Gå til innhold

Hva bakte/lagde du sist?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frokost scones med havregryn og scones med sjokoladebiter.

Skrevet

Kaffehorn? Hva er det? :wow:

Kaffehorn:

(24-32stk)

100 g smør

3 dl melk

50 g gjær

1 dl sukker

3/4 ts hornsalt

1 egg sammenvispet

(1/2 egg i deigen, resten + liit melk til pensling)

ca 10 dl hvetemel

Fyll:

100 g mykt smør

1 dl melis

1 ss vaniljesukker

ev. melisglasur til pynt

-Smelt smøret i en kjele og hell i melken, la væsken bli lunken. Rør gjæren ut i væsken og tilsett sukker, halvparten av egget, hornsalt og mesteparten av melet, spar ca 1 dl til utbakingen.

Elt ingrediensene til en smidig og blank deig. La den heve under plast i ca. 40 min.

Rør sammen fyllet.

Elt deigen om og del den i fire deler. Kjevle hver del ut til en rund leiv, ca 23 cm i diameter.

Skjær ut seks eller åtte trekanter av hver runding. (Jeg tar seks ellers blir de så små.) Legg en teskje fyll på den bredeste enden av hver terkant og rull sammen. La hornene heve under plast i ca. 20 min. Spe egget med litt melk og pensle hornene.

Stek dem midt i ovnen ved 225º- 250º i 10 -12 minutter. (Hos meg er 225º i 10 min. nok)

Kan serveres med eller uten melisglasur.

Fine å fryse ned uten glasur! :)

:biggrin:

Enjoy!

• Liker 1
Skrevet

Brownies med ostekrem

Skrevet

Lagde oreomuffins i dag til lørdagskos

Gjest Funky Punk
Skrevet

Lagde oreomuffins i dag til lørdagskos

Oreomuffins? Knekker du opp kjeksen og blander den med deigen?

Skrevet

Oreomuffins? Knekker du opp kjeksen og blander den med deigen?

Japp! Så enkelt er det :) lager vanlig muffinsrøre og blander inn knust oreos.

Skrevet

Sjokoladefondant. Som for en sjelden gang ble helt perfekt i konsistensen. Servert med melisdryss og pisket krem og jordbær ved siden.

Sært å lage det såpass seint om natten med den forbanna snøstormen utenfor(jeg forbinder sjokofondant med sen-vår), men sånn gårre når jeg og brødrene får spontan sjokoladesug.

Skrevet

Bakte ei ostekake uten mel og sukker.

Ble utrolig god!!

Skrevet

Pastasaus av 2 kg kjøttdeig og ca 9 bokser med hakkede tomater :) Fryser de ned i posjonspakker, så at det bare er å ta opp når man får lyst på pasta til middag - selvfølgelig med hjemmelaget pasta :)

• Liker 2
Gjest Funky Punk
Skrevet

Japp! Så enkelt er det :) lager vanlig muffinsrøre og blander inn knust oreos.

Supert. Da skal jeg prøve de en dag. Har en mann som elsker Oreos, så nå blir han sikkert glad :)

Skrevet

Sveler/lapper, fant oppskrift (som jeg doblet) herfra. Enkel oppskrift med få ingredienser, men de smakte som sveler skal! :)

Gjest Mariah
Skrevet

Har baket gulrotkake i dag. Samboeren hadde så lyst på det.

Skrevet

Laga bounty nettopp, trengte noe snacks til kampen.

• Liker 1
Skrevet

Oppskrift på bounty takk? :fnise:

Pizza i ovnen nå :)

Skrevet

Bakte ei slags banan/krydderkake uten mel og sukker. Ble tatt litt sånn på slump, men resultatet ble godt!

Gjest Funky Punk
Skrevet

Siste jeg lagde var noen sjokolademuffins med bringebær inni.

Skrevet

Oppskrift på bounty takk? :fnise:

Jeg spiser karboredusert, så denne er tilpasset mitt kosthold.

1 boks kokosmelk, litt fløte, søtstoff, kokosmasse og sjokolade av eget ønske.

Jeg koker opp kokosfett fra en boks kokosmelk med en ss sukrin og en ss splenda, etter oppkok blander jeg i en skvett fløte. Rører inn 200 gr. kokosmasse og legger dette i en plastkledd brødform - pakker det tett i formen. Kjøler ned i fryser/kjøleskap før jeg deler massen opp i passende biter. Smelter sjokolade, dypper bitene i blandingen og setter kaldt. Disse kan stå kjølige i et par dager, eller de kan fint fryses ned. Man kan blande inn et par ss cocosa om ønskelig, men jeg dropper det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bakt to fantastiske brød i dag!

Anonym poster: b768f3c5b73909d087f6a76988d6cf21

Skrevet

Prøver meg på sukkerfri "snickers" i dag. Karamellen står til kjøling nå, gleder meg til å smake. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...