Gå til innhold

Ubesvart anrop

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ringer aldri tilbake, men jeg synes jo at hvis du faktisk har en Finn-annonse ute så hadde jeg gjort det! Det er jo stor sjangse for at de har ringt pga det..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg svarer ikke på telefonen om jeg ikke kjenner nummeret, med mindre jeg akkurat har sendt en jobbsøknad eller noe som gjør det naturlig at telefonnummer som aldri har ringt meg før ringer. Ellers, så sjekker jeg på gulesider.no hvem sitt nummer det er, og ringer opp igjen om det krever det.

Kan jo også nevne at samme nummeret har ringt meg... hmm, 10-15 ganger det siste halvåret, og jeg aner ikke hvem fyren som poppet opp på gulesider.no er. Til slutt ringte forloveden min og spurte hvorfor han fortsatte å ringe, og da viste det seg at det var en gammel mann som nektet for at han hadde ringt! Han gikk rett og slett ikke med på den at han kunne ha ringt feil, for han hadde jo hatt mobil i flere år, og mobillogg fantes ikke.... :fnise:

...og ironisk nok ble han litt skremt når en ukjent mann ringte ham (som jo er hva han har gjort med mitt nummer mange ganger nå)....

Skrevet

Hva er det med dere som ikke svarer på tlf dersom dere ikke vet hvem det er?

Greit nok å ikke ringe tilbake ved tapte anrop, men å ikke svare dersom dere faktisk har anledning til å ta telefonen, den skjønner jeg ikke. Hva er dere redd for?

Hva gjorde dere før "mobiltida"? Da visste vi jo aldri hvem som ringte. Eller er dere veldig unge, dere som ikke vil/tør å svare, slik at dere ikke har prøvd telefoner uten nummervisning?

Skrevet

Greit nok å ikke ringe tilbake ved tapte anrop, men å ikke svare dersom dere faktisk har anledning til å ta telefonen, den skjønner jeg ikke. Hva er dere redd for?

Hva gjorde dere før "mobiltida"? Da visste vi jo aldri hvem som ringte. Eller er dere veldig unge, dere som ikke vil/tør å svare, slik at dere ikke har prøvd telefoner uten nummervisning?

Når jeg var liten var det ikke nr.visning, men tengte ikke over det da.

Jeg har en grunn til å ikke svare ukjente nr, men ønsker ikke å legge den ut her.

Skrevet

Jeg søker først opp nummeret på gulesider, og hvis det viser seg å være noen andre enn firmaer så ringer jeg alltid opp igjen, eller sender en melding og spør hva det er. Rett og slett fordi jeg er nysgjerrig av meg og lurer da på hva vedkommende vil :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å sjekke nummeret, og hvis det virker som det kan være noe viktig ringer jeg tilbake. Hvis jeg ikke finner ut mer om den som ringte enn navnet, og det er helt ukjent for meg, tenker jeg at vedkommende får ringe igjen selv. Pleier stort sett å ta tlf selv om det er ukjent nr som ringer, men hender stadig vekk at jeg ikke har på lyd eller har mulighet for å ta den.

Skrevet

Bruker dere Google? Hva med telefonkatalogen.no el.l.?

Skrevet

Hvis det er noen jeg kjenner så ringer jeg tilbake, hvis ikke så venter jeg på at de ringer igjen.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg svarer ikke fordi jeg hører så dårlig, og høreapparatene jeg har hjemme til utprøving ikke er spesielt kompatible med mobil (har ikke den bluetoothkobligen). Så samtalen med meg vil for det meste bestå av "hva sier du? unnskyld, jeg hører ikke? beklager, kan du gjenta?". Derfor svarer jeg (og ringer selv) bare hvis jeg må.

AnonymBruker
Skrevet

Hørt om tlf srekk eller?

Gjest Jente1990:)
Skrevet (endret)

Ta heller ikke tlf hvos jeg ikke vet hvem som ringer.

Endret av Jente1990:)
Skrevet

Når jeg har et ubesvart anrop fra ukjent nummer antar jeg alltid at det er selger eller markedsundersøkelse. Pleier å søke opp nummeret på gule sider, men ringer aldri tilbake. Hvis det skulle være noe viktig så ringer de tilbake senere.

Skrevet

Når jeg har et ubesvart anrop fra ukjent nummer antar jeg alltid at det er selger eller markedsundersøkelse. Pleier å søke opp nummeret på gule sider, men ringer aldri tilbake. Hvis det skulle være noe viktig så ringer de tilbake senere.

Skrevet

pleier å sjekke nummeret på 1881, deretter ringer jeg som oftest personen opp igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør dere når dere har et ubesvart anrop?

Hørte ikke at mobilen ringte i stad. Googlet nr og kjenner ikke personen. Jeg har en annonse på Finn liggende ute, så lurer på om det kan være det. Men kan selvsagt også være noe helt annet, eller kanskje også feilringing.

Pleier dere å ringe tilbake? Sende melding? La det være?

Nei,ringer ikke tilbake. Om noen vil meg noe, så ringer de tilbake.

Oppdager jeg ubesvarte anrop, så googler jeg. Er det firma, så svarer jeg ikke om de ringer på igjen. Jeg er ikke forpliktet til å være tilgjengelig.

Skrevet

Hørt om tlf srekk eller?

Ja, men trodde det som oftest var skrekk for å ringe selv, ikke å svare.

Skjønner at det finnes tilfeller der man har en grunn til å ikke ta ukjente nr, f.eks. hvis man ikke får være i fred for plagsomme ekser etc.

Men jeg vet om mange som verken har telefonskrekk eller plagsomme ekser eller andre grunner til å ikke ta telefonen, likevel tar de den ikke når det er ukjente nr.

Er det selgere så slutter de jo aldri å ringe dersom du ikke tar den. Det må jo være mye bedre å bare ta den, si at man ikke er interesset og be de slette deg av listene sine. Har du reservert deg for telefonsalg i brreg, så kjeft gjerne på de og si at de er pliktige til å sjekke listene sine mot reservasjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...