Gå til innhold

Hva bakte/lagde du sist?


Tears.of.the.Sun

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Osteiskake med jordbær til gjester vi hadde i dag. Fikk mye skryt, så den falt i smak hos alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp tatt et brett litagoboller UTEN sjokoladebiter ut av ovnen! Helt nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mauna Lee

lagde 4 ruller med cookiesdeig som jeg heiv i fryseren. Så nå kan jeg putte den i isen, spise deigen i små mengder, eller best av alt: nystekte hjemmelagde cookies på et kvarter :D namam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lagde 4 ruller med cookiesdeig som jeg heiv i fryseren. Så nå kan jeg putte den i isen, spise deigen i små mengder, eller best av alt: nystekte hjemmelagde cookies på et kvarter :D namam

Wow jeg er imponert! Noe så smart. Hvordan gjør du det da når du skal steke disse cookisene? Tiner du deigen og trykker den ned på ei plate med bakepapir og steker på vanlig måte? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mauna Lee

Deigen forma jeg til en pølse før jeg frøs den. Når de skal stekes er det bare å kutte de (frosne) i skiver, putte de på et stekebrett og rett inn i ovnen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deigen forma jeg til en pølse før jeg frøs den. Når de skal stekes er det bare å kutte de (frosne) i skiver, putte de på et stekebrett og rett inn i ovnen :)

Fantastisk :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

lagde 4 ruller med cookiesdeig som jeg heiv i fryseren. Så nå kan jeg putte den i isen, spise deigen i små mengder, eller best av alt: nystekte hjemmelagde cookies på et kvarter :D namam

Kan man få oppskriften på denne cookiedeigen? Hadde vært gøy å prøve :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mauna Lee

Kan man få oppskriften på denne cookiedeigen? Hadde vært gøy å prøve :gjeiper:

Det kan man! Det eneste som er dumt med deigen er at den smaker litt for godt, så det er ikke så ofte at jeg rekker å få stekt så mange cookies...

225g smør

100 g sukker

220 g brunt sukker

røres hvitt (brunt)

Bland inn

2 ts vaniljesukker

2 egg ( rør inn et om gangen)

Bland sammen og sikt i:

400 g mel

5 g natron

5 g salt

Og rør inn ca 100g sjokoladebiter (kokesjokolade, krokanrull, melkesjokolade, smil ++ fantasien setter grenser)

Deigen klemte jeg sammen til 4 som jeg pakket i plastfolie og heiv i fryseren. Når de skal stekes så skjer det på 190 grader i 8-10 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...