Gjest sunshine-t i.i. Skrevet 3. november 2003 #1 Del Skrevet 3. november 2003 Vi har noen i gata her som snakker om å kanskje adoptere en unge eller ett søsken par. Og de har en del penger vet jeg. Disse har også adoptert en søsksenflokk på 4 fra før av. Så al lkreditt til den familien! Jeg syntes det er kjempebra gjort jeg! Er det noe nsom vet hvor mye det koster ca? Har hørt så masse forskjellig jeg. At det feks kommer ann på alder, hvilket land de bor i, hvilke byråer som blir brukt. Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 3. november 2003 #2 Del Skrevet 3. november 2003 ...veit ikkje så mykje, reint bortsett frå at eg passa eit adoptert søskenpar mykje då eg var yngre. Eg veit i alle fall at det er mykje dyrare viss ein sjølv reiser for å hente barnet (desse var i Sør-Amerika), men at du må det viss det ikkje er snakk om eit spedbarn. Uansett så vert det anbefalt. At det er snakk om ein del pengar - ja. Desse måtte i alle fall vente ein del år for å få råd... (Håpar du får betre svar frå nokon med peiling... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sunshine-t Skrevet 3. november 2003 #3 Del Skrevet 3. november 2003 takk for svaret pip! mente jeg har sett en plass at det ble billigere å hente barnet selv, men du har jo bedre kjennskap til dette enn meg.hehe!! at det er så dyrt, det visste jeg ikke.. at noen må spare i flere år.. det er jo litt sykt da..kommer til å tenke på de jeg kjenner her, som har 4 fra før. kanskje det er billigere siden de er samme familie? vet ikke jeg. syntse uansett det blir feil å sette en pris på ett menneske.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melissa Skrevet 3. november 2003 #4 Del Skrevet 3. november 2003 Hei sunshine-t Alle som adopterer ett barn i Norge betaler rundt 70 000-75 000,- for saksgangen. Av dette får man per dagsdato dekket 22 500,- når en kommer hjem med barnet. Det vil altså si at disse kostnadene ikke vil variere etter hverken kjønn, alder eller land barna kommer fra. Det som kan varierer veldig er reisekostnadene som kommer ann på hvor man reiser, og hvor lang tid man må oppholde seg i barnets opprinnelsesland. Mvh Melissa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sunshine-t Skrevet 3. november 2003 #5 Del Skrevet 3. november 2003 ok. takk melissa for god info!! da har jeg bare sett feil ang. det programmet jeg mente jeg hadde sett. det var godt du oppklarte det jaffal! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 3. november 2003 #6 Del Skrevet 3. november 2003 ...må leggje til at det var kanskje ikkje berre pga sjølve adopsjonskostnadane dei måtte spare, men fordi det vert sett visse krav til økonomi for å få adoptere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå