Gå til innhold

Hvor spiser dere middag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I uka spiser vi middagen på kjøkkenet. Uten tv :) I helgene sitter vi i stua med tv :) Er det fint vær om sommeren sitter vi ute.

Hva gjør dere andre? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøkkenbordet mitt er nesten ikke brukt. Det blir foran tv eller i farta på vei til ett eller annet... *skamme seg*

Skrevet

Vi spiser også ved kjøkkenbordet, eventuelt spisestuebordet om vi har gjester. I går hadde vi vært første måltid ute :)

Kun jeg og mannen som spiser ved tv-en om vi skal kose oss en helgekveld, ellers så synes jeg det er koseligst å spise på kjøkkenet.

Skrevet

Spiser man egentlig ved Tv-en når man har barn? Hva slags bordskikk og spiserutiner får man av det?

Vi spiser ved spisebordet, vi. Det er derfor vi har det. :gjeiper:

Tv-en står på et eget rom, heldigvis!

• Liker 1
Skrevet

Vi har et kjøkkenbord som aldri er brukt, verken til frokost eller middag. Vi spiser som regel middag sent på kvelden eller sammen med gjester, og da passer det seg best å spise ved stuebordet. Og når jeg spiser alene sitter jeg også her sånn at jeg kan ha selskap i TVen ;) Disse vanene er selvfølgelig noen vi legger av oss en gang vi får barn eller flere mennesker i huset, men når det er bare oss og hunden, da er det ikke så nøye.

• Liker 1
Skrevet

Vi spiser frokost på forskjellige tidspunkt alle mann, så den blir inntatt på kjøkkenet eller på farten. Middag spiser vi på spisebodret, unntaket er lørdagspizzaen som spises foran tv.

AnonymBruker
Skrevet

På stua ved tvn,kjøkkenet er altfor lite. Ellers hadde det blitt på kjøkkenet. Det er mye koseligere.

Skrevet

Vi spiser ved kjøkkenbordet. Vi spiser aldri middag foran tv'n, men noen ganger kan vi voksne spise der på kveldstid.

Vi har også et spisebord på stua, men det er overhode ikke brukt. Kjøkkenbordet er større, og dermed spiser vi der når vi har gjester også.

Om sommeren liker vi å spise på terrassen :)

Skrevet (endret)

Jeg og sambo spiser nesten alltid foran TV-en, der får vi også vår daglige dose av en eller annen god serie vi følger med på. Den dagen vi ev. får barn blir det nok slutt med det, men så lenge man er to voksne ser jeg ikke helt problemet. Og med "problemet" mener jeg selvfølgelig ikke at noen rett og slett foretrekker å spise uten TV-en på, det er jo personlig preferanse. Men hvorfor det liksom skal være så fy-fy å se på TV mens man spiser hverdagsmiddagen, har jeg aldri helt skjønt. Vi snakker og ser endel til hverandre vanligvis, så det går ikke ut over noe sånt. Det å kunne sette seg ned etter en lang og masete dag og både nyte god mat OG å kunne forsvinne litt inn i god underholdning synes jeg er det beste avbrekket og oppladningen jeg kan få.

Edit: sånn for å unngå misforståelser: det er selvfølgelig kjempehyggelig å sitte og snakke sammen uten Tv-en også! Og Hedda-78 sitt innlegg minna meg på hvor koselig det er å sitte på terassen eller i hagen å spise. Gjorde mye av det mens jeg fortsatt bodde hjemme, håper vi kjøper oss hus en gang og kan ta opp den tradisjonen igjen. :)

Endret av Pingting
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

har ikke vanen å spise mens vi ser på tv. Heldigvis. Min eks og jeg gjorde det. Følte at jeg like gjerne kunne ha servert skosåler for det var tv'n som var av interesse.

Frokost spises der det passer for de enkelte. Fellesmåltider blir alltid spist ved spisebordet. Har åpen kjøkkenløsning så det er kun et bord.

• Liker 1
Gjest Rampunge
Skrevet

Middag ved middagsbordet. Men, nå er det snart sommer, og jeg kjenner på at vi skal spise mange måltider utendørs. Slipper alt griseriet :-)

Skrevet (endret)

Vi har verken tv eller barn, men vi spiser ved spisebordet i stua. Har ikke kjøkkenbord.

I helgene hender det vi spiser på kveldstid i kjellerstua foran et program på nett-tv.

Kommer nok til å gjøre det samme når vi får barn.

Edit: om sommeren spiser vi mye ute...:)

Endret av kaprifolen
Skrevet

Spisebordet på kjøkkenet har faktisk aldri blitt brukt :hakeslepp: Har aldri tenkt over det, men det ser fint ut å ha det der :nigo:

Spiser ALLTID i stuen og ser på tv. Kommer til å forandre vanene når jeg får barn ;)

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Nå som jeg er alene spiser jeg kun i stua forran TV'n. Kjøkkenbordet ble brukt som kontor en stund men er rydda fritt for dette nå og kan endelig brukes som spisebord igjen. Men det er kjedelig å sitte der alene.

Med eks-samboer så spiste vi nesten alltid på kjøkkenet og kosemiddager i spisestua. Søndag var sløvedag med middag forran TV'n.

Det er koselig å spise ved et bord når man er flere, men kjedelig ellers.

Skrevet (endret)

I sofaen, foran tv'en. Vi har en stasjonær pc, og den tar rett og slett hele kjøkkenbordet (lite kjøkkenbord), så vi har ikke noe valg. Sånn er det å bo i en liten studentleilighet. Vi spiste en del ved stuebordet da jeg var liten, men også kjøkkenbordet, jeg ser ikke noe galt i noen av delene. Jeg har da lært meg gode manérer allikevel.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Gjest Glad i reiser
Skrevet

Spiser man egentlig ved Tv-en når man har barn? Hva slags bordskikk og spiserutiner får man av det?

Vi spiser ved spisebordet, vi. Det er derfor vi har det. :gjeiper:

Tv-en står på et eget rom, heldigvis!

Å spise foran tv'en fredag og lørdag kveld med barn ser jeg ikke noe problem med.

Vi spiser på kjøkkenet, i stua i helga og vi spiser mye ute om sommeren :)

Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg dekker på og spiser ved spisebordet (alle måltider som inntas hjemme) :)

Har ikke kjøkkenbord siden jeg har åpen løsning og det dermed ikke er spesielt praktisk å ha to spiseavdelinger i stue/kjøkken :)

Hender tv'en står på, men ikke alltid. Laptop'en og sofaene/salongbordet prøver jeg å holde mat-fritt.

Der er det sone for digg og is osv. osv :fnise:

Skrevet

Vi har spisebordet på kjøkkenet og spiser de fleste måltider der. Om vi spiser noe som ikke krever bestikk (pizza, en enkel gryte eller noe sånt) hender det at vi tar måltidet foran tv'n, men det prøver vi å unngå. Litt fordi vi synes det er fint med den sosiale biten av å spise middag uten tv, men også fordi det for noen kan være vanskeligere å kjenne at man blir mett i tide hvis man er opptatt med det som skjer på tv'n.

Når vi spiser ved spisebordet tar vi oss gjerne bedre tid til å nyte maten og snakke om både det vi spiser og hva vi har gjort i dag/skal gjøre i kveld/morgen osv.

Skrevet

Her spiser vi foran tven, ettersom det er en god avkobling, og vi rett og slett har veldig lite kjøkken med bare benken som eventuelt bord :P

Skrevet

Saman med ungane - alltid på kjøkkenet. Tør ikkje tenkje på kor mykje gris og rot og urolege ungar det hadde blitt av å ete i sofaen... :overrasket: Har me gjester, sit me ved spisebordet i stua. Når eg er åleine om kveldane, brukar eg å ete medan eg sit i sofaen og les, ser på TV eller sit foran PC'en...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...