Gjest odisi73 Skrevet 12. april 2011 #1 Skrevet 12. april 2011 Hvis du fikk beskjed om at du kan leve til du er hundre år hvis du aldrig røker,drikker alkohol,spiser snop,spiser feit mat. Rett og slett ingenting usunt,bare leve sundt. Ville du gjort det da?
Hoppetaujenta Skrevet 12. april 2011 #2 Skrevet 12. april 2011 (endret) Nei. Forbudte ting gir meg stor glede i livet. Endret 12. april 2011 av Margareth 6
Gjest Eugene Onegin Skrevet 12. april 2011 #3 Skrevet 12. april 2011 Vel jeg lever allerede slik men jeg hadde sakt nei siden jeg er fornøyd om jeg lever til jeg er 80. 1
Gjest Passing by Skrevet 12. april 2011 #5 Skrevet 12. april 2011 Min bestemor er snart 96 år og det eneste hun har holdt seg unna er røyken, så jeg tror ikke det bestandig er avhengig av hva man har i seg som er avgjørende for hvor lenge man lever. Min oldefar ble 99, han røkte til han ble 98 så sluttet han. Jeg kan godt leve til jeg blir 100 hvis hodet er i orden.
Gjest Eugene Onegin Skrevet 12. april 2011 #6 Skrevet 12. april 2011 Min bestemor er snart 96 år og det eneste hun har holdt seg unna er røyken, så jeg tror ikke det bestandig er avhengig av hva man har i seg som er avgjørende for hvor lenge man lever. Det er sant det er jo folk som lever sunt som bare det som dør i en alder av 30 og folk som lever usunt drikker og røyker som det er som lever til de er over 100
Mann 42 Skrevet 12. april 2011 #7 Skrevet 12. april 2011 Hvis du fikk beskjed om at du kan leve til du er hundre år hvis du aldrig røker,drikker alkohol,spiser snop,spiser feit mat. Rett og slett ingenting usunt,bare leve sundt. Ville du gjort det da? Er feit mat usunt?
bukett Skrevet 12. april 2011 #8 Skrevet 12. april 2011 Hvis du fikk beskjed om at du kan leve til du er hundre år hvis du aldrig røker,drikker alkohol,spiser snop,spiser feit mat. Rett og slett ingenting usunt,bare leve sundt. Ville du gjort det da? Jeg verken røyker eller har et nevneverdig alkoholforbruk (et glass vin nå og da i sosiale sammenhenger). Fet mat spiser jeg ikke, godterier: sjelden, så...tror nok jeg ville leve til jeg ble gammel nok likevel - og da er målet at jeg finner et varmere land å være gammel i, og hyggelig folk å tilbringe de siste årene med.
Gjest Consensio Skrevet 12. april 2011 #9 Skrevet 12. april 2011 Hvis du fikk beskjed om at du kan leve til du er hundre år hvis du aldrig røker,drikker alkohol,spiser snop,spiser feit mat. Rett og slett ingenting usunt,bare leve sundt. Ville du gjort det da? Nei, har ingen ønsker om å leve til jeg blir hundre. Jeg vil heller kose meg med litt "usunt" en gang i blant og leve som normalt og dø tidligere. Hvorfor skal man ha lyst til å leve til man er hundre år forresten?
AnonymBruker Skrevet 12. april 2011 #10 Skrevet 12. april 2011 En kan potensielt bli overkjørt og hele verden ramle i hodet på en når som helst, og da hjelper det ikke å ha levd som en helseguru hele sitt liv. 1
Gjest Lebewesen93 Skrevet 12. april 2011 #11 Skrevet 12. april 2011 Neineinei... Jeg vil ikke leve til jeg blir 100, vil ikke bli gammel. Seriøst, det virker skumelt. Sykdommer, rynker, dårlig rygg, trenger hjelp å hver dag som går kan være den siste. Jeg, skal, og vil, dø sånn plutselig. Ulykke eller noe sånt,vil ikke vente på å dø. Dessuten, hva er vits med å leve om man ikke koser seg ? Sier ikke at man ikke kan kose seg om man ikke spiser sjokolade og røyker, men for meg så betyr sjokoladen så mye at jeg ikke hadde gitt slipp på den om jeg så ble alergisk mot den.
Sweetpea25 Skrevet 12. april 2011 #12 Skrevet 12. april 2011 Kommer jo an på hvordan allmentilstanden og hodet ellers hadde vært.. Ville ikke levd til jeg hadde vært 100, dersom jeg hadde blitt sykehjemspasient de siste 20 åra... Men verken drikker eller røyker.. Så kanskje det er håp
Wonders Skrevet 13. april 2011 #13 Skrevet 13. april 2011 ja, da er dette en reell situasjon i min familie... så hva jeg skal bruke tiden på kommer ann på hvor mobil og klar jeg er. Livskvaliteten og gnisten er noe jeg kommer til å jobbe med til dagen jeg går videre til hva enn som venter.
Capricorn Skrevet 13. april 2011 #14 Skrevet 13. april 2011 Nei, for meg er det ikke lengden på livet, men kvaliteten som er viktig. Hvorfor skal jeg gi avkall på masse "forbudt" nå hvis jeg kanskje må leve mine siste 20 år i ensomhet? 1
Mann 42 Skrevet 13. april 2011 #15 Skrevet 13. april 2011 Faren til en venn av meg døde nylig av hjerneslag. Han var vel omtrent 75, og har alltid vært en aktiv og vital kar. Veldig hyggelig. Han klappet plutselig sammen på plenen en dag, og døde et par dager senere på sykehus uten å ha kommet til bevissthet. Sprek som en gyngehest til det siste, og en kjapp exit. Det ville jeg foretrekke. Hvor mange år man får, er av mindre interesse. Han hadde barn og barnebarn, og hadde vel forøvrig fått med seg det meste.
Gjest boblebrus Skrevet 13. april 2011 #16 Skrevet 13. april 2011 Jeg er ikke redd for å bli gammel, men jeg vil ikke leve til jeg blir 100 hvis det innebærer avkall på absolutt all kos. Jeg er nødt til å kunne kose meg med sjokolade på lørdagskvelden, altså! Dessuten håper jeg på å kunne være klar i toppen så lenge som mulig. Jeg ønsker å oppleve å bli gammel og bli koselig bestemor med en skokk barnebarn, men trenger da ikke leve helt til jeg blir 100. Som sagt tidligere her, det kommer helt an på hvordan allmentilstanden og hodet er.
Gjest Bond Skrevet 13. april 2011 #17 Skrevet 13. april 2011 Nei. Har ikke behov å leve 100 år uten noen av de tingene jeg virkelig kan nyte. God vin, god mat (som faktisk også kan inneholde fett).. Livet er mer enn eksistens.
Chiyo Skrevet 13. april 2011 #18 Skrevet 13. april 2011 Hvis du fikk beskjed om at du kan leve til du er hundre år hvis du aldrig røker,drikker alkohol,spiser snop,spiser feit mat. Rett og slett ingenting usunt,bare leve sundt. Ville du gjort det da? Nei absolut ikke. Livet skal leves. Jeg trenger ikke røyk og alkohol, men snop og feit mat av og til spiser jeg med god samvittighet.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #19 Skrevet 13. april 2011 Nei, livet er til å nytes. Jeg vil mye heller dø i en alder av 90 år og ha nytt det til sitt fulle, med piker, vin, sang, osv. Enn å leve til 100 år uten disse godene.
Gjest birry93 Skrevet 21. april 2011 #20 Skrevet 21. april 2011 Hvis du fikk beskjed om at du kan leve til du er hundre år hvis du aldrig røker,drikker alkohol,spiser snop,spiser feit mat. Rett og slett ingenting usunt,bare leve sundt. Ville du gjort det da? Absolutt ikke. Å aldri kunne unne seg noe usunt av og til, som f.eks. en pils i sola, eller en burger i ny og ne, det hadde ikke vært å leve, men å "eksistere".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå