Gjest trådstarter Skrevet 20. april 2011 #1 Del Skrevet 20. april 2011 Heisann! Eg trenger litt hjelp utenfra for å hjelpe forholdet mitt framover. Dama stoler relativt lite på meg og det eg seier til ho. Før vi vart sammen spurte ho meg om eg hadde hatt ONS med nokon der vi budde (to mnd etter eg flytta dit) og eg sa nei. To mnd etter vi vart ilag spurte ho meg om eg hadde hatt SEX med noken etter eg flytta dit, og eg sa ja. Resultatet vart total klikk, at eg hadde løget, at ho ikkje kan stole på meg. Eg er sånn som legger fortida mi bak meg, og tenker ikkje på det, mens ho skal ha absolutt alle detaljer. Eg sa at eg holdt bittelitt på med ei akkuratt når eg flytta dit, men det gikk over med engang, da vi ikkje passa ilag. Då stolte ho enda mindre på meg og var no i tillegg redd for at eg skulle finne meg ei ny raskt. Sjølv om det her var to mnd før eg og dama hadde første date. Det her knuste visst henna sjølvbilde, og eg fortsatte å sei kva eg syns om ho med kompliment, og prøver å vise det. Men ho tar absolutt ingenting til seg. Så det er jo en ond sirkel eg ikkje får gjort noko med No er det her fire mnd sia, og alt er forferdelig turbulent. Forgårs nevnte eg ordet Fransk Åpning = dårlig stemning i fleire timer. Ho visste ikkje kva det var, og når fortalte det, så sa ho: "Ja det er sånt som du veit" Vi skulle ha sex, men ho var ikkje tilstrekkelig våt, så eg sa vi kan ha meir vorspiel = no more sex, og ville ikkje snakke med meg. Vi var ute å handla, så plutselig vart ho sur, og gikk i bilen, då hadde eg visst sett på andre damer. Går heile tida og føler eg er i eit minefelt, og at alt eg gjer er feil. Ikkje kan eg vere uenig heller. Som oftast så går det ikkje an å disktuere det heller, for ho slutter å svare meg, og eg må gjerne spør 8-9 ganger før eg får ein respons, og da er eg SVÆRT SVÆRT irritert. Har sagt til ho at det er noko av det som irriterer meg mest av alt som finnes, folk som ikkje viser respekten å svare engang. Så siste 10-11 dagane har vi hatt 2-4 timer med slikt tull som det her kver dag. Advice anyone ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adeleine Skrevet 20. april 2011 #2 Del Skrevet 20. april 2011 Du kan gi henne følgende ultimatum: enten begynner hun i terapi for sjalusien sin, eller så gjør du det slutt. Dette høres nesten utrolig ut, hun må være ekstremt usikker og umoden. Med trykk på ekstremt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2011 #3 Del Skrevet 20. april 2011 Det første som slår meg er: Dårlig selvtillit.... Erfaringsmessig er det personer som har veldig dårlig selvtillit som blir hysterisk sjalu, rakker ned på andre og og lager drama ut av hver minste ting. Vet ikke om det er så mye du kan gjøre med dette, det endre sannsynligvis med at du må gå på nåler, samt hele tiden prøve å overbevise henne om et eller annet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trådstarter Skrevet 20. april 2011 #4 Del Skrevet 20. april 2011 Hei og takk for svar! Dårlig sjølvtillit er nok en vesentlig faktor ja. Etter vi fikk roa oss ned igår etter nok en diskusjon, så fikk eg ho til å sei med sine egne ord at ho ikkje føler seg bra nok for meg, eller for andre. Og så lenge det ligger i bunnen, så hjelper ingenting av det eg gjer, og det er forferdelig. Vi har det heilt fantastisk stort sett, men det er det unødvendige som det eg nevnte istad vi må få vekk. Eg spurte om vi skulle snakke med psykolog ilag på skulen, for å ordne i forholdet vårt, men det ville ho ikkje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 20. april 2011 #5 Del Skrevet 20. april 2011 Det er vondt å høre at hun sliter så fryktelig med sjalusien. Selv om det kanskje vil roe seg litt med tiden, så har dere massivt stress med dette. Kanksje trygghet og selvsikkerhet er det som bør trenes opp. Spør henne om hun selv anser sin sjalusi som ett problem. Du kan si at det er såpass stressende at det faktisk er en trussel mot din trivsel og forholdet. Så kan du spørre om hun vil at dere skal forsøke å trene ned problemet, og kanskje gå til en dyktig psykolog. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 20. april 2011 #6 Del Skrevet 20. april 2011 Høres ut som ei dame dette her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 20. april 2011 #7 Del Skrevet 20. april 2011 Det jeg lurer på er hvor mange hun har pult siden hun oppfører seg så mystisk? På seg selv kjenner man andre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 20. april 2011 #8 Del Skrevet 20. april 2011 Hei og takk for svar! Dårlig sjølvtillit er nok en vesentlig faktor ja. Etter vi fikk roa oss ned igår etter nok en diskusjon, så fikk eg ho til å sei med sine egne ord at ho ikkje føler seg bra nok for meg, eller for andre. Og så lenge det ligger i bunnen, så hjelper ingenting av det eg gjer, og det er forferdelig. Vi har det heilt fantastisk stort sett, men det er det unødvendige som det eg nevnte istad vi må få vekk. Eg spurte om vi skulle snakke med psykolog ilag på skulen, for å ordne i forholdet vårt, men det ville ho ikkje. Dere er altså ganske unge. Ikke lett for deg i din alder å løse problemer som middelaldrende heller ikke rår med. Gi henne mye kos og skryt. Prøv å bygg opp selvtilliten hennes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trådstarter Skrevet 20. april 2011 #9 Del Skrevet 20. april 2011 Takk for gode svar Eg er henna nr 3, men ho er jo usikker på kor mange eg har hatt. Eg har sagt at eg har hatt mange kjærester, og det er jo noke som kjem fram i ny og ne. Ho får kos og skryt kver dag i gode mengder, og ho rødmer ofte, men i neste sekund så er det snudd. Korleis får eg bygd opp trygghet og sjølvsikkerhet når ho er enig og føler det i eit øyblikk, men er snudd i det neste? Virker som at ho glømmer alt som eg har sagt og gjort når ho får en mulighet til å reagere. Noken som har prøvd psykolog på det her området og kan gi erfaring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 20. april 2011 #10 Del Skrevet 20. april 2011 Ho får kos og skryt kver dag i gode mengder, og ho rødmer ofte, men i neste sekund så er det snudd. Jeg fikk brudd med min x, nettopp fordi hun hadde usikkerhets og sjalusiproblemer. Et vesentlig problem er nok at hun ikke uten videre tror på deg. Hvis hun kan trene på å tro deg uten begrensning, så vil dere få opp en aktiv kommunikasjon. Det bør være ett mål å jobbe mot. Hun må rett og slett ta sjansen på å tro på deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hankjønn Skrevet 20. april 2011 #11 Del Skrevet 20. april 2011 (endret) Førsteinntrykket mitt sier "redd deg selv og kom deg vekk". Et slikt forhold ville kvelt meg, jeg hadde ikke tålt den mangelen på selvtillit hos henne og tillit fra henne til deg. For å ta det litt mer avbalansert og gjennomtenkt så vil jeg helt klart anbefale at dere drar til en form for helsepersonell eller psykolog og får snakket ut om dette med noen profesjonelle. Jeg tror hun trenger å gå i seg selv og jobbe med seg selv, og profesjonell veiledning hos psykolog og deg som støtte under veis er en god vei å gå. Psykolog har hjulpet meg og min kjære da det var problemer med stress, og de har svært mye erfaring med ungdom og deres proglemer, spesielt om dere går til helsestasjoner for ungdom (siden dere går på skole antar jeg dere er ungdommer?) Endret 20. april 2011 av Hankjønn 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2011 #12 Del Skrevet 20. april 2011 Det her hadde jeg ikke orket. Hun kveler deg med sin usikkerhet og sans for drama og straff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2011 #13 Del Skrevet 20. april 2011 Det er ikke alle som er egnet til å være i et voksent forhold desverre... Du kan lese mer om problemet i denne engelske bloggen. Lykke til, you're gonna need it... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2011 #14 Del Skrevet 20. april 2011 Dette sitter i hodet på henne og jeg tviler på at det blir bedre. Det eneste som skjer til slutt er at du er så dressert at du like gjerne kunne vært blind, døv, stum og hjernevasket. Løp. Kom deg unna den gale heksa før hun knebler livsgnisten i deg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå