Gå til innhold

Min kjærestes gjeld

Gjest Linda**

Anbefalte innlegg

Gjest Linda**

Hei,

Har lite greie på lov om ekteskap og gjeld. Det er mulig dette emnet faller under en annen kategori, men fant ikke et annen og bedre sted å skrive. Håper noen har greie på regler om ekteskap og oppholdstillatelse her også.

Jeg har en kjæreste, som ikke er norsk.

Han har en gjeld på 1 million kroner. Han har ingen formue. Dersom vi gifter oss i Norge, hva skjer med gjelden? Er dette noe våre barn en dag vil måtte overta? Må jeg nedbetale hans gjeld også? Vil dette være en stopper for at han kan få oppholdstillatelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er din kjærestes gjeld, å den vil ikke du overta.

Men dere kan få problemer med å få lån sammen til bolig, å hvis han ikke er kredittverdig så er det enkelte ting han ikke vil få her i Norge av bl.a abbonemanger.

Jeg syns du bør være forsiktig med hva du tar på deg av ansvar for sånne ting. Er han en kjeltring så vil du bli stående igjen med hans gjeld som dere opparbeider dere sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjeld på 1 mill. Ingen formue. Du snakker om oppholdstillatelse.

Hmm. Er det noen som flykter fra gjelda si?

Hvordan ble gjelden opparbeidet?

Fra hvilket land kommer han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, dette hørtes ikke bra ut... Hva består gjelda i/ dvs hva har han brukt penger på? Eiendom? Biler? Fest og moro? Ville ha vært skeptisk her, ja :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg å vente med ekteskapet til han begynner å få kontroll over denne gjelden. Man kan leve sammen og elske hverandre uten å være gift, og denne gjelden ville nok skremt meg vekk fra ekteskap. Hvordan har han opparbeidet seg slik gjeld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lukter ugler i mosen...

For meg virker det nesten som at du har tenkt til å gifte deg med han bare så han får oppholdstillatelse? Dere MÅ jo ikke gifte dere. ;)

Kanskje bra at han har 1 mill i lån slik at du tviler på om du skal gifte deg med han, da slipper resten av norges befolkning å få enda en kjeltring inn i landet fordi en dum blondine gifter han inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjelden kommer fra konkurs. Partnerne delte gjelden imellom seg. Det var et byggefirma som ikke tålte nedgangen i 2009.

Han har ikke presset seg hit, han er like fornøyd hvor han er. Det er snakk om meg rett og slett og arbeidsmulighetene mine.

Jeg er litt skremt selv, så derfor jeg undres over hvor store problemer senne gjelden kan by på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda**

Gjelden kommer fra konkurs. Partnerne delte gjelden imellom seg. Det var et byggefirma som ikke tålte nedgangen i 2009.

Han har ikke presset seg hit, han er like fornøyd hvor han er. Det er snakk om meg rett og slett og arbeidsmulighetene mine.

Jeg er litt skremt selv, så derfor jeg undres over hvor store problemer senne gjelden kan by på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda**

Og en ting til:)

Jeg vet vi ikke trenger å gifte oss. Det er av den grunn jeg ønsker at han kan få opphold ved arbeid. For at vi skal kunne ha en framtid er det ofte eneste mulighet å gifte seg slik systemet er. Norge er for meg enklest, og også for han. Vi vet at det betyr mye styr med UDI for å få opphold. Og jeg vet at ekteskap og gjeld ikke klinger godt i noens ører. Det er derfor jeg vil ha råd. Det er sikkert mulig å sikre seg på div. vis også. Med 60% skillsmisse og alt det en leser her av utroskap skal man jo være forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...