Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det på høy tid å pakke bort vinterstøvlene og gå til innkjøp av joggesko her vi bor. Er det best å kjøpe sko i skobutikk (eurosko el.) eller i sportsbutikk? Hun bruker vel str 23 eller 24 nå. Har ingen peiling på sko til barn jeg :sjenert:

Noen tips til butikker, merker og typer?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Toåringer skal da ikke jogge.

• Liker 1
Skrevet

To-åringer har fortsatt de fett-putene under bena, og bena er myke og former seg fortsatt. Derfor skal de ikke ha så mye oppbygning i skoen, med lest og hæl og slikt. Kjøp en skikkelig barnesko istedet, er mitt tips, f.eks. ecco :)

Skrevet

Ja, herregud, jeg mente jo slett ikke å skaffe voksenjoggesko i barnestørrelse. Når jeg sier joggesko så mener jeg lette sko som brukes i sommerhalvåret og som ikke er vanntette. Dårlig formulert da.

Takk for tipset om ecco, det er vanlig skobutikk det.

Gjest pysepusen
Skrevet

Jeg ville gått på vanlig skobutikk, ja :)

Gjest Annaires
Skrevet

Geox har vi kjøpt til frøkna på to år.

Hadde det i fjor å var veldig fornøyde, så da kjøpte vi det i år igjen.

Litt dyre er de (kostet 650kr), men om det er en ting man ikke skal spare på, så er det på sko ;)

Fåes kjøpt i de fleste skobutikker tror jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har kjøpt Ecco sine vårsko med gore tex nå i mellomperioden. er fortsatt vått på bakken her til tross for fint vær. Kostet 750kr og har snøring i strikk som man strammer. Ingen knyting eller remmer. Kommer til å kjøpe noe liknende når det blir sommer (uten gore tex).

Skrevet

Vi kjøpte ecco da han begynte i barnehagen ifjor, og kommer til å kjøpe det samme i år. Var veldig fornøyd!

Skrevet

Kjøpte Timberland goretex på G sport til kr 499,- med stikk du strammer!

Min aktive 2 åring som hopper i alle vannpytter holder seg god og tør på beina, samt at han ikke blir klam i 20 varmegrader, de puster godt:-)

VELDIG godt fornøyd!

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte Timberland goretex på G sport til kr 499,- med stikk du strammer!

Min aktive 2 åring som hopper i alle vannpytter holder seg god og tør på beina, samt at han ikke blir klam i 20 varmegrader, de puster godt:-)

VELDIG godt fornøyd!

Er disse i gore tex? De fra Timberland jeg har sett er "vannavstøtende".

Skrevet

Er disse i gore tex? De fra Timberland jeg har sett er "vannavstøtende".

Det var en stor merkelapp med Goretex logo på skoen så jeg regne da med det :-)

Skrevet

altså nå har ikke jeg peiling på sko til barn i det hele tatt, men vokser ikke barnet ut av skoen ganske kjapt?

jeg tenkter på at OM det er tilfelle, er det ikke mye med et par til 799,- som bare blir brukt i en kort peiode?

• Liker 1
Skrevet

altså nå har ikke jeg peiling på sko til barn i det hele tatt, men vokser ikke barnet ut av skoen ganske kjapt?

jeg tenkter på at OM det er tilfelle, er det ikke mye med et par til 799,- som bare blir brukt i en kort peiode?

Godt poeng. Men hvis man skal følge det så vil det si at barnet går i billige (og kanskje dårlige?) sko til det er ferdig utvokst. De femten første årene av livet i dårlige sko kan være nokså fatalt.

Det er ikke alltid at dyrest er best, men når det gjelder sko til barn, og særlig de minste, så kjøp det som er best for foten, uavhengig av pris.

Skrevet

Jeg er helt aldeles enig i at man skal kjøpe gode sko til barna, men det betyr ikke at skoene trenger å koste 600–700 kroner. Virkelig. Vi har romslig økonomi, men med tre barn ville vi i så fall endt med å betale rundt seks tusen kroner for sko bare i sommerhalvåret.

En annen ting: Alle snakker om at barn må ha veldig gode sko. Men jeg har hittil aldri møtt et eneste menneske som har problemer med føttene eller ryggen på grunn av dårlige sko. Til tross for at bpde jeg og mange andre vokste opp i halvfattige syttitallsfamilier hvor det ikke ble kjøpt nye sko til yngstemann så lenge arveskoene hang i hop. Er det noen som kan underbygge den påstanden om at dårlige sko er farlig?

(For ordens skyld: Jeg mener absolutt at det er kjempeviktig med gode sko for barnas behag her og nå. Men kan virkelig tunge/svette/billige sko være skadelig på sikt?)

Skrevet

Vel, nå er det en temmelig stor del av befolkningen som sliter med for eksempel ryggplager. Vl tro at årsaken for en stor del av dem er feil/dårlig skobruk.

Vi dro til en skobutkk i dag, fikk god hjelp der og valget falt på et par Viking-sko. Var et par geox som jeg heller ville hatt, men de hadd ikke liten nok str.

Takk for all hjelp :)

Skrevet

Vel, nå er det en temmelig stor del av befolkningen som sliter med for eksempel ryggplager. Vl tro at årsaken for en stor del av dem er feil/dårlig skobruk.

Ja, vi kan jo tro det, men er det noen som vet? Kan noen komme med noen referanser her, et eller annet som underbygger påstanden? Jeg og hele slekta jeg kommer fra, har helt fine rygger uten noen vondter. Samme med mannens familie. Men jeg gikk med elendige sko i oppveksten, og jeg vet det gjelder flere onkler/tanter/søskenbarn/tremenninger. Har vi bare gode gener?

Det er ikke meningen å kverulere, og dette kan kanskje like gjerne deles av til en annen tråd. Jeg lurer virkelig på dette. Alle "vet" at det er viktig å ha skikkelige sko, akkurat som alle "vet" at det er forbudt å kalle barn Bjørn … Fakta, anyone?

Skrevet

Kjøpte to par Geox til mine tvillinger, på salg i Tyskland i februar. Det vi bruker som vårsko her i Norge var regnet som vintersko i syd-Tyskland, og dermed til halv pris Veldig fornøyd med skoene.

Skrevet

Leste en artikkel om barnesko for en tid tilbake (finner ikke artikkelen), hvor de påpekte at det var viktig å få skikkelige sko til disse små, spesielt i startfasen når de lærer å gå.

De skoene som ble anbefalt var disse:

http://www.terraplana.com/eu/

Mulig det også finnes andre alternativer av samme sko, men jeg vet at jeg kommer til å heller bruke mye på ett par sko til frøkna når den tid kommer, enn å kjøpe billige og dårlige sko :)

Gjest Annaires
Skrevet

Ja, vi kan jo tro det, men er det noen som vet?

jeg vet hvertfall at om jeg går med dårlige, billige sko får jeg vondt i føttene og ryggen.

Gjest pysepusen
Skrevet

Jeg får også vondt av å gå med billige dårlige sko. Min mor har ødelagt rygg (skade som ikke kan fikses) og de som har sjekket henne sier at dårlige (billige og også med hæler) sko har vært en stor "bidragsyter" til at hun idag er så dårlig som hun er. Så her er kun det beste godt nok når lillegutt skal få seg sko!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...