Dobbeltseng Skrevet 19. april 2011 #1 Skrevet 19. april 2011 Jeg har alltid før brukt høvel når jeg har barbert beina. Det utrolig kjedelige med det, er jo at man allerede dagen etterpå kan kjenne hårene komme ut igjen. Jeg er derfor på leting etter noe som varer lengre. Veet(http://www.veet.no/veet-ready-to-use-wax-strips.php) skriver jo på voksene sine at man kan få en silkemyk følelse i opp til 4 uker. Funker dem så bra? Om de holder 1, eller 2 uker er det nok for meg. Er det kjempe vondt å vokse leggene med denne? I såfall, en slik veet pakke, holder den for begge beina? Eller må jeg ha flere pakker? Og voksing av bikinilinjen pakken, kan man voksne alt der nede med den? Vondt? Håper noen kan svare på alt jeg lurer på! :D Så kan jeg gå sommeren i møte litt blidere.
karolinn Skrevet 19. april 2011 #2 Skrevet 19. april 2011 Har gitt opp håpet på evig glatte ben ! :frown: Har prøvd det meste, men ender alltid opp med høvlen likevel...
Gjest Consensio Skrevet 19. april 2011 #3 Skrevet 19. april 2011 Sukk, skulle ønske det fantes en vidunderkur (bortsett fra voksing). Så kjedelig å gå ut av dusjen dagen etter at man har barbert leggene...også fryser man bittelitt når man drar på seg buksa og det gjør såååååå vondt når stubbene står rett ut
liselotte1 Skrevet 19. april 2011 #4 Skrevet 19. april 2011 Hei! Har du tynne lyse hår eller kraftige mørke?? Kaldvoks er dyyyrt. Varmvoks er det aller beste, men det er mye styr og gris, samt at det er lett å brenne seg. Begge deler tar fra 1-3 uker før det vokser ut igjen. Bena mine blir imidlertid ikke glatte som ved barbering. Det klør og blir ruglete når det vokser ut igjen, samt at det er plagsomt med ingrodde hår. Jeg har kuttet ut voks og bruker epilator. Den fungerer akkurat på samme måte som voks - alle kostnadene og alt sølet. Dete r veldig vondt de første gangene, men blir bedre og bedre. Jeg bruker den under armene og bikinilinja og. Så supplerer jeg med barberhøvel for å ta "mikrohårene" når leggene skal være helt glatte. Haha. Altså når jeg og kjæresten skal ha det gøy;) Lykke til!
Gjest Fikira Skrevet 19. april 2011 #5 Skrevet 19. april 2011 Eneste Veet produktene gjør for meg er å gjøre huden rød og gir utslett =D Men jeg kanskje sart hud.. Epilator funker fint for min del, men det holder ikke i 4 uker.
karolinn Skrevet 19. april 2011 #6 Skrevet 19. april 2011 (...) Epilator funker fint for min del, men det holder ikke i 4 uker. Det gjør jo himla ondt! Hvor mye skal man ofre for en knapp uke? Min epilator er ikke akkurat velbrukt for å si det sånn...
sequin Skrevet 19. april 2011 #7 Skrevet 19. april 2011 Epilator er genialt! Syns ikke det er så vondt jeg, men så har jeg veldig tynne hår...
Gjest Consensio Skrevet 19. april 2011 #8 Skrevet 19. april 2011 Det gjør jo himla ondt! Hvor mye skal man ofre for en knapp uke? Min epilator er ikke akkurat velbrukt for å si det sånn... Ikke min heller. Smertene var så voldsomt at jeg besvimte mens jeg holdt på....
Gjest Miss Skrevet 19. april 2011 #9 Skrevet 19. april 2011 Hei! En Veet pakke holder for begge beina. En annen mulighet er threading(du bruker vanlig tråd til å fjerne hårvekst. Jeg gjør det på meg selv i ansiktet og resultatet blir alltid helt perfekt). Du kan også bruke Epilator (jeg brukte den i bikinilinjen også). Nå har jeg satset på laser, orker ikke å lide mer
Dobbeltseng Skrevet 19. april 2011 Forfatter #10 Skrevet 19. april 2011 Hei! Har du tynne lyse hår eller kraftige mørke?? Jeg var en mellom ting vil jeg tro.. Veet sin kaldvoks er jo ikke så dyr? Finnes det noen god billig epilator? Som fattig student har jeg ikke råd til all verden. Men ut ifra at mange synes epilator er veldig vondt, hvor lenge varer resultatet? Jeg gidder ikke det, om det ikke varer en stund..
Gjest Miss Skrevet 19. april 2011 #11 Skrevet 19. april 2011 Kaldvoks er ikke dyr og det blir ikke så mye griseri. Hvis du kjøper det på Rema 1000/ Kiwi sparer du en god del kroner. Epilatorene fra Braun er gode. Sjekk siden til Eljøp, tror de koster ca. 500 kr. Hvor lenge resultatet varer, varier fra person til person. Jeg får samme resultat med voksing som det jeg får med epilatoren. Jeg var en mellom ting vil jeg tro.. Veet sin kaldvoks er jo ikke så dyr? Finnes det noen god billig epilator? Som fattig student har jeg ikke råd til all verden. Men ut ifra at mange synes epilator er veldig vondt, hvor lenge varer resultatet? Jeg gidder ikke det, om det ikke varer en stund..
Dobbeltseng Skrevet 19. april 2011 Forfatter #12 Skrevet 19. april 2011 Kaldvoks er ikke dyr og det blir ikke så mye griseri. Hvis du kjøper det på Rema 1000/ Kiwi sparer du en god del kroner. Epilatorene fra Braun er gode. Sjekk siden til Eljøp, tror de koster ca. 500 kr. Hvor lenge resultatet varer, varier fra person til person. Jeg får samme resultat med voksing som det jeg får med epilatoren. Okei. Tusen takk! Hva synes du er best da? Og vondest?
Gjest strykebrett Skrevet 19. april 2011 #13 Skrevet 19. april 2011 Jeg var en mellom ting vil jeg tro.. Veet sin kaldvoks er jo ikke så dyr? Finnes det noen god billig epilator? Som fattig student har jeg ikke råd til all verden. Men ut ifra at mange synes epilator er veldig vondt, hvor lenge varer resultatet? Jeg gidder ikke det, om det ikke varer en stund.. Hårene vil komme ut like raskt om du bruker epilator eller voks. I begge tilfeller blir hårene dratt ut med hårsekken. Vil tro det er mye billigere for deg å investere i en epilator (jeg har hatt min i 5 år snart), enn å kjøpe ny voks hele tiden. Hvoe fort hårene kommer tilbake er forresten veldig individuelt, jeg tror de 4 ukene det skrytes av gjerne er et i-beste-fall-estimat. Hos meg tar det ca en uke,uansett om jeg bruker voks eller epilator.
Dobbeltseng Skrevet 19. april 2011 Forfatter #14 Skrevet 19. april 2011 http://www.elkjop.no/product/hus-hjem/personlig-pleie/barbermaskin-harfjerning/SE2170DX/braun-epilator Tror dere denne funker, selv om den er veldig billig?
Gjest Miss Skrevet 19. april 2011 #15 Skrevet 19. april 2011 Jeg synes at voksing er best hvis man har litt lite tid. Det tar ikke så lang tid som det gjør med epilator. Med voksing gjør det bare vondt i 5 sekunder (akkurat i det du drar, og kanskje 5 sekunder etter). Epilator er kanskje ikke så behagelig de første gangene man bruker det. Jeg pleide å vokse veldig mye før, og da pleide jeg alltid å vokse den nederste delen av beinet først (der det gjorde mest vondt). Da gjorde det ikke så veldig vondt å vokse resten av beinet. Lukk øynene tell til 3 og dra Det er kjempe lett! Okei. Tusen takk! Hva synes du er best da? Og vondest?
Gjest Blondie65 Skrevet 19. april 2011 #16 Skrevet 19. april 2011 http://www.elkjop.no/product/hus-hjem/personlig-pleie/barbermaskin-harfjerning/SE2170DX/braun-epilator Tror dere denne funker, selv om den er veldig billig? Den er ikke spesielt billig - er vel ca der slike produkter ligger i pris. Selv sverger jeg til en kombinasjon av høvel og barbermaskin. Det er det som fungerer best. Har aldri prøvd epilator, men har prøvd voks og la meg si det sånn: Hvis epilator er vondere enn voks eller likedan så ville den blitt hyllepynt hos meg.
Gjest Miss Skrevet 19. april 2011 #17 Skrevet 19. april 2011 Den funker kjempe bra den! Mamma har en helt lik, hun har hatt den i flere år nå http://www.elkjop.no/product/hus-hjem/personlig-pleie/barbermaskin-harfjerning/SE2170DX/braun-epilator Tror dere denne funker, selv om den er veldig billig?
Dobbeltseng Skrevet 19. april 2011 Forfatter #18 Skrevet 19. april 2011 Kanskje jeg skal ta å kjøpe den da.. Men er epilator vondere enn voksing? Uff, tror jeg er litt pysete der! Vil ikke kjøpe den, og ende med å aldri bruke den heller.. Når man bruker en epilator, må man ha noe krem eller noe? Hvordan gjøres det?
liselotte1 Skrevet 19. april 2011 #19 Skrevet 19. april 2011 http://www.elkjop.no/product/hus-hjem/personlig-pleie/barbermaskin-harfjerning/SE2170DX/braun-epilator Tror dere denne funker, selv om den er veldig billig? Det gjør den! Er samme som min som jeg har hatt i sikkert 5-6 år. Voks gjør kjempevondt fort. Epilator gjør litt vondt lansommere. Og den som svimer av av det må ha utrolig lav smeteterskel!! Det som er fordelen med epilator er at mens du holder på så blir huden nummen, så det gjør bare vondt de første 3 minuttene Voks og epilator funker best på normal til grov hårvekst, men har man grov hårvekst virker det som man har lettere for å få ingrodde hår. Det er viktig å eksfoliere regelmessig for å unngå det og ruglete hud. Ps epilator funker fint på bikinilinja, men IKKE på selve "greia" og ihvertfall ikke voks!!. Hadde ei venninde som prøvde å vokse på "innsiden" og hun reiv av seg en hudflik. Jeg skulle bruke epilatoren der og så vikla håra seg inn i den og resultatet var en hoven og øm blodutredelse på størrelse med en 20 kroning. Så trim resten av busken med høvel du
Gjest Miss Skrevet 19. april 2011 #20 Skrevet 19. april 2011 Husk at det gjør jo litt vondt med både voksing og epilator Men bruker man det ofte så blir man vant til det etterhvert og da gjør det ikke så vondt lenger likevel. I tillegg så blir håret blir mye tynnere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå