^^Belle^^ Skrevet 5. juni 2011 #204 Skrevet 5. juni 2011 - Moon pies - Toromuffins med daimbiter - Smuldrepai med eple og vaniljekrem - Egenkomponert dessert: oreobunn, firkløverglasur, suksesskakeglasur, pisket kremfløte og kiwi. Jepp, alt det kun i dag.
Pingting Skrevet 5. juni 2011 #205 Skrevet 5. juni 2011 Kikertkaker, som gikk rett i matboksen. Blir super lunsj i morgen.
Edie Skrevet 6. juni 2011 #206 Skrevet 6. juni 2011 Kikertkaker, som gikk rett i matboksen. Blir super lunsj i morgen. Åå, de så gode ut! Må prøves
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #211 Skrevet 12. juni 2011 Vanilla cupcakes med hvit sjokolade frosting
Jamme Skrevet 12. juni 2011 #212 Skrevet 12. juni 2011 Jeg skulle lage rabarbrapai, men så streika komfyren underveis. Vi endte opp med rabarbrafyllet og iskrem til dessert – godt det også!
Evelyne Skrevet 12. juni 2011 #213 Skrevet 12. juni 2011 En kopp mangothé! Inte så avancerat, haha. Sista maten jag lagade var en laxsallad med fetaost och avokado.
Tears.of.the.Sun Skrevet 6. juli 2011 Forfatter #215 Skrevet 6. juli 2011 I det siste har jeg laget oreotrøfler (sinnsykt godt!), hveteboller med vaniljekrem og kokos og urte/hvitløks-foccacia. *Holde liv i tråden*
Bolla! Skrevet 6. juli 2011 #216 Skrevet 6. juli 2011 Det siste jeg bakte er pizzasnurrer, sjokoladepavlova og browniemuffins
Haley Skrevet 6. juli 2011 #217 Skrevet 6. juli 2011 I det siste har jeg laget oreotrøfler (sinnsykt godt!), hveteboller med vaniljekrem og kokos og urte/hvitløks-foccacia. *Holde liv i tråden* Ååh, hørtes deilig ut med urte-/hvitløksfoccacia. Er det lov til å spørre om oppskrift?
Shoe Skrevet 6. juli 2011 #218 Skrevet 6. juli 2011 (endret) Gele... ikke så vanskelig egentlig...=) Endret 16. april 2024 av Shoe
Dresden Skrevet 6. juli 2011 #219 Skrevet 6. juli 2011 Hjemmelaget potetstappe og kirsebærmuffins og kryddermuffins til dessert. Tenkte å lage noen med rabarbra i kveld. NAM.
Tears.of.the.Sun Skrevet 6. juli 2011 Forfatter #220 Skrevet 6. juli 2011 Ååh, hørtes deilig ut med urte-/hvitløksfoccacia. Er det lov til å spørre om oppskrift? Ja selvfølgelig Deigen er vanlig focacciadeig (hvetemel, gjær, salt, sukker, vann, olivenolje) som du finner oppskrift på hvor som helst på nett. Når focacciadeigen er bakt ut lager jeg små hull hvor jeg presser inn noen fedd hvitløk som er frest litt på stekepanna først i olivenolje. Da kommer hvitløkensmaken lettere frem. Disse feddene plasserer jeg i de små hullene. Feddene kan man velge å fjerne etter steking, eller spise de. Etter det hever jeg focacciaen i ca. en times tid under klede på et lunt sted. Deretter har jeg på hakket frisk rosmarin, timian og basilikum. Så har jeg over litt olivenolje, extra virgin. Og til sist litt havsalt og ristete pinjekjerner. Focacciaen stekes først i 15 minutter på 220 grader midt i ovnen, og så slår jeg ned ovnen til 180 grader og seker den 15 minutter til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå