Gå til innhold

Jeg klarer ikke si nei...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboer og jeg har vært sammen i tre år nå, og vi har alltid hatt et supert sexliv. For tiden er det mye styr, master-forberedninger og jobb for min del, mens han lever "sitt" vanlige liv.

Selvfølgelig blir jeg sliten, og sex er ikke det jeg tenker på hver kveld, nå er det snakk om at vi hadde sex 4-6ganger i uken frem til slutten av Januar :yvonne:, etter det har det ligget på rundt 2-4ganger...

Jeg har jo prøvd å forklare samboer at jeg er sliten og at sex ikke er første pri akkuratt nå for øyeblikket og det virket som han skjønte dette og sa at det var helt naturlig.

Alikevell så surmuler han om jeg avviser ham i sengen, han blir veldig fornærmet og gnager på dette over lang tid. Da jeg kom hjem fra jobb litt senere enn før forrige lørdag, ville han ha sex, men jeg var utslitt og da presterte han å si "Er du utro, er det det som skjer med deg?"

Nå føler jeg ikke lenger at jeg kan si nei om jeg er sliten, og lar han heller holde på for å slippe å såre ham...

Det er ubehagelig og det preger den manglende lysten min enda mer...

Han mener også at sex er godt å ha når man er stresset eller har vondt i hodet, så han skjønner ikke hvorfor sexlivet har blitt dårligere... :unsure:

Jeg blir usikker og frustrert... Og vet ikke helt hva jeg skal gjøre, er det noen her på KG som har råd til meg?

Hvordan kombinere studier, jobb, trening og sexliv??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om jeg har noen råd å komme med, utover at dere kan bli flinkere på å kommunisere. Spør om han vil at du skal føle deg presset til å ha sex, selv om du ikke vil. Det du gjør nå, å la han "holde på" når du ikke har lyst, er ikke bra.

Jeg mistet sexlysten etter å ha begynt på p-piller, men fortsatte å presse meg selv til å ha sex, for å glede ham. Det førte til at jeg utviklet vestibulitt, dvs at det gjør innmari vondt å ha samleie. Nå kan jeg ikke ha samleie i det hele tatt, og har mistet sexlysten totalt. Om vi har sex (ikke samleie) en gang i uken, er det noe vi kan rope hurra for. Så jeg vil absolutt anbefale deg å snakke ordentlig ut med kjæresten din, og for all del, ikke ha sex når du ikke vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd er at du forteller ham akkurat det du sier her.

Er jo ikke så rart at han blir usikker når du plutselig er fraværende, og heller ikke vil ha sex.

Du vet at det er pga stress, det vet ikke han.

Fortell også at du merker at han blir lei seg/føler seg avvist, og at du på grunn av det avogtil har sex selv om du egentlig er for sliten(ikke si "ikke har lyst/vil" - det er ganske sårende for endel) - og nettopp dette du sier med at det er viktig å ikke ha sex av samvittighetsgrunner, men av lyst.

Inngå et kompromiss - han kan roe seg litt på initiativ, og du skal legge opp hverdagen praktisk slik at det ikke blir masse tidstyver som gjør deg ekstra sliten/få nok søvn etc. Du bruker garantert masse tanketid på studiene enn hva som er produktivt ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest regine

hvis du vil at dere skal ha et godt sexliv framover så burde du IKKE la han holde på når du selv ikke vil. Det er en sexdreper av rang! Been there - done that for å si det sånn.

Du må rett og slett snakke med han - ikke i en sengesituasjon, men når dere begge to er tilstede og våkne. Du må si at du nå er sliten og stressa og dermed ikke har overskudd til så mye sex som tidligere. Du bør også fortelle han at dersom han presser så vil det skape langt flere problemer enn at dere i en periode har mindre sex enn "normalt".

En skal ikke la seg presse til sex - det fører aldri noe godt med seg!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir du mer stresset av å ha sex ? Sex er en bra måte å løse stress på og får deg til å slappe av ;)

Her er jeg veldig enig med din samboer da jeg føler meg igjen i hans situasjon. Jeg er selv jente og jeg blir avvist..Vi har også vært sammen i tre år og de første to årene hadde vi sex 1-3 ganger pr dag til å redusere seg til en gang pr dag, og nå 3-5 ganga i uka og av og til mindre....

Jeg syns det er veldig rart at han "ikke vil ha sex " lengre slik som før og jeg unf\drer selvfølgelig på hvorfor?

Er det slik at enkelte blir lei av sex med samme menneske? Er jeg ikke like spennede lenger? er jeg for tilgjengelig slik at spenningen og teningen ikke er den samme?

Jeg syns det er å "lure " den andre parten når man ibegynnelsen er veldig viril , for så å avta noe helt forferdelig... da lurere man partneren ti å tro at de liker sex....

jeg føler meg lurt, og jeg syns at man skal gjøre en innsats selv for å vedlikeholde tenningen.. det gjør man selv noe med.. man velger selv hva man skal tenke og man kan selv hente fram de gode tankene og sette fantasien i sving i forhold til partneren..

Klarer man ikke det burde man si fra slik at partneren kan ta et valg om han/hun vil fortsette

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex er hormostyrt du over her.. Og hormoner blir påvirket av forelskelse, hvilket medfører kaninaktivitet i starten av forholdet. Etter en tid stabiliserer det seg og personen "viser sitt sanne jeg".

I perioder tar det seg opp igjen, perioder når man har OVERSKUDD!

Så å føle seg lurt er litt barnslig.

Jeg synes reaksjonen til TS mann er barnslig, umoden og ganske manipulerende. Å beskylde noen for utroskap er jævla dårlig gjort. Om du mistet en hundrings fra lomma, ville du beskyldt noen for å ha TATT den..?

Han utviser passiv-aggressiv oppførsel og er egoist. Snakk med han. Og fortsetter surmulingen så spår jeg forholdet dødt om kort tid.

Hvordan skal det bli om dere får barn? Du er utslitt, ammetåke og ingen nattesøvn. Og han beskylder deg for utroskap og sitter og furter eller slamrer med dørene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prioriterer du i den rekkefølgen, så skjønner jeg at samboeren din er sur. Han kommer jo sist på listen, og han burde vært øverst.

Studiene må du jo nesten bare bruke tid på.

Kan du kutte ut noe forbruk så du ikke trenger å jobbe så mye?

Må du virkelig bruke tid på trening, når du har en trimkammerat hjemme på soverommet, som åpenbart villig stiller opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer og jeg har vært sammen i tre år nå, og vi har alltid hatt et supert sexliv. For tiden er det mye styr, master-forberedninger og jobb for min del, mens han lever "sitt" vanlige liv.

Selvfølgelig blir jeg sliten, og sex er ikke det jeg tenker på hver kveld, nå er det snakk om at vi hadde sex 4-6ganger i uken frem til slutten av Januar :yvonne:, etter det har det ligget på rundt 2-4ganger...

Jeg har jo prøvd å forklare samboer at jeg er sliten og at sex ikke er første pri akkuratt nå for øyeblikket og det virket som han skjønte dette og sa at det var helt naturlig.

Alikevell så surmuler han om jeg avviser ham i sengen, han blir veldig fornærmet og gnager på dette over lang tid. Da jeg kom hjem fra jobb litt senere enn før forrige lørdag, ville han ha sex, men jeg var utslitt og da presterte han å si "Er du utro, er det det som skjer med deg?"

Nå føler jeg ikke lenger at jeg kan si nei om jeg er sliten, og lar han heller holde på for å slippe å såre ham...

Det er ubehagelig og det preger den manglende lysten min enda mer...

Han mener også at sex er godt å ha når man er stresset eller har vondt i hodet, så han skjønner ikke hvorfor sexlivet har blitt dårligere... :unsure:

Jeg blir usikker og frustrert... Og vet ikke helt hva jeg skal gjøre, er det noen her på KG som har råd til meg?

Jeg mener også at sex er den beste avslapning når jeg har vondt i hodet.

Kanskje dere har feil sex. Det er forskjell på opplagt energisex, og sliten kose-sove blimassert-sex.

Det høres ut som om du bare fikser opplagt-sex, og at den andre mer laidbackgreia der du bare blir kost og stelt med ikke fungerer.

Hvor mye trener du? Og er du flink til å sove?

Du bør kanskje begrense trening til 3 ganger en time i uka. Sex kan du ha før trening, for da er du mer opplagt. Da har du restituert i mer enn 40 timer siden forrige trening.

Hormoner, legesjekk, og vurdering av prevensjonsmidler er noe jeg tenker på.

Jeg mistenker at du har for store ambisjoner og for tøft program. Du er også nødt til å si fra til typen din hva denne overbelastende situasjonen gjør med deg, og at sex må være kos, og ikke overbelastning. Det kan tenkes at han også kan avlaste og hjelpe til litt mer. Ta mer ansvar for husstell, og jobbe mer overtid, slik at du kan jobbe mindre.

Det er forresten vanlig at påsiforhold reduserer sexlyst hjemme, men den kan du elegant avfeie med at du har mer enn nok med en mann, og at det er uaktuelt å påføre deg det tidspresset som en ekstra mann innebærer.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...