Gå til innhold

Hva bakte/lagde du sist?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Moon pies

- Toromuffins med daimbiter

- Smuldrepai med eple og vaniljekrem

- Egenkomponert dessert: oreobunn, firkløverglasur, suksesskakeglasur, pisket kremfløte og kiwi. :sikle:

Jepp, alt det kun i dag. :sjenert:

Skrevet
Kikertkaker, som gikk rett i matboksen. Blir super lunsj i morgen. :)
Skrevet

Kikertkaker, som gikk rett i matboksen. Blir super lunsj i morgen. :)

Åå, de så gode ut! Må prøves :)

Skrevet

Bringebærfylte kjeks

Skrevet

Pizzasnurrer

Skrevet

Sjokoladeboller i går, rundstykker i dag.

Skrevet

Hever deig til vegetarpizza akkurat nå :)

AnonymBruker
Skrevet

Vanilla cupcakes med hvit sjokolade frosting :)

Skrevet

Jeg skulle lage rabarbrapai, men så streika komfyren underveis. Vi endte opp med rabarbrafyllet og iskrem til dessert – godt det også!

Skrevet

En kopp mangothé! Inte så avancerat, haha. Sista maten jag lagade var en laxsallad med fetaost och avokado. :rodmer:

Skrevet

Innbakte pølse :)

• Liker 1
  • 4 uker senere...
Skrevet

I det siste har jeg laget oreotrøfler (sinnsykt godt!), hveteboller med vaniljekrem og kokos og urte/hvitløks-foccacia.

*Holde liv i tråden* :sjenert:

Skrevet

Det siste jeg bakte er pizzasnurrer, sjokoladepavlova og browniemuffins :)

Skrevet

I det siste har jeg laget oreotrøfler (sinnsykt godt!), hveteboller med vaniljekrem og kokos og urte/hvitløks-foccacia.

*Holde liv i tråden* :sjenert:

Ååh, hørtes deilig ut med urte-/hvitløksfoccacia. Er det lov til å spørre om oppskrift?

Skrevet (endret)

Gele... ikke så vanskelig egentlig...=) 

Endret av Shoe
Skrevet

Hjemmelaget potetstappe og kirsebærmuffins og kryddermuffins til dessert. Tenkte å lage noen med rabarbra i kveld. NAM.

Skrevet

Ååh, hørtes deilig ut med urte-/hvitløksfoccacia. Er det lov til å spørre om oppskrift?

Ja selvfølgelig :)

Deigen er vanlig focacciadeig (hvetemel, gjær, salt, sukker, vann, olivenolje) som du finner oppskrift på hvor som helst på nett. Når focacciadeigen er bakt ut lager jeg små hull hvor jeg presser inn noen fedd hvitløk som er frest litt på stekepanna først i olivenolje. Da kommer hvitløkensmaken lettere frem. Disse feddene plasserer jeg i de små hullene. Feddene kan man velge å fjerne etter steking, eller spise de. Etter det hever jeg focacciaen i ca. en times tid under klede på et lunt sted. Deretter har jeg på hakket frisk rosmarin, timian og basilikum. Så har jeg over litt olivenolje, extra virgin. Og til sist litt havsalt og ristete pinjekjerner. Focacciaen stekes først i 15 minutter på 220 grader midt i ovnen, og så slår jeg ned ovnen til 180 grader og seker den 15 minutter til. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...