Gå til innhold

Når gjøre det offisielt på face?

Gjest heilo

Anbefalte innlegg

Gjest Gamle kroken

Burde man ikke være trygge nok til ikke engang å spørre om sånt når man er offisielt kjærester?

Jo, men jeg har skjønt en stund nå at jeg ikke vet noe om hvordan disse kjæresteriene er nå til dags. Å date er noe helt annet enn dater den gang jeg var ung, og vi var aldri i tvil om at vi var kjærester. "Vil du vær sammen med meg" var et standardspørsmål som ikke levnet noen tvil om hvordan ståa var. Ikke hadde vi mobil heller, og hvert fall ikke Facebook, og den gangen mobilen kom så måtte vi gå på gym og trene vekter for å klare å løfte den.

Ja, det var tider det :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi satte "forlovet med xxx" etter ca. 2 år sammen og 1 år forlovet, men det er vel fordi jeg ikke skaffet meg face før rundt den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste for meg er å fjerne "Singel" statusen, trenger for så vidt ikke stå noe om at jeg er i et forhold eller med hvem. Nå står begge som single, men hvis jeg fjerner min "Singel"status, så bør jo han gjøre det også, men jeg vet bare ikke helt hvordan jeg skal si det. Joda, vi har vært sammen i 2 mnd, og ja, det burde være greit å snakke om det, men jeg synes ikke det. Ingen av oss er spesielt flinke til å snakke om følelser ol. Vi viser at vi er glade i hverandre med handlinger i stedet for ord. Vet at ordene burde være der også, men det er vanskelig å begynne med det når vi ikke har gjort det hittil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Logget meg på face noen dager etter første overnatting hos kjæresten, og da hadde han sendt forespørsel til meg om å være i et forhold. Jeg sitter endel på face i skoletiden, men bryr meg ellers null og niks. Alle på lista mi vet jo at vi er kjærester uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å fjerne singelstatusen. Hvis du gjør det, så går inn på profilen din og fjerner der det står "NN is no longer listed as single", så får ikke folk opp statusendringen din på news feeden sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Man kan også velge å skjule forholdsstatusen for enkelte, eller for alle venner. Da kan man bytte status så ofte man vil, uten at folk ser det, wuhu :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjæresten min sendte meg request om det samme dag vi ble sammen.. jeg syntes det var hyggelig at han gjerne ville dele med "alle" at vi er sammen, selv om jeg skjønner at noen sikkert syntes det er kjempeteit. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Hverken jeg eller samboer har noe sivilstand-status på FB, har aldri hatt det. Det blir som flere andre her sier, de som kjenner meg vet at jeg har samboer.

Jeg er heller ikke så veldig begeistret for den Se og Hør-mentaliteten som råder med "xxxx er i et forhold med xxxx" den ene dagen, "xxxx er singel" den andre dagen for så å sprite det opp med en "It's complicated" uken etter. Spar meg... :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

av hensyn til oss single så burde du forandre asap! kan jo hende det er noen som vurderer å beile vetu :sengekos:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss tok det rundt 4 uker før vi gjorde det offisielt. Jeg ville ikke presse han, så jeg ventet til han tok det opp med meg. Det var litt romantisk å gjøre det sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gutt21

For min del handler det litt om å "vise frem kjæresten" for andre som du kanskje ikke kjenner så godt, slik at det ikke blir spørsmålstegn blandt folk når du f.eks de møter deg og den nye dama di på kinoen eller på butikken.

Det som kan være litt irriterende er at familie har entret facebook for fult. Det er ikke uvanlig å ha tanter, foreldre, søsken og fandens oldemor stalkende på alt du driver med og facebook har blitt mer et talerør for alle for min del. Det har jo sine positive sider som å holde kontakten med folk, men det har også negative sider. Må alltid passe seg for hva man skriver, passe på at eldre mennesker ikke tar humoren i "faen, du ser jo ut som en bøg" til en kompis på tull og masse slike ting.

Ser noen skriver problemet med tusen spørsmål om det blir slutt og man går fra i et forhold til singel. Vel man kan endre den statusen ganske så beskjeden og evventuelt om det havner på wallen din, så er det bare å fjerne det :) Synes helt ærlig det er utrolig fjortiss å ha et brudd på wallen slik at alle kan skrive "ååå går det bra"

Har en venninde som drev på sånn hver gang de kranglet, og ja begge var over 18 år. Fra "In a relationship" til "It`s comlicated" jeg lo like mye hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...