AnonymBruker Skrevet 12. april 2011 #1 Skrevet 12. april 2011 Hva svarer dere egnetlig når dere håndhilser på andre og den andre personen sier "hyggelig" ? Synes det blir litt rart å si akkurat det samme, altså "hyggelig" tilbake, eller?
Gjest Canis lupus Skrevet 12. april 2011 #2 Skrevet 12. april 2011 Jeg smiler og gir et kort "right back at ya-nikk". Enkelt og greit. 4
Gjest Spinell Skrevet 12. april 2011 #3 Skrevet 12. april 2011 Vet ikke om det er "riktig", men jeg sier gjerne "i like måte".
Gjest Aria. Skrevet 12. april 2011 #6 Skrevet 12. april 2011 Bare smiler jeg. Eller sier "ja, hyggelig". Eller ikkeno
Gjest Eugene Onegin Skrevet 12. april 2011 #7 Skrevet 12. april 2011 jeg anmelder dem for æreskrenkelse 3
bukett Skrevet 12. april 2011 #8 Skrevet 12. april 2011 Man sier jo ikke "Tja, det vil vise seg". Jeg bekrefter jo alltid: "Ja, veldig" eller nikker og smiler. Om det er jeg som sier "hyggelig" først, opplever jeg sjelden at den andre sier så mye...i beste fall smiler de såvidt, eller nikker. 2
Gjest Aria. Skrevet 12. april 2011 #9 Skrevet 12. april 2011 Man sier jo ikke "Tja, det vil vise seg". Jeg bekrefter jo alltid: "Ja, veldig" eller nikker og smiler. Om det er jeg som sier "hyggelig" først, opplever jeg sjelden at den andre sier så mye...i beste fall smiler de såvidt, eller nikker. Her også. Tror det er mange som ikke helt vet hva de skal si...
Gjest odisi73 Skrevet 12. april 2011 #10 Skrevet 12. april 2011 Hva svarer dere egnetlig når dere håndhilser på andre og den andre personen sier "hyggelig" ? Synes det blir litt rart å si akkurat det samme, altså "hyggelig" tilbake, eller? Man vet jo ikke hva som er hyggelig før etterpå. Så hva svare man da? "Hva er hyggelig"???
MarianneE Skrevet 12. april 2011 #11 Skrevet 12. april 2011 Jeg sier "I lige måde!". Bare smiler jeg. Eller sier "ja, hyggelig". Eller ikkeno
AnonymBruker Skrevet 12. april 2011 #12 Skrevet 12. april 2011 Som oftest er jeg den som sier "hyggelig å møte deg" først. Hvis noen kommer meg i forkjøpet svarer jeg "i lige måde".
Mann 42 Skrevet 12. april 2011 #13 Skrevet 12. april 2011 (endret) Man vet jo ikke hva som er hyggelig før etterpå. Så hva svare man da? "Hva er hyggelig"??? I lige måde. Som de sier på "Big bang theory": "It`s a non negotionable social convention" Endret 12. april 2011 av Mann 42 3
Gjest Skrevet 12. april 2011 #14 Skrevet 12. april 2011 Tjaaa, det kommer så an på personen! Om det er en sur gammel tante, som ikke gidder å shake hånda mi engang,og bare holder den ut på sånn "egentlig skulle du kyssa denne hånda"-måte.. Så blir det bare en "mhm" fra meg. Men er det derimot noen jeg kanskje syns virker FAKTISK hyggelig, så blir det en "i lige måde". Og er jeg full... "Ja, ikke sant??" Jeg bruker forsåvidt aldri å si bare "hyggelig", jeg pleier å gå for hele regla: "Så hyggelig å møte deg."
AnonymBruker Skrevet 12. april 2011 #15 Skrevet 12. april 2011 Ikke noe jeg har tenkt over egentlig... Noen ganger blir det nikket bekreftende, andre ganger sier jeg bare "Ja" I fylla kan jeg finne på å si "Ja, selvsagt" alternativt så kan du jo svare, "Du synes vell det"
FantasDick Skrevet 12. april 2011 #16 Skrevet 12. april 2011 Det meste er nevnt, jeg velger nok en av disse. Smiler og gir et "right back at ya-blikk", sier "hyggelig" tilbake, sier "i lige måde".
Vilma Skrevet 12. april 2011 #18 Skrevet 12. april 2011 Når jeg håndhilser på nye mennesker er jeg veldig opptatt av et fast håndtrykk! Og det kommer litt an på hvem som sier navnet sitt først, eller hva settingen er for hvordan jeg svarer. Hvis jeg blir introdusert for noen, "dette er ****", svarer jeg med navn og et "hyggelig" tilbake. Hvis settingen er den at jeg hilser på noen uten å bli introdusert først, sier jeg navn og "hyggelig" etter svar, eller hvis jeg sier mitt navn først, svarer jeg med "like så" etter hils
Gjest Lebewesen93 Skrevet 12. april 2011 #20 Skrevet 12. april 2011 Jeg HATER håndhilsing og møte nye menneser generellt... Sier bare " jaa, heei" så har jeg en tendens til å begynne å små le, må se utrulig dumt ut, men. Skulle gjerne møtt folk på en annen måte, litt mer "ordentlig"
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå