Gå til innhold

Hva bakte/lagde du sist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lagde ovnsbakte kyllingfileter til middag (med urtesmør inni og bacon surret rundt). Serverte med couscous og salat, toppet med balsamicoeddik. Det ble godt, om jeg får si det selv :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Så søte de var! Jeg lagret denne oppskriften for lenge siden, tenkte kanskje å lage de til påske. :)

Edit: fjernet bildet, ble så stort... Ligger inne på linken :)

Endret av finkel
AnonymBruker
Skrevet

Har skoleboller i ovnen nå. Så blir det skinke og ostehorn i morgen tenkte jeg :) Nam

Anonym poster: 1519d4e3cdf55084cdcdd3113138273e

Gjest Dianna
Skrevet (endret)

Pizzasnurrer, tror de ble OK for samboeren spiste tre stk (og han går egentlig på steinaldersdietten og hater sånt :fnise: )

Endret av Dianna
Skrevet

Brownies :)

Gjest Funky Punk
Skrevet

Har lyst til å bake noe godt i dag. Skal iallefall prøve meg på disse kaninbollene :ler:

Så får vi se om det blir noe mer enn de :)

Skrevet

Akkurat nå står det ett brett med jordbærostekakecupcakes i ovnen, og når de er ferdige skal et brett vaniljecupcakes inn :)

• Liker 2
Gjest Funky Punk
Skrevet

Akkurat nå står det ett brett med jordbærostekakecupcakes i ovnen, og når de er ferdige skal et brett vaniljecupcakes inn :)

Jeg krever oppskrift :biggrin:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg krever oppskrift :biggrin:

Jordbærostekakecupcake:

(12 stk)

120g hvetemel

140g sukker

1,5ts bakepulver

En klype salt

3ss usaltet smør, romtemperert

120ml helmelk

0,5ts vaniljeekstrakt (kan byttes i vaniljeessens)

1 egg

12 jordbær, oppkuttet

Bland sammen salt, mel, sukker, bakepulver og smør til det er blandet (kan minne om smuldredeig, og det støver "en del"). Hell i melken og vaniljeekstrakt, og bland godt sammen. Tilsett egget og pisk et par minutter så alt er godt blandet.

Fordel jordbærene i formene, og ha i røre, ca 2/3 fulle.

Stekes på 170grader i 20-25min.

Ostekrem:

300g siktet melis

125g kremost, kald

200g Digestive/grahamkjeks

Bland melis og smør godt sammen (igjen: støver fælt), tilsett så kremosten. Bland alt godt, og pisk på høy hastighet til kremen er luftig, minst 5 min. Pass på å ikke piske for lenge, da kan den begynne å renne.

Knus kjeksen fint i foodprosessor.

Ha forstingen på kalde cupcakes, og strø kjeksen over. Pynt evt med jordbær om du har noen igjen.

Edit: Så nå at 200g kjeks er VEDLIG mye, så det går fint å kutte det ned til ca 100g :)

Vaniljecupcakes:

(12 stk)

120g mel

140g sukker

1,5ts bakepulver

En klype salt

120ml helmelk

1 egg

0,25ts vaniljeekstrakt

Bland sukker, mel, salt, bakepulver og smør godt, tilsett halvparten av melken gradvis.

Bland resten av melken med egget og vaniljeekstrakten i en annen bolle, for så å blande det i melblandingen til røren er glatt. Ikke overpisk.

Fordel røren i muffinsformer, 2/3 fulle.

Stekes på 170grader i 20-25 min.

Vaniljefrosting:

250g siktet melis

5ss usaltet smør, romtemperert

2ss helmelk

Et par dråper vaniljeekstrakt

Strøssel

Bland melis og smør godt, kombiner melk og vaniljeekstrakt i en annen bolle, og tilsett dette et par ts av gangen. Når alt er blandet, pisk på full styrke til kremen er luftig, minst 5 min.

Ha kremen på kalde muffins og ha på strøssel.

Man kan tilsette litt konditorfarge, men pass på så det ikke blir for tynn frosting.

Endret av FruN
  • Liker 2
Skrevet

I går kveld bakte jeg pizza og sunne sitron cupcakes for noen dager siden. Må følge med på denne tråden for å få litt inspirasjon :laugh:

Skrevet

Ovnsbakte fiken med saustilbehør og bakte brød.

Skrevet

Tre grove no knead-brød.

Skrevet

Kanelboller. Fy så gode de er rett fra ovnen.

• Liker 1
Skrevet

Laktosefrie kjeks med sjokoladebiter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...