeg har vært sammen med mannen min i 12 år, og fikk ikke baby før for et år siden. Nettopp fordi vi hørte på allskens advarsler om hvor godt stillt vi måtte vær for å få barn (Skole, karriere mm) Gjett om vi har snakket mye om det etter vi fikk barn! Hvorfor i all verden gjorde vi ikke dette før?!? Vi ser nå at det hadde vært helt riktig å starte for hvertfall 7 år siden... Som sagt tidligere i tråden, dette er noe som er helt privat, og utelukkende en avgjørelse som ligger hos de to som planlegger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 5. november 2003 #44 Del Skrevet 5. november 2003 Når jeg er 35 er sønnen min 18. :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 5. november 2003 #45 Del Skrevet 5. november 2003 Spørst kva du meinar med krangling, det. Eg meinar det er viktig for forholdet at ein ser kvarandre sine dårlege sider, og veit korleis ein reagerer på dei. Når ein giftar seg utan å 'innrømme' at partnaren har feil og manglar - då synst eg det er skremande... (Og slikt oppdagar ein gjerne når ein er usamde - utan at eg har sagt noko om høge stemmer og sånn...) Hva om man faktisk ikke synes den andre har dårlige sider og man ikke er uenig om ting, selv etter mange år? Jeg har helt ærlig aldri skjønt hvorfor det er viktig i et forhold å ha problemer og mislike ting ved den andre? Vi stortrives vi, uten problemer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 5. november 2003 #46 Del Skrevet 5. november 2003 Ja, jeg forstår at du mente det. Ikke vanskelig å forstå, og jeg forstår godt at noen kan reagere på det. Det jeg her prøver å si at sjansen er ganske stor for at slike tanker vil endre seg etter hvert. det betyr ikke at du vil endre mening, men at mange nok tenker at du vil gjøre det. Jeg syns helt ærlig det er en noe naiv og kanskje litt umoden tankemåte - betyr ikke at å få barn er verdiløst - men som gjest sa, hva med dem som ikke har barn, er de verdiløse de da? Men - dette her er helt opp til hver enkelt hva de mener. Sånn er det, noen mener det og noen mener det, og vi utvikler oss også forskjellig, som gjør at noen endrer mening og noen gjør ikke. Men din holdning vil nok mest sannsynlig endres - tror jeg. Du trenger ikke tro at jeg har rett, jeg bare sier hva jeg tror. Atmi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ida- Skrevet 5. november 2003 #47 Del Skrevet 5. november 2003 Man må få barn når man selv er moden for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ehu Skrevet 5. november 2003 #48 Del Skrevet 5. november 2003 Når dere er klare for barn, er det jo kun dere selv som bestemmer. Men det kan være lurt å tenke over hvilken innflytelse det vil gjøre på livet deres om dere velger å få barn NÅ. Økonomien blir ofte ikke bedre når man får barn (utrolig hva de koster). Er det viktig for dere å få bedre,mer stabil økonomi først eller ikke? Er det viktig for dere å ha frihet til å reise hvor dere vil eller er det mindre viktig? (kan jo godt reise med barn,men det blir ofte litt andre reiser). Føler dere at dere har hatt godt med tid til å "bare" være to eller trenger dere lengre tid til bare å være kjærester? Barn "binder" dere noe de neste 20 årene(men gir masse også). Etc. Etc. Dersom dere diskuterer hvilke forandringer og innflytelse barn vil ha på deres liv og finner ut at dere ikke har betenkeligheter, så spiller det jo ingen rolle hva andre måtte mene. :D Lykke til ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 5. november 2003 #49 Del Skrevet 5. november 2003 Det jeg her prøver å si at sjansen er ganske stor for at slike tanker vil endre seg etter hvert. det betyr ikke at du vil endre mening, men at mange nok tenker at du vil gjøre det. Jeg syns helt ærlig det er en noe naiv og kanskje litt umoden tankemåte - betyr ikke at å få barn er verdiløst - men som gjest sa, hva med dem som ikke har barn, er de verdiløse de da? Atmi Hæ? Er jeg umoden fordi det jeg trakter mest etter her i livet er å få barn med mannen min, og mener at det er noe som gir livet mitt mening??? Jeg er 30 nå, når skal jeg i såfall endre denne naive innstillingen min da? Jeg har en meget god stilling, og har opplevd suksess i arbeidslivet; men jeg er faktisk ikke av dem som brenner for å avansere på karrierestigen. Det er noe alvorlig galt med verden hvis ei jente som inderlig ønsker seg barn, og en stor familie rundt seg blir sett på som "umoden" og "naiv". Mange her er barn av sin tid, ser jeg! Hvordan er det i det hele tatt mulig å se på det som et angrep på barnløse? Jeg har da virkelig ikke publisert min personlige mening som Fakta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ehu Skrevet 5. november 2003 #50 Del Skrevet 5. november 2003 Livet har da MASSE å by på enten man har barn eller ikke ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pooh Skrevet 5. november 2003 #51 Del Skrevet 5. november 2003 Man kan oppleve masse selv om man har barn.Selv om det blir noen hider selfølgelig.Men det er jo helt å holdent opp til hver enkelt hvordan man selv ønsker å leve livet.Jeg har valgt å få barn tidlig å det har jeg ikke angret en dag på.Føler heller ikke at jeg har godt glipp av noe.Noen brenner for barn,å noen synes det er greit å låne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 6. november 2003 #52 Del Skrevet 6. november 2003 Hva om man faktisk ikke synes den andre har dårlige sider og man ikke er uenig om ting, selv etter mange år? Då kan ein ikkje vere gift med eit menneske, vel? Har aldri møtt eit menneske (og blitt godt kjend med vedk.) som ikkje har ei einaste dårleg side!? Jeg har helt ærlig aldri skjønt hvorfor det er viktig i et forhold å ha problemer og mislike ting ved den andre? Vi stortrives vi, uten problemer... ...fordi i mange slike forhold (mellom anna to eg kjenner til) er det då eit heilt skreivt styrkeforhold mellom partane. Den eine nikkar og er snill og samd og verdens beste, for å unngå konflikt... (og nei, dette er faktisk ikkje uvanleg!) Og på sikt er det klart at slikt er usunt! For all del - flott at de har eit fantastisk ekteskap, men at du har funne ein mann utan ei einaste negativ side, trur eg faktisk ikkje på... *skyt meg den som vil* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2003 #53 Del Skrevet 6. november 2003 Hæ? Er jeg umoden fordi det jeg trakter mest etter her i livet er å få barn med mannen min, og mener at det er noe som gir livet mitt mening??? det der et et heeeelt annet utsang enn "barn er selve meningen med livet" ingen har vel nektet for at det å få barn kan være meningsfult, eller sagt at du er umoden fordi du ønsker deg barn.. det er det at barna var selve meninignen vi reagert på.. tror ikke noen har godt av at livet bare dreier seg om en ting.. og som du selv sa; du har karriære osv også.. og selv om karriæren ikke er selve meningen med livet, så er den vel noe meiningsful? jeg har mange ting i livet mitt som er meningfulle.. men ingen som er selve meingen.. og jeg står fast på at det å påstå at noe er "selve meiningen" er nedadlatende overfor dem som har vagt bort/ikke kan få dette ene aspektet ved livet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 6. november 2003 #54 Del Skrevet 6. november 2003 det der et et heeeelt annet utsang enn "barn er selve meningen med livet" tror ikke noen har godt av at livet bare dreier seg om en ting.. Beklager, jeg mente selvfølgelig ikke at barn er den ENESTE meningen med livet, jeg må legge til forholdet til MANNEN min! Kjærlighet og fellesskap med familien min rett og slett. Alt annet er elementer som i bunn og grunn ikke betyr noe som helst for meg. Bryr meg fint lite om jobben min utover at jeg liker å tilbringe tid sammen med kolleger, og at den skaffer meg mat på bordet! Livet handler ikke om sydenturer, festing, trening, jobbing, shopping eller hva det nå er man bruker tiden på. Det eneste som betyr noe (FOR MEG - tryggest å påpeke det i slikt selskap) er det å tilbringe tid med mann og barn. Får alt for lite tid til det i dagens samfunn!!! Barn (og ektemann) er selve meningen med livet!!! *spurter ut før hun får seg en på trynet av sint gjest* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2003 #55 Del Skrevet 6. november 2003 Barn (og ektemann) er selve meningen med livet!!! *spurter ut før hun får seg en på trynet av sint gjest* greit nok at du synes at disse to tingene i livet er selve meningen for deg.. men ærlig talt.. min 60 år gamle nabo har vært ugift og barnløs hele livet.. og hun sprudler!!! hun har venner i massevis og deltar i masse arbeid med barn og unge.. kom ikke her å si at hennes liv skulle være meingsløst!! som sagt; vær så snill å innse at "meningen med livet" er en subjektivt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2003 #56 Del Skrevet 6. november 2003 ps. usakelig kommentar; *spurter ut før hun får seg en på trynet av sint gjest* direkte barnslig å "diskutere" ved å kategorisere andre som diskuterer på lik linje som "sinte" bare fordi man ikke er enige.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 6. november 2003 #57 Del Skrevet 6. november 2003 som sagt; vær så snill å innse at "meningen med livet" er en subjektivt.. ÅH KJÆRE VENE - HAR DET NOEN GANG VÆRT TVIL om at følelser er en SUBJEKTIV oppfatning? For oss andre ligger det faktisk implisitt i selve definisjonen, og er ikke til å ta feil av. Da jeg snakket om meningen med livet nevnte jeg ikke at du og naboen og mange andre med dere kan være av en annen oppfatning, og det er selvfølgelig svært beklagelig - men spørsmålet barnløshet hadde liksom INGENTING med hovedinnlegget å gjøre, så du må unnskylde! Takk for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2003 #58 Del Skrevet 6. november 2003 ÅH KJÆRE VENE - HAR DET NOEN GANG VÆRT TVIL om at følelser er en SUBJEKTIV oppfatning? jeg håper da ikke det.. For oss andre ligger det faktisk implisitt i selve definisjonen, og er ikke til å ta feil av. "oss andre" men du skrev ikke at du snakket om følelser og la slett ikke opp til subjektivitet.. du skrev bastant ut at "det er selve meningen med livet" og det synes jeg at du bør ta selvkritikk på.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 6. november 2003 #59 Del Skrevet 6. november 2003 God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2003 #60 Del Skrevet 6. november 2003 God bedring! min eneste kommentar til denne typen kommentarer er at jeg håper du kan innse at dette ikke er god diskusjonsteknikk.. latterliggjøring av motstandere osv er usakelig og usmakelig.. la argumentene snakke for seg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå