Gjest Gjest Skrevet 18. april 2011 #41 Skrevet 18. april 2011 Flott og riktig gjort av busssjåføren!! Og idioti av mor!!! 4
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2011 #42 Skrevet 18. april 2011 Ser at det er noen som er skarpe mot mor, men langt fra alle. har det vært BF ville det her blitt anbefalt skillsmisse om de bodde sammen, og nekt av barn om dette skjedde under samvær. Når det er BM, er plustelig alt mye "mildere", det ser en i straffesaker at straffeutmålingen er mye mindre. Er dette likestilling,barnes beste ovs. mannen er forsatt diskriminert ang.barn selv om BM gjør store feil hun slettes ikke burde. Bor forleldre her ikke sammen burde det vel vurderes at barn ble overført barnefar om han er en fornuftig omsorgsperson. Sier ikke dette seg selv? Er ikke rart busssjaføren ringte og varslet, det burde bare mangle. Er godt noen bryr seg om barnas vel. Klart BM er dypt nede, det er allle som har gjort noe dumt som har gått utover barna. Hun får nok slite videre med dette, og håpe hun kommer over det. Men er vel like greit å innse at barnevernet vil følge henne i mange år framover. Dette vil nok henge ved til barna blir voksne. Ikke særlig opptimistiske synspunkter fra meg men kjenner til lignede saker. Din venninne trnger en god advokat som er skarp på slike saker. Har hun rusproblemer bør hun søke hjelp hos proffesjonelle. 2
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2011 #43 Skrevet 18. april 2011 Ser at det er noen som er skarpe mot mor, men langt fra alle. har det vært BF ville det her blitt anbefalt skillsmisse om de bodde sammen, og nekt av barn om dette skjedde under samvær. Når det er BM, er plustelig alt mye "mildere", det ser en i straffesaker at straffeutmålingen er mye mindre. Er dette likestilling,barnes beste ovs. mannen er forsatt diskriminert ang.barn selv om BM gjør store feil hun slettes ikke burde. Bor forleldre her ikke sammen burde det vel vurderes at barn ble overført barnefar om han er en fornuftig omsorgsperson. Sier ikke dette seg selv? Er ikke rart busssjaføren ringte og varslet, det burde bare mangle. Er godt noen bryr seg om barnas vel. Klart BM er dypt nede, det er allle som har gjort noe dumt som har gått utover barna. Hun får nok slite videre med dette, og håpe hun kommer over det. Men er vel like greit å innse at barnevernet vil følge henne i mange år framover. Dette vil nok henge ved til barna blir voksne. Ikke særlig opptimistiske synspunkter fra meg men kjenner til lignede saker. Din venninne trnger en god advokat som er skarp på slike saker. Har hun rusproblemer bør hun søke hjelp hos proffesjonelle. Jeg var en av de som ikke var skarp, men må si det ville vært klinkende likegydlig for meg om det var en far eller en mor. Situasjonen var ikke ideell, men alle kan gjøre en feil. Dette alene synes ikke jeg bør være grunn nok til å flytte barnet til den andre forelderen, om dette var et engangstilfelle og moren ikke vanligvis har problem med alkohol eller annet. Det kan jo også tenkes at dette er en av de mødrene som har en far som aldri stiller opp, og at hun derfor falt for fristelsen til å "slå ut håret" en gang hun ikke burde. Ellers er jeg enig i at hun kunne gjort andre valg når hun merket at hun ble beruset, eller bedt om hjelp. Men kanskje hun ville skjule sin tilstand og ikke våget å be om hjelp, nettopp fordi hun var redd for at noen skulle fordømme henne eller kontakte barnevernet fordi hun hadde klart å havne i en sånn håpløs situasjon. Det er kanskje mange som ikke vet det, men ofte er det faktisk venner, omgangskrets og de nærmeste som melder noen til barnevernet... 1
Gjest Serena Skrevet 18. april 2011 #44 Skrevet 18. april 2011 Merker sinne bobler mot de som forsvarer denne moren. 4
Gjest Annaires Skrevet 19. april 2011 #45 Skrevet 19. april 2011 Merker sinne bobler mot de som forsvarer denne moren. Jeg forsvarer ingen jeg. Bare sier at alle kan gjøre en feil. Og jeg syns folk virker litt for bastante, om det er nettop det dette er. En engangsfeil. Gjør dere aldri en feilberegning? Er du like sint på de som f.eks kræsjer bilen med barna i?
AnonymBruker Skrevet 19. april 2011 #46 Skrevet 19. april 2011 Alle har vi gjort feilvurderinger. Denne gangen fikk det konsekvenser fordi en voksen hadde ansvar for barn. Jeg ser at denne situasjonen ikke var god og synes det er flott at bussjåføren brydde seg om slik at det offentlige ble koblet inn. Barnevernet gjør sine undersøkelser. Her er det bare å være samarbeidsvillig. Var det kun en grov feilvurdering så vil saken bli henlagt. Dersom det ligger mer bak så vil barnevernet følge opp. Mor må rett og slett ta konsekvensene av sine valg. En historie. Jeg hadde akutt tannpine en helg. Prøvde å dempe det ved hjelp av smertestillende slik at jeg kunne vente til mandagen. Det gikk ikke. Akkurat da var jeg alene med sønnen. Måtte ta ham med meg til sentrum en tidlig lørdags kveld. Han var 2 år. Jeg ble så dårlig utenfor tannlegekontoret at jeg satt på huk og støttet meg til en stolpe. Alle gikk forbi. Ingen reagerte. En lørdagskveld med et lite barn. Jeg kunne jo ha vært rusa for alt det de visste. Det synes jeg faktisk var mer skremmende.
Havbris Skrevet 19. april 2011 #48 Skrevet 19. april 2011 Barnvernet oppretter en "sak" der de vil foreta en undersøkelse av hjemmeforholdene. Mor/far blir sannsynligvis også innkalt til samtaler med bv. På bakgrunn av dette vurderes det så om familien trenger veiledning og oppfølging videre. Hvis det viser seg at hendelsen ikke var representativ for oppvekstbetingelsene til barna, så avsluttes saken. Men saken vil finnes i journalarkivet til barnevernet.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2011 #49 Skrevet 11. juni 2011 Nå endelig har saken kommet opp. Min venninne har gruet seg en god stund nå. Heldigvis henla de hele saken etter 10 minutter, fordi de mente dette var en sak som bare hendte en gang og ikke en gjentakelse. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå