Gjesten Skrevet 21. april 2011 #21 Skrevet 21. april 2011 Absolutt ikke. Tvert imot ville jeg med glede kuttet et par år av min levetid hvis jeg fikk spise snop uten at det var helseskadelig og fetende
Gjest HunterLady Skrevet 21. april 2011 #22 Skrevet 21. april 2011 ALDRI. Hva er så stas med å bli 100? Alle vennene dine og eventuell ektefelle er mest sannsynlig døde, kanskje barna dine også.. Pluss i at du ser grusom ut, mangler tenner og er dårlig til beins. No thank u! Need my wine!
Gjest birry93 Skrevet 21. april 2011 #24 Skrevet 21. april 2011 Jeg kan godt tenke meg å bli 100, men ikke når det vil koste meg et godt liv.
Purple Basil Skrevet 21. april 2011 #25 Skrevet 21. april 2011 Nope, vil heller kose meg og bli f.eks 80:) Vi lever forhåpentligvis bare en gang!
Gjest Purple Haze Skrevet 21. april 2011 #26 Skrevet 21. april 2011 Jeg har ikke noe spesielt ønske om å bli 100 år. Bedre å nyte dagen i dag, ingen vet hva morgendagen bringer. Og når jeg ser hvordan det kan være å bli gammel og syk i Norge i dag, frister det overhodet ikke å bli steingammal.
Ego Skrevet 21. april 2011 #27 Skrevet 21. april 2011 Jeg orker ikke tanken på å skulle leve til jeg er 100! Skremmer meg at jeg nå har en mormor på 94 som fortsatt bor hjemme og en farmor på 86 som sykler 1 mil hver dag (sparker om vinteren) for å kjøpe avisen - bare for å få litt trim. Jeg er 28 nå. Ti år til kan jeg muligens tålerere, noe mer enn det klarer jeg ikke se for meg.
Alvina Skrevet 22. april 2011 #28 Skrevet 22. april 2011 Ingen jeg kjenner har blitt hundre år, så har ingen illusjoner om å bli det. Forbinder det med å bli trist og uten noen å dele minner med. Nei takk.
Mohini Skrevet 22. april 2011 #29 Skrevet 22. april 2011 Nei takk! Heller et kort liv fylt av lykke enn 100 år på autopilot.
Lammelåret Skrevet 22. april 2011 #30 Skrevet 22. april 2011 Hvis du fikk beskjed om at du kan leve til du er hundre år hvis du aldrig røker,drikker alkohol,spiser snop,spiser feit mat. Rett og slett ingenting usunt,bare leve sundt. Ville du gjort det da? Nei, synes ikke det høres forlokkende ut å bli 100 i seg selv, hva sier alderen om livskvaliteten? Mange gamle sliter med livskvalitet, helse og ensomhet. Det er viktigere å ha et godt liv mens en lever enn å ha et langt liv. Å leve sunt, derimot, ser jeg ingen grunn til ikke å gjøre.
Lammelåret Skrevet 22. april 2011 #31 Skrevet 22. april 2011 Jeg orker ikke tanken på å skulle leve til jeg er 100! Skremmer meg at jeg nå har en mormor på 94 som fortsatt bor hjemme og en farmor på 86 som sykler 1 mil hver dag (sparker om vinteren) for å kjøpe avisen - bare for å få litt trim. Jeg er 28 nå. Ti år til kan jeg muligens tålerere, noe mer enn det klarer jeg ikke se for meg. Livet kan bli bra selv om du ikke kan forestille deg det nå. Hvem kan egentlig forestille seg å bli mye eldre enn man er? Tja..
Tears.of.the.Sun Skrevet 22. april 2011 #32 Skrevet 22. april 2011 Livet blir for tamt om man skulle kuttet ut alt usunt og dårlig. Røyk og snus er greit, det bruker jeg ikke. Men en fest tar jeg gjerne. Jeg er totalt avhengig av søte saker, brus og usunt innimellom. Jeg klarer ikke spise salat og fisk hver dag. Det greit å holde seg i livet, men det handler om å leve mens man er i live. Jeg vil gjerne leve! Og jeg tror at jeg garantert er lei av livet når jeg er 80 år uansett, så det er greit.
Lady Lou Skrevet 22. april 2011 #33 Skrevet 22. april 2011 Å bli 100 er ingen dans på roser, så det er uansett ikke noe jeg higer etter. Livet skal leves, og en del av det å leve livet, er å kose seg, å unne seg noe, innimellom.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå