Foya Skrevet 12. april 2011 #21 Skrevet 12. april 2011 (endret) Jeg er som regel den som sier "hyggelig". Prøver å venne meg av med å si det hele tiden, men jeg klarer det bare ikke, det kommer automatisk når jeg tar noen i hånden. Men om den andre sier "hyggelig" først sier jeg i en blid tone enten "ja hyggelig, ja!" eller "I like måte". Og så har jeg en standardfrase til jeg pleier å si, men kom ikke på den nå Endret 12. april 2011 av LaCream
Gjest Nadezhda Skrevet 12. april 2011 #22 Skrevet 12. april 2011 Jeg HATER håndhilsing og møte nye menneser generellt... Sier bare " jaa, heei" så har jeg en tendens til å begynne å små le, må se utrulig dumt ut, men. Skulle gjerne møtt folk på en annen måte, litt mer "ordentlig" Haha, søt Jeg bare nikker og smiler.
Gjest Chanè Skrevet 13. april 2011 #23 Skrevet 13. april 2011 Å si bare "hyggelig" er etter mitt skjønn så tanketomt og uengasjerende at da mister eg interessen for folk .. Det handler for meg litt om hvem det er jeg skal hilse på. Om det er noen jeg har hørt masse om, og sett frem til å møte, som fex møte kjærestens familie eller noe, er det annerledes enn å bli tilfeldig presentert for noen fex på fest. I sistnevnte tilfeller sier jeg enten bare hei, eller navnet mitt .. I det første tilfellet ville jeg vært mer opptatt av å ha fokus på den andre personen, måle førsteinntrykket, blikkontakt, fastheten i håndtrykket og så videre
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #25 Skrevet 13. april 2011 Å si bare "hyggelig" er etter mitt skjønn så tanketomt og uengasjerende at da mister eg interessen for folk .. Tenker egentlig det samme, spesielt etter den gangen jeg opplevde at en person ankom et arrangement midt i en middag, og deretter gikk rundt bordet og håndhilste på 50 personer etter tur og sa "hyggelig" til alle sammen som om det var en del av navnet hennes. Så nå er "hyggelig" litt ødelagt for meg
øyenstikker Skrevet 13. april 2011 #26 Skrevet 13. april 2011 Jeg liker ikke "hyggelig" Syns det er frase. De fleste som sier det, slenger det med akkurat som det hører med navnet. Og bruker det til alle de hilser på, uansett. da blir det bare tomme ord...påtatt. Eksemplet ble understreket av eksemplet over med hun som hilste på alle 50 med samme innøvne og påtatte frasen HYGGELIG.
Gjest birry93 Skrevet 16. april 2011 #27 Skrevet 16. april 2011 Jeg pleier å herme, med mindre det er jeg som sier "hyggelig" først. :gjeiper:
Gjest Belle Gunnes Skrevet 16. april 2011 #28 Skrevet 16. april 2011 Takk det samme Vi har ikke vondt av å bruke litt sosiale normer og ren høfflighet. 1
Askael Skrevet 16. april 2011 #29 Skrevet 16. april 2011 Jeg liker ikke "hyggelig" Syns det er frase. De fleste som sier det, slenger det med akkurat som det hører med navnet. Og bruker det til alle de hilser på, uansett. da blir det bare tomme ord...påtatt. Eksemplet ble understreket av eksemplet over med hun som hilste på alle 50 med samme innøvne og påtatte frasen HYGGELIG. Skulle alle ord og fraser være ektefølt tror jeg det hadde blitt stusslig å bevege seg ute blant folk.
Alvina Skrevet 16. april 2011 #30 Skrevet 16. april 2011 Jeg svarer bare at det var morsomt å møtes hvis det er en person jeg har hørt mye om. Men som regel sier jeg bare takk.
Lady Lou Skrevet 16. april 2011 #31 Skrevet 16. april 2011 Jeg synes det er merkelig å bare bruke det ene ordet "hyggelig" når man håndhilser, bruker det aldri selv. Pleier å bare smile tilbake om andre bruker det, men synes det virker mye mer naturlig om vedkommende kan bruke en hel setning og ikke bare et ord. Og disse som bruker dette ene ordet "hyggelig" til alle de hilser på, i alle settinger, det blir for meg bare merkelig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå