AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #1 Skrevet 14. april 2011 Hva gjør dere når dere har et ubesvart anrop? Hørte ikke at mobilen ringte i stad. Googlet nr og kjenner ikke personen. Jeg har en annonse på Finn liggende ute, så lurer på om det kan være det. Men kan selvsagt også være noe helt annet, eller kanskje også feilringing. Pleier dere å ringe tilbake? Sende melding? La det være?
kontorstol Skrevet 14. april 2011 #2 Skrevet 14. april 2011 Ringer tilbake hvis det er på dagtid. Ubesvarte anrop fra uregistrerte nummer på natterstid lar jeg bare være. Stort sett folk som har ringt feil i fylla feks. 1
Suzy Skrevet 14. april 2011 #3 Skrevet 14. april 2011 Jeg ringer tilbake, stort sett. Unntaket er om jeg googler og ser det tilhører et eller annet firma for da er det helt sikkert en selger.
Gjest Normalfordeling Skrevet 14. april 2011 #4 Skrevet 14. april 2011 Jeg googler telefonnummeret først. Dersom personen er ukjent så ringer jeg ikke tilbake. Det viser seg at i 9 av 10 tilfeller så ringer ikke personen på nytt igjen. Ergo så regner jeg med at det var en feilringing. Dersom jeg av ulike årsaker har gitt mitt telefonnummer til ukjente, f.eks. på grunnlag av en Finnannonse så hadde jeg nok ringt tilbake.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 14. april 2011 #5 Skrevet 14. april 2011 Jeg pleier å ringe tilbake, evt sende en sms dersom jeg ikke får svar. Så får de ringe tilbake om de ville noe.
Inx Skrevet 14. april 2011 #6 Skrevet 14. april 2011 Hvis det ikke er en jeg kjenner/har nummeret til så tenker jeg at er det viktig så ringer de igjen
MissStiles Skrevet 14. april 2011 #7 Skrevet 14. april 2011 Hvis det ikke er en jeg kjenner/har nummeret til så tenker jeg at er det viktig så ringer de igjen Det samme tenker jeg. Eller at personen legger igjen en beskjed på svareren.
DBM Skrevet 14. april 2011 #8 Skrevet 14. april 2011 Før pleide jeg å ringe tilbake eller sende mld for å spørre om hva det gjaldt, men fant etter hvert ut at jeg var ganske alene om det og da venter jeg også til personen tar kontakt på nytt. Unntaket er hvis jeg vet at det er en viktig telefon eller jeg vet at det er noe som haster.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #9 Skrevet 14. april 2011 TS her. Jeg pleier sjeldent å ringe tilbake eller sende melding, men siden jeg har en annonse ute, så sendte jeg en melding etter det tapte anropet. Ikke fått noe svar, så da regner jeg med at det var feilringing Søren asså, blir jo så nysgjerrig!!
Gjest Eugene Onegin Skrevet 14. april 2011 #10 Skrevet 14. april 2011 kjenner jeg nummeret ringer jeg opp igjen
Gjest Skrevet 14. april 2011 #11 Skrevet 14. april 2011 Haha, sååå morsomt! Akkurat mens jeg leste denne tråden, så ringte det noen med ukjent nummer. Og jeg tar vanligvis ALDRI telefonen når det er skjult nummer, men jeg følte meg litt tøff.. Så jeg gjorde det. Og det var noen fra et firma som jeg bestilte noe fra FOR OVER ET ÅR SIDEN! Fyren på telefonen hadde fått i oppgave om å gå igjennom gamle ordrer.. Og så at de var skyldig meg penger. KACHING! Så - fra nå av skal jeg ALLTID ringe tilbake folk med ukjent nummer.
Mann 42 Skrevet 14. april 2011 #12 Skrevet 14. april 2011 Jeg har telefonsvarer som ber folk om å legge igjen en beskjed. Hvis det ikke ligger en beskjed eller jeg evt får en tekstmelding, så ringer jeg ikke tilbake dersom det er ukjent nummer. Derimot googler jeg det for å se om det evt er et telefonselgernummer, noe som veldig ofte er tilfelle. Da lagrer jeg det som det, slik at jeg ikke behøver å ta telefonen dersom de skulle ringe en gang senere.
Gjest Consensio Skrevet 14. april 2011 #13 Skrevet 14. april 2011 Er det ukjent nummer så tar jeg ikke telefonen eller ringer tilbake på ubesvart anrop (med ukjent, så mener jeg altså at jeg ikke kjenner igjen nummeret) Dersom jeg har ubesvart anrop fra et kjent nummer, så ringer jeg tilbake dersom det passer akkurat da.
LadyNinja Skrevet 14. april 2011 #14 Skrevet 14. april 2011 (endret) Googler nummeret opp, å ringer opp eller sender en sms med spørsmål på hva det gjaldt, alt etter hva jeg føler for der og da... Hadde også en annonse ute nå nylig- Vurderte å ikke ta tlf da det liknes nummervalget som noen selgere har, jammen ble saken utpå finn solgt! Så det lønner seg å ta tlf/ringe tilbake. Noen personer ringen ikke tilbake, da de tenker - jaja ikke min feil at personen ikke tok telefonen - noen ganger om viktige ting... Endret 14. april 2011 av LadyNinja
Gjest Linda sofie Skrevet 14. april 2011 #15 Skrevet 14. april 2011 Er det et ukjent nr, så søker jeg det opp på 1881. Er det noen jeg vet hvem er, så ringer jeg opp igjen, Hvis ikke, så ringer jeg ikke opp igjen,
Gjest Lacus Skrevet 14. april 2011 #16 Skrevet 14. april 2011 Jeg tar aldri telefonen når det er ukjente nr som ringer uansett. Jeg sender en melding etterpå og spørr hvem det er. Når jeg har annonser ute på finn skriver jeg alltid at de skal ta kontakt per sms eller mail i første omgang. Har litt telefonskrekk og klarer bare ikke å ta telefonen når jeg ikke kjenner nummeret.
Golde Skrevet 14. april 2011 #17 Skrevet 14. april 2011 Jeg ringer aldri tilbake etter et tapt anrop, enten det er et kjent eller ukjent nummer. Jeg har telefonsvarer, og hvis den som ringte ikke la igjen beskjed om at h*n vil at jeg skal ringe tilbake, så regner jeg med at jeg ikke trenger å ringe opp igjen. Med mindre jeg har 10 anrop fra samme nummer da, da skjønner jeg jo at vedkommende vil ha tak i meg...
Lady Lou Skrevet 14. april 2011 #18 Skrevet 14. april 2011 Jeg sjekker nummeret, og ringer tilbake om det ikke ser ut til å være en selger.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #19 Skrevet 14. april 2011 Kjenner jeg nummeret, altså at det er knyttet til person i adresseboken min, så ringer jeg tilbake. Ellers slår jeg av og til opp i telefonkatalogen og dersom jeg vet hvem vedkommende er ringer jeg tilbake, og kjenner jeg ikke navnet lar jeg det være. Da får de selv forsøke igjen dersom det er noe de vil.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå