Rosalie Skrevet 13. april 2011 #21 Skrevet 13. april 2011 (endret) Å gå litt unna og ringe AMK er den beste måten å bryte inn på om ein ikkje kjenner slåsshanane. Eg har gått i mellom iet par gangar, men då har eg kjent dei som sloss og eg visste at dei ikkje var truandes til å dra våpen eller vende seg mot meg. Den eine gongen endte eg allikevel opp med ein skikkeleg blåveis, då eg kom i vegen for eit svingslag. EDIT: Hadde eg gått på eit valdtektsforsøk, hadde eg kauka høgt. Det ville meist sannsynleg skremt vekk valdtektsmannen. Hadde eg gått på gruppevaldtekt, hadde eg lurt meg unna og ringt AMK. For ei gruppe kunne fort vendt seg mot meg, óg. Endret 13. april 2011 av Rosalie
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #22 Skrevet 13. april 2011 Å gå litt unna og ringe AMK er den beste måten å bryte inn på om ein ikkje kjenner slåsshanane. Eg har gått i mellom iet par gangar, men då har eg kjent dei som sloss og eg visste at dei ikkje var truandes til å dra våpen eller vende seg mot meg. Den eine gongen endte eg allikevel opp med ein skikkeleg blåveis, då eg kom i vegen for eit svingslag. EDIT: Hadde eg gått på eit valdtektsforsøk, hadde eg kauka høgt. Det ville meist sannsynleg skremt vekk valdtektsmannen. Hadde eg gått på gruppevaldtekt, hadde eg lurt meg unna og ringt AMK. For ei gruppe kunne fort vendt seg mot meg, óg. Det høres veldig fornuftig ut! Om det var meg selv som hadde blitt forsøkt voldtatt, hadde jeg nok kneet vedkommende i skrittet et par ganger, og prøvd å komme meg unna. Hadde deg vært noen andre som hadde blitt voldtatt hadde jeg sett meg om etter en tung stein e.l. og prøvd å slått ut vedkommende. Ved gruppevoldtekt hadde jeg ringt politiet og prøvd å finne annen hjelp (guttegjenger o.l.).
Rosalie Skrevet 13. april 2011 #23 Skrevet 13. april 2011 Ein skal ikkje gå etter ballane når ein blir overfalt, for menn har veldig god reaksjonsevne på å beskytte dei, og sannsynet for å treffe er litn. Ein skal gå etter skinnleggen. Mykje større enn ballane og dermed lettare å treffe. Just so you know!
Gjest gurimalla Skrevet 13. april 2011 #24 Skrevet 13. april 2011 Du må jo vurdere situasjonen, du er ikke forplitket til å utsette deg selv for fare. Du er forpliktet til å ringe politiet, de kan i mange tilfeller også gi deg råd om hva du skal gjøre.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #25 Skrevet 13. april 2011 Uff, dette er så vanskelig. Har vært vitne til flere slosskamper utenfor samme kjøpesenter, og ingen grep inn. Så ikke ut til at noen ringte politiet heller. Alle stod bare og kikka og prøvde å overse. Jeg ringte heller ikke fordi jeg ikke visste helt hvor alvorlig det var. De slod liksom bare og slo etter hverandre og knuffa, ingen var tydelig skadd. Men hadde jeg sett at det ble farlig hadde jeg ringt, håper jeg. Og voldtekt, jeg vet ikke.. Tenk om du prøver å sparke eller hive en stein, og så kommer fyren etter deg og slår deg helseløs. Men hadde hvertfall ringt politiet.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #26 Skrevet 13. april 2011 Og så? Jeg veier 46 kg og er bare 155 høy. Men jeg trener kickboksing og bryting, og har ingen problem med å smelle en 100 kgs fyr i bakken for deretter å kvele han ut/knekke en arm eller to. Men du som er så liten og svak trenger jo bare å komme med et ballespark, så skal du se fyren blir satt ut av spill. Jeg er kampsportutøver, har trent kampsport i årevis (deriblant kickboksing). Jeg vet godt hvilket nivå jentene ligger på, og hva de klarer å stille opp med i en kamp mot gutta. Kommentarer som dette er irriterende, fjollete og usanne, og de kommer alltid fra de med minst erfaring. De få jentene som holder brukbart nivå og som har trent mange år, vet godt sine begrensninger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå