Gå til innhold

Hvor mange skiver spiser du daglig?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg lot meg inspirere av en annen tråd her: "Hvor mye brød er FOR mye brød på en dag?"

Jeg lurer nå på hvor mange skiver du spiser daglig?

Jeg spiser 2-4 stk til frokost. 6-8 stk på jobb. Som mellom måltid mellom middag og kvelds 2-4 stk. Kvelds 2 stk.

Dvs 12 - 16 skiver daglig.

Har jeg middag igjen så spiser jeg restene til kvelds, men er det mye middag igjen har jeg restene til middag dagen etter.

Aner ikke hva som er vanlig antall, men jeg bryr meg heller ikke om å være opptatt av antall.

Videoannonse
Annonse
Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Er sikkert en idè å skrive hva slags brød du spiser også da. Man må vel som regel spise mer f.eks. fin loff enn veldig grovt brød om man vil bli mett.

Skrevet

Å, dæven, det var mange skiver i forhold til hva jeg spiser, i hvert fall! :overrasket:

Jeg spiser 4 pr dag: 2 til frokost og to til lunsj.

Skrevet

Jeg spiser ikke så ofte brød. Hvis samboer har vært og kjøpt et ferskt brød fra bakeren, så hender det at jeg tar meg to skiver til frokost. Av og til kanskje også to skiver til kvelds, så maks fire skiver om dagen. Men det er unntaket, som oftest spiser jeg ikke brød i det hele tatt om dagene.

Skrevet

Så mange skriver som brødskjæremaskinen til Rema lager ut av en kneip delt på sju dager... :tongue:

• Liker 2
Gjest Consensio
Skrevet

Spiser ca 2 brødskiver pr dag til frokost (dvs om jeg klarer å spise frokost)

Da spiser jeg som regel fullkornsbrød (bakt selv)

Skrevet

2 til frokost og 2 til kvelds :spise:

AnonymBruker
Skrevet

Er sikkert en idè å skrive hva slags brød du spiser også da. Man må vel som regel spise mer f.eks. fin loff enn veldig grovt brød om man vil bli mett.

Jeg spiser kneip brød, det er rundt 15-16 kroner det koster. Men når jeg iblant spiser andre brød spiser jeg samme antall. Men jeg har jo ikke prøvd alle brødsortene som finnes heller da. Har aldri blitt mett av en skive uansett, blir jo ikke kjempemett av to heller, så skulle jeg spist til jeg var ordentlig mett hadde jeg glatt spist 6-8 skiver på en gang. Jeg spiser bare to og to skiver jeg, tar pålegg på en skive og legger en skive oppå der igjen. På den måten slipper jeg å smøre en og en skive.

Jeg elsker steinbakt brød, men de kjøper jeg sjeldent, for da spiser jeg ett brød til dagen av de.

trådstarter.

Skrevet

Jeg spiser 4 skiver til frokost og 4 skiver til lunsj. Så grovt som mulig, men hverdagsbrødet er det vanlige grove med sirup, altså to ''kaker'' på den skalaen på fire. Dersom det blir en tidlig middag, spiser jeg også 4 skiver til kvelds. (Dette er som gravid da. Vanligvis er det 2 skiver til frokost og 3 skiver til lunsj. Ingen kvelds.)

• Liker 1
Gjest Silvermist
Skrevet

Spiser stort sett knekkebrød, ikke skiver. Blir kanskje en skive i uken.

Dersom jeg har lyst på brødmat steker jeg heller et rundstykke.

AnonymBruker
Skrevet

0-4 skiver i løpet av en dag. 12-16 skiver en mye.. Trener du hinsides eller er mann?

AnonymBruker
Skrevet

0-4 skiver i løpet av en dag. 12-16 skiver en mye.. Trener du hinsides eller er mann?

Trener ikke. Er kvinne. Grunnen til at jeg spiser så mange skiver daglig er jo så enkelt som at det er det jeg spiser til alle måltider utenom middag.

trådstarter.

Skrevet

Hmm spiser ikke så mye skiver lengre, men blir ofte 3 brødmåltider per dag på meg. 2-3 knekkebrød, 2 scones eller 2 rundstykker per slike måltider i så fall.

Skrevet

Vanlig kneipp spiser jeg stort sett bare to skiver av daglig, om jeg må ha det til lunsj også blir det fire skiver totalt. Ellers bytter jeg ut disse måltidene med knekkebrød eller grove scones.

Skrevet

Eg spiser ca 2-3 (grove) i løpet av dagen.

Skrevet

Jeg spiser 3 skiver til frokost og to til kvelds, vanligvis et eller annet halvgrovt brød. Jeg har egentlig lyst på tre skiver til kvelds også, men jeg prøver å beherske meg ettersom jeg også spiser noe snacks (kjeks, nøtter eller lignende) om kvelden.

Skrevet

Spiser vanligvis ikke brød, annet enn ca. en gang i uka, når mannen min finner ut at han skal lage rundstykker. Så jeg kunne gjerne spist mer brød, men er lat og gidde ikke lage (kan ikke spise vanlig brød fra butikken).

Før pleide jeg å spise to brødskiver til frokost og to til lunsj. Nå står det for meg som helt utenkelig å bare spise to brødskiver til lunsj, da jeg blir sulten bare av tanken (spiser mao. en god del mer enn det til lunsj nå, så jeg holder meg mett helt til middag).

Skrevet

ca 8 grove skiver for min del.

Skrevet

I helgene er det helt hipp som happ. Noen helger spiser jeg nesten en halv loff iløpet av en dag, andre helger spiser jeg ikke brød. Til vanlig så er det sjelden det blir mer enn 3 brødskiver daglig, og da av det groveste brødet jeg finner i kantina. :)

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Jeg spiser kun brød til lunsj. Da spiser jeg ofte enten et frokostbrød eller et halvt horn. Spiser grovt brød. I helgene pleier jeg som regel ikke spise brød.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...