Gå til innhold

Bartendere, hva tenker vi om dem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Får ofte litt rart blikk når jeg sier jeg jobber som bartender. Kanskje spesiellt siden jeg er en veldig ordentlig jente, som studerer til å bli lærer og som ikke er noen typisk utadvendt Paradise Hotel-type der livet dreier seg om festing.

Hvilke fordommer har du mot bartendere? Hva tenker du er den stereotypiske bartenderen?

Har hørt om folk som neppe ville innledet et forhold til en bartender, fordi de har rykte på seg å være litt ville på det motsatte kjønn-fronten. Gjelder det mest guttene, eller er jentene like ille?

Jeg tenker jo mitt når jeg hører at en person jobber i matbutikk, i barnehage, som lege, som selger, som lærer osv osv. Hva forbinder DU med akkurat dette "yrket" (litt i tvil om det kan kalles yrke..:s).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen fordommer mot bartendere, hvor skulle jeg det? Jeg bryr meg lite mye om bartendere som de som sitter i kassen på Rema 1000. De er arbeidere, slik som meg selv :) De er der bare. De gjør jobben sin. Og etter jobben går de hjem til hvor enn de bor og er seg selv. Jobben er bare masken utanpå, det betyr ikke nødvendigvis at personen er glad i drinker selv, eller er utadvent og løssluppen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som studerer jobber jo som bartendere, og det syns jeg er greit.

Fordommer får jeg først når jeg ser 40år gamle damer stå bak baren... men det er de samme tankene som jeg får når jeg ser 40år gamle damer bak kassa på Rema... Huff, har ikke kommet seg lengre i livet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som studerer jobber jo som bartendere, og det syns jeg er greit.

Fordommer får jeg først når jeg ser 40år gamle damer stå bak baren... men det er de samme tankene som jeg får når jeg ser 40år gamle damer bak kassa på Rema... Huff, har ikke kommet seg lengre i livet.

Nei uff. Tenk at noen skulle trives i slike jobber.