AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #1 Del Skrevet 14. april 2011 Min søster mistet sitt ufødte barn bare få uker før termin. Jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre i forbindelse med å møte henne igjen. Hvordan skal jeg oppføre meg? Skal jeg gi blomst i begravelsen? Det er ufattelig trist og helt grusomt at tanteungen min ikke fikk leve, men mitt liv med mitt barn går videre. Hvordan blir forholdet mellom oss egentlig da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Guapa Skrevet 21. april 2011 #2 Del Skrevet 21. april 2011 Hei. Jeg har ikke mistet barn selv. Men jeg tenker at det viktigste må være å få følelsen av at dere rundt dem tenker på barnet som om det var født før det døde. For dem vil det ikke føles som om de ikke ble kjent med barnet sitt om du skjønner.... De vil føle at dette er et familiemedlem de alltid vil savne og lengte etter. Send blomster, spør din søster og mannen hennes hvordan de har det. La dem snakke hvis de vil. La dem fortelle om barnet sitt. La dem forstå at barnet alltid vil være en viktig del av familien for deg slik det er for dem. Fortell dem hvor vakkert barnet deres er om du har sett bilder/ vært på syning. Det er like viktig for dem å få tilbakemeldinger som for alle andre nybakte foreldre. Jeg har mistet broren min, og jeg kan (uten sammenlikning forøvrig) si at det vondeste var de som ikke ville snakke om ham Snakk om babyen og spør hvordan de har det i tiden etter begravelsen....som ofte er den aller, aller tyngste. Den tiden da alle slutter å snakke så mye om sorgen over den lille. Tenn lys på graven, vis at du bryr deg om tantebarnt ditt.Det kan varme bittelitt i et knust mamma- og pappahjerte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2011 #3 Del Skrevet 21. april 2011 Spørs om barnet, om å få se bilder, men si at hun må gjøre det hun føler er riktig. Foreldre til barn som ikke fikk leve opp er jo også sprekkferdige av stolthet, men tør ofte ikke spørre om folk vil se bilder. Jeg har to venninner som begge mistet sine barn rett før termin, og begge har blitt glade da jeg spurte om å få se bilder. Men ikke sikkert søsteren din føler det samme. Ellers signerer jeg forrige taler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå