Gå til innhold

Hvor spiser dere middag?

Fremhevede innlegg

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg bor alene, og spiser alle måltider i sofaen foran pc'n. Det er ganske enkelt fordi det er det eneste stedet i leiligheten min man kan sitte. Jeg savner å ha kjøkkenbord, for det er der jeg liker å spise.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi spiser stort sett middag på kjøkkenet (har ett barn). Av og til spiser vi i stuen foran fjernsynet. En gang hadde vi "piknik" og spiste på et teppe i stuen ;)

Frokost, lunsj og kvelds spises foran TV-en, PC-en, på bussen eller banen, eller litt sånn her og der.

Skrevet

Hverdagsfrokoster spises ved kjøkkenbenken, ettåringen står på krakk og spiser og jeg spiser mens jeg smører matpakke.

Middagene spises ved spisestuebordet, eller i hagen om det er vær til det. En skjelden gang spiser vi kosemat foran TV'en, men det er kanskje bare et par ganger i året. Men det hender at vi tar kaffe/dessert i sofaen da, de gangene vi har noe dessertlignende.

Og Harlekin, piknik på teppe hørtes koselig ut!

AnonymBruker
Skrevet

I uka spiser vi middagen på kjøkkenet. Uten tv :) I helgene sitter vi i stua med tv :) Er det fint vær om sommeren sitter vi ute.

Hva gjør dere andre? :)

bare på kjøkkenet. Dekker på med duk ol i helger. Spisestuen brukes i høytider,og når vi har gjester

Gjest Applestore
Skrevet

Jeg og samboeren min spiser alltid i stua, bruker aldri kjøkkenbordet (kun til oppbevaring).

Hjemme spiser vi på kjøkkenet, med unntak av av noen helger hvor vi spiser i stua :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi spiser som regel ved spisebord i stua, noen ganger foran tv'en (på kvelden i helgene). Vi bor i blokk og har smalt kjøkken, så har verken mulighet til å spise ute eller på kjøkkenet. Når jeg får meg hus skal jeg ha plass til kjøkkenbord, og mulighet til å spise ute og grille!!!

AnonymBruker
Skrevet

Spiser over vasken, orker ikke oppvask. Lager aldri middag.

Skrevet

Jeg og sambo spiser som regel ved kjøkkenbordet. Jeg liker å dekke på og ha det fint. Gjerne med levende lys og noe ekstra fint i helgene. :tongue:

Men noen ganger sitter vi foran tven og koser oss med Friends, Parenthood eller noe lignede mens vi spiser.

Og gjerne ute når det er varmt. :)

Gjest annemor30
Skrevet

Her inntas alle måltider ved kjøkkenbordet;) På sommeren tas middagen ute;) Aldri foran TV for vi har ikke plass i tv stua*ler*

Skrevet

Vi spiser middag alltid med kjøkkenbordet.

Har to barn, så spise ved stuebordet tror jeg ville blitt mye søl :fnise:

Men det hender at det blir ved stuebordet om vi voksne er alene.

Skrevet

Vi har et ganske lite kjøkkenbord derfor spiser vi de fleste måltider ved spisestuebordet. Vi har som regel pizza fredag eller lørdag og da sitter vi i sofaen foran tv`n. Hadde det vært opptil ungene hadde alle måltider blitt spist foran tv`n :ler:

Skrevet

Vi spiser alle måltider ved salongbordet i stua.

Gjest youlookslashy
Skrevet

Middag inntas som oftest ved kjøkkenbordet, men eventuell lørdagspizza o.l tas foran tv'n! Spisestuen brukes bare til fint! Frokost, lunch osv. konsumeres hvor enn det passer deg, om det er i senga, spisestua eller trappa.

AnonymBruker
Skrevet

Måltidene inntas ved kjøkkenbordet. :)

Så kjedelig dere er da...

Skrevet

På rommet til meg eller kompis nextdoor. Vi har kjøkken, men det blir sjeldent brukt. Sitter kanskje der og spiser noe rask lunsj mellom tirsdag forelesninger.

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing.

Kråkesaks, moderator.

Skrevet

Vi spiser middag rundt spisebordet. Også i helgene. Når jeg er alene med min eldste datter, spiser vi gjerne i sofaen foran tv'en.

Skrevet

Alle måltider spises ved spisestuebordet, eller ute i hagen på sommeren.

Skrevet

I kollektivet spiser vi bare foran tv-en/ved stuebordet. Frokosten brukes til nyhetsurfing på nett, og middagen spises som regel til en eller annen serie vi følger med på. (Vi lager ikke mat sammen).

Hjemme hos mamma og pappa spiser vi alltid ved kjøkkenbordet, med unntak av evt kveldsmat som vi fikser hver for oss. Alle fellesmåltider er ved kjøkkenbordet. Kan huske at vi har spist foran tv-en kanskje 5 ganger gjennom oppveksten, og da har det vært når det har vært noe helt spesielt på tv, en landskamp i fotball eller VMfinale f.eks. Er veldig glad for at jeg er oppvokst med dette, og kommer til å gjøre det sånn når jeg får barn selv og.

Det er forresten slik at man spiser ofte mer når man spiser foran tv-en, fordi man ikke konsenterer seg om maten og kjenner metthetsfølelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...