Gå til innhold

alkoholproblem?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker øl hver helg i festlig lag. Ja, det kan bli oppimot 18. Jeg er kvinne.

Jeg har aldri hatt for vane før å drikke mer enn en gang i uken, en to dagers tar rotta på meg,og jeg blir så dårlig at jeg helst vil være alene et par dager....

Men så bruker jeg mandagen .... Idag har jeg drukket 5-6 øl.. Og det har jeg gjort de siste ukene hver mandag. Har jeg er problem med alkohol fra deres synspunkter?

Jeg kan legge til at i helgene så tenker jeg ikke over hvor mye jeg drikker den dagen, bare hiver nedpå nesten. Men jeg blir ikke så dritings at jeg ikke husker noe, jeg er vant til å drikke en del øl når jeg først gjør det..............

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår jeg deg rett at du drikker 5-6 øl fredag, lørdag og mandag?

AnonymBruker
Skrevet

Forstår jeg deg rett at du drikker 5-6 øl fredag, lørdag og mandag?

Nei, 18 øl fredag og 5-6 øl mandag......

Gjest Blondie65
Skrevet

Enhver som drikker seg dritings - så borte at de ikke husker - hver helg bør tenke nøye gjennom sitt alkoholkonsum.

Det er en enkel måte å teste det på: 1 hvit uke. Klarer du deg ikke en uke uten alkohol så har du et alkoholproblem.

Skrevet

Hujameg... 18 øl fordelt utover dagen? Eller bare på kvelden? Og hva er det som gjør at du må drikke på en mandag?

AnonymBruker
Skrevet

Hujameg... 18 øl fordelt utover dagen? Eller bare på kvelden? Og hva er det som gjør at du må drikke på en mandag?

Kjedsomhet muligens...Er så og si aldri ute med venner... Og ad koser jeg meg med øl og ser på tv :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

18 øl fordelt på ca 12 timer............

AnonymBruker
Skrevet

Har det forressten noe å si at min stefar gjennom 23 år har drukket siden vi bli kjent?

AnonymBruker
Skrevet

Har det forressten noe å si at min stefar gjennom 23 år har drukket siden vi bli kjent?

Ikke pga meg altså ;)

Skrevet

Er det ikke slik at om alkoholen begynner å gå utover helsen og sosialt liv at det blir et problem?

og at avhengighet er når man har en sterk trang for rus?

Skrevet

Er det det du drikker for å kose deg, og for at du liken smak og konsistens på en iskald øl? Eller er det følelsen av at det "gjør kroppen" godt, og at du kjenner på velværefølelsen? Er der lov og spørre om hvor gammel du er?

Gjest Blondie65
Skrevet

Er det ikke slik at om alkoholen begynner å gå utover helsen og sosialt liv at det blir et problem?

og at avhengighet er når man har en sterk trang for rus?

Problemet med enhver form for avhengighet er at avhengigheten er skapt lenge før det blir et sosialt eller helseproblem.

Derfor bør alle sjekke selv om de i visse settinger ikke klarer seg uten alkohol. Eller ta en hvit uke/måned.

AnonymBruker
Skrevet

Er det det du drikker for å kose deg, og for at du liken smak og konsistens på en iskald øl? Eller er det følelsen av at det "gjør kroppen" godt, og at du kjenner på velværefølelsen? Er der lov og spørre om hvor gammel du er?

Jeg svarer dem som har svart meg på en:

Nei, jeg har ikke hatt forandring i mitt sosiale liv verken før eller etter.det er og blir det samme.

Jeg koser meg med smaken, jeg synes det er ubehagelig visst jeg føler jeg ikke har kontroll lengre.

Jeg er 28år.

Jeg har hatt en hvit uke/en hvit mnd.. Flere ganger altså.. Da fokuserer jeg på trening stort sett..

AnonymBruker
Skrevet

18! 18 halvlitere?

Ja jeg kan drikke 18 flasker.. .. ikke 18 halvlitere.

Skrevet

Nå husker jeg ikke antall enheter pr. uke før det begynner å bli fare på færde. Forutsatt at ingen i (biologisk) familie har utviklet problemer.

Men jeg unner ingen å miste kontrollen på rusmidler som jo også alkohol er. Da blir du sannsynligvis så ensom og ulykkelig som du aldri hadde trodd var mulig. Jeg syns du skulle snakke med fagfolk mens du enda har en nese å snyte! :kghjerte:

Skrevet

Hvis du drikker 18 0.33 øl over 12 timer har du 2,7 i promille en time etter du slutter å drikke, gitt at du er en kvinne på 75 kg.

Svar fra helsesøster fra ung.no:

Ved 2,0 promille er man svært beruset og har sterkt redusert kontroll på hva man tenker og gjør.

3,0 promille er livsfarlig, man kan miste bevisstheten, miste kontroll på kroppens funksjoner. Som foreks. Urinblæren, eller få alvorlige skader på indre organer.

Jeg ville sett på dette som et alkoholproblem dersom det gjaldt meg eller en av mine nærmeste, uten at jeg er kvalifisert til å vurdere det for øvrig.

AnonymBruker
Skrevet

Enhver som drikker seg dritings - så borte at de ikke husker - hver helg bør tenke nøye gjennom sitt alkoholkonsum.

Det er en enkel måte å teste det på: 1 hvit uke. Klarer du deg ikke en uke uten alkohol så har du et alkoholproblem.

En ¨hvit uke klarer alle å få til og de fleste med rusproblemer tester seg på det, da har de grunn til å drikke mer, siden de ikke er alkoholikere men bare glad i alkohol.

Gjest gurimalla
Skrevet

Jeg synes det høres ut som det kan være starten til et alkoholproblem. Jeg forstår at det kan være deilig med en øl eller fire etter jobb på fredag, men at du drikker så mange at du blir dårlig hver lørdag er et faresignal.

I det første innlegget sier du at det blir fort 18 i festlig lag, mens senere sier du at du drikker 18 hjemme alene på kvelden. Det siste synes jeg er mer skummelt enn det første.

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Nei, beklager visst det så ut som jeg drikker 18 øl ensom. Jeg drikker 18 når jeg er i festlig lag, 5-6 ensom.

Jeg veier 64kg (henviser til babord)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...