Gå til innhold

Varige glatte ben

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er viktig å eksfoliere regelmessig for å unngå det og ruglete hud.

Eksfoliere?

Takk for fint svar!

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

mens du holder på så blir huden nummen, så det gjør bare vondt de første 3 minuttene

Skikkelig betryggende. :dåne:

Skrevet

Eksfoliere?

Takk for fint svar!

Hehe, my pleasure!!

Eksfoliere=gnukke og gni ;)

Typ hampskrubb el no :fnise:

Skrevet

De fleste kvinner vil få bruk for en epilator en eller annen gang i livet. Det er definitivt lurt å kjøpe seg en. Prøv den litt på beina noen ganger og du vil komme i gang med å bruke den fortere enn du tror. Ikke bli skremt av at de fleste mener at det er vondt :) Hvis man skal sitte å glo på beina og være redd for at det skal gjøre vondt, så blir det vondt. Sett på litt musikk med liv i og sett i gang med jobben :)

Kanskje jeg skal ta å kjøpe den da.. Men er epilator vondere enn voksing? Uff, tror jeg er litt pysete der! Vil ikke kjøpe den, og ende med å aldri bruke den heller.. Når man bruker en epilator, må man ha noe krem eller noe? Hvordan gjøres det?

Skrevet

De fleste kvinner vil få bruk for en epilator en eller annen gang i livet. Det er definitivt lurt å kjøpe seg en. Prøv den litt på beina noen ganger og du vil komme i gang med å bruke den fortere enn du tror. Ikke bli skremt av at de fleste mener at det er vondt :) Hvis man skal sitte å glo på beina og være redd for at det skal gjøre vondt, så blir det vondt. Sett på litt musikk med liv i og sett i gang med jobben :)

Voks er vondere! Tenk deg å dra ut 10 hår på en gang (epilator) og så ganger du det med 10 igjen...Da får du voks....Altså 100 hår på en gang. Epilator tar lengre tid, men siden huden blir nummen når du hølder på så gjør det bare vondt helt i begynnelsen ;) Mitt råd er kjøp den!!!! Du blir ikke noe mere hårløs av å sitte å gruble ihvertfall :D

Skrevet

Ok, da kommer jeg sikkert til å kjøpe en epilator! Ønsk meg lykke til!

Hvordan brukes den? Våt, tørr hud? Mot hårene?

Er det nok å vaske den for hver gang? Må man skifte "blad" eller noe slikt på den?

Skrevet

Tørr hud, mot hårene. Du må ikke skifte noen ting på den, det følger med en liten børste med epilatoren. Når du er ferdig skal du børste inn i "bladene" på epilatoren.

Er det nok å vaske den for hver gang? Må man skifte "blad" eller noe slikt på den?

Skrevet

Tørr hud, mot hårene. Du må ikke skifte noen ting på den, det følger med en liten børste med epilatoren. Når du er ferdig skal du børste inn i "bladene" på epilatoren.

Tusen takk!

LYKKE TIL!!!! :)

og TAKK! :D

Skrevet

Jeg er fryktelig sløv når det gjelder å fjerne hår om vinteren. Derfor er det vondt når jeg skal begynne å bruke epilatoren om våren. Det jeg gjør da, er at jeg bruker høvelen først. Dagen etter bruker jeg epilatoren, og det fortsetter jeg med i dagene fremover i en ukes tid. Da er det så få hår ad gangen som rekker å vokse ut, at det ikke blir så ille. Når man har brukt den hver dag i en ukes tid, har på en måte alle hårene rukket å få en runde med epilatoren. Da blir det ikke så ille når jeg tar det igjen en uke senere. Men jo oftere du bruker den, jo færre hår er lange nok til å bli med - og dermed er det ikke så vondt. Jeg bruker den bare på beina, resten tar jeg med høvel.

Jeg bruker min på tørr hud, frem og tilbake i alle retninger. Det er slik det står i min bruksanvisning at den skal brukes.

Skrevet

Blir ikke alle hårene fjernet? Eller må man ta over flere dager for å få med alt? Man kan vel ta med epilator, og høvel etterpå da?

Skrevet

Blir ikke alle hårene fjernet? Eller må man ta over flere dager for å få med alt? Man kan vel ta med epilator, og høvel etterpå da?

Jeg har grov mørk hårvekst. De fine småhårene blir ikke borte, men så er min epilator gaaaaaaammel da!Når jeg er ferdig er ikke huden glatt, men man kan ikke se noen hår. altså perfekt for stranden og for at vennindene dine ikke skal tro du er en boms. Når jeg har befhov for at det skal føles litt finere (hehe) Så drar jeg over med høvelen i tillegg. P.S er altid et par hår man overser, men ta en runde til dagen etterpå for optimalt resultat. et tips til. når du merker at hårene begynner å vokse ut så barber til alle hårene er kommet ut sånn at du får en jevn syklus. feks hver 3 uke. På meg så holder epilatoren 3 uker (strand ok) to uker (ta på ok)Ikke fjern hårene og så oppdager du noen hår ei uke etterpå også bruker du epilatoren på de og. Dra helelr fram høvelen fram da så du slipper konstant hårfjerning ;) Lykke til!

Gjest strykebrett
Skrevet

Det ser akkurat ut som den jeg har hatt i 5 år, den funker kjempefint.

Må ikke ta hver dag eller mange dager etter hverandre nei, men alle hårene vil ikke vokse ut samtidig. Derfor blir hårene mye mer sporadisk når de kommer ut.

Jeg syns ikke det gjør noe vondt jeg, kanskje litt på den tynneste huden ved anklene de to første gangene, men man venner seg raskt til :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke det gjør noe vondt jeg, kanskje litt på den tynneste huden ved anklene de to første gangene, men man venner seg raskt til :)

Jeg kan knapt huske en tid da det gjorde vondt i det hele tatt, jeg. De 2-3 første gangene, kanskje. Raskt og enkelt er det også. Har aldri prøvd voks, men det virker da mye mer plundrete.

Gjest Ruccola
Skrevet

Jeg har brukt disse stripsene lenge og de fungerer godt på meg :)

Jeg varmer dem opp med hårføneren, gnir godt på dem før jeg drar dem fra hverandre og klistrer dem på bena. Litt vondt å dra av, men jeg fokuserer på å se på stripsen hvor mye hår der er, og "glemmer" da litt vondtene ;)

Når jeg har brukt to strips legger jeg dem sammen igjen og føner dem myke. Gnir godt på stripsene så voksen blander seg innimellom hårene som ligger igjen der.

Så drar jeg dem fra hverandre igjen og bruker dem en gang til.

Klarer meg stort sett med ca 8 strips (altså 4 sammenlagte) til begge beina.

Jeg fikk lånt meg en Brown "silk e`pil" epilator nå for noen uker siden for første gang. Det også var vondt i starten, men så ble en liksom litt vandt med det. Likte det veldig godt så en sånn en står på ønskelisten!

Mye mer lettvindt en stripsene, da jeg har en tendens å miste dem ned å få voks utover gulvet ;)

Pleier bare å vokse bikinilinjen. Det er vondt, men levelig. Bare pass på å klippe stripsene opp så du får mindre stykker i slengen, da er det lettere ;)

Under armene klarer jeg ikke å ta. Veldig vondt, og rett og slett ikke mulig å få skikkelig tak til å gjøre det selv :)

Prøvde ikke epilatoren verken i armhulene eller bikinilinjen siden jeg hadde lånt den med en venninne, men tipper nok det er vondt i starten ja! :jepp:

Jeg shaver leggene innimellom også, om jeg ikke har tid til å la hårene gro ut nok til å vokse/epilere.

Skrevet

Er det noen som har tips om en ekstremt stillegående epilator? Jeg har en, men den blir ikke brukt pga at jeg er var for lyd, og blir stresset av det konstante "surret" fra den.

Skrevet

Etter å ha lest denne tråden så har jeg tenkt til å kjøpe med epilator :fnise: Orker ikke alt sølet med voksing... og så tar det så utrolig langt tid synes jeg, og da er vel epilator hakket kjappere totalt sett?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...