Gå til innhold

Pleie syk kjæreste

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror neppe unnskyldningen om at "jeg trenger litt trøst og medfølelse" hadde slått an hvis jeg hadde vekt samboeren når jeg er syk..

Ikke hadde han fått et smilefjes heller hvis det var omvendt.

Vi er da mennesker, klarer oss selv fint gjør vi ikke? Vi har vært syke i tusenvis av år, hvorfor skal et voksent menneske trenge trøst midt på natten fordi man er syk?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror neppe unnskyldningen om at "jeg trenger litt trøst og medfølelse" hadde slått an hvis jeg hadde vekt samboeren når jeg er syk..

Ikke hadde han fått et smilefjes heller hvis det var omvendt.

Vi er da mennesker, klarer oss selv fint gjør vi ikke? Vi har vært syke i tusenvis av år, hvorfor skal et voksent menneske trenge trøst midt på natten fordi man er syk?

Kanskje simpelthen bare fordi det er godt å bli tatt vare på når men er syk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg burde kanskje vært innlagt noen ganger, men hvorfor skal jeg bli innlagt hvis jeg faktisk har noen som kan hjelpe meg og VIL hjelpe meg? Jeg har aldri bedt opp noe, men når jeg er syk og har høy feber lager jeg sånne klynkelyder og det er vel naturlig om man er i samme seng som noen som ligger der å svetter og har det vondt å hjelpe litt til?

Riskoking kunne aldri ha falt meg inn, men tror vel de fleste ønsker å få litt medfølelse. Selvfølgelig overlever man uten hjelp, men det skader ikke å være litt støttende og hjelpsom? Er visst mange her som er redd for skjønnhetssøvnen sin ser jeg. :filer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingen er jo det at jeg har maaange netter pleid en syk og fortumlet kjæreste. Vasket opp spy fra dusjen midt på natta selv om jeg selv skulle opp om noen få timer

Hvem er det som spyr i dusjen når toalettskålen er en meter unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med denne riskokingen? Er det bra å spise ris når man er syk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis samboeren min er sjuk, lei seg eller trenger meg av en eller annen grunn, våkner jeg ofte uten at hun trenger å si noe. Det er en selvfølge for oss at vi hjelper hverandre når den ene er sjuk, uansett om det er natt eller dag. Spesielt hvis en er spysjuk! Da er det ikke alltid like lett å orke å koke ris, hente bøtte, vann osv selv. Jeg hadde blitt veldig såra hvis hun hadde oppført seg som trådstarters kjæreste. Vi hadde omgangssjuke etter hverandre for noen uker siden, og da var det en kjempehjelp for den sjuke å ha noen som gikk på butikken, lagde mat i den grad en fikk i seg noe, fant drikke, pledd, bøtte og ga masse omsorg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det med denne riskokingen? Er det bra å spise ris når man er syk?

Ris virker stoppende når det renner i begge ender ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk man kan ta seg av en syk kjæreste om natta selv om man skal tidlig opp og blir trøtt dagen etterpå. Det er snakk om å vise omsorg og ha empati med den man er glad i, men har man ikke disse følelsene så er det jo bare å snu ræva til og sove videre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang jeg var syk våkna jeg på natta med 40 i feber og ristet fordi jeg frøys. Da vekka jeg mannen og ba ham hente ett glass vann og noe febernedsettende til meg. Måtte vekke ham to ganger før han fikk med seg hva jeg ville, og han tumlet seg ut på badet og fant fram. Jeg fikk nok ikke kos, medfølelse eller stort annet fordi jeg tror egentlig at han sov enda. Men han gjorde det jeg ba ham om, når han først oppfatta hva det gjaldt. Jeg hadde dårlig sanvittihget for at jeg vekket ham, jeg kunne selvsagt klart å hente det selv. Akkurat det og da var det nok ønske om hjelp og medfølese som var noe av grunnen til at jeg vekket ham. At han gadd å stå opp og hente var nok for meg. Kos og trøst kan jeg få på dagtid når han er våken heller.

Han hadde også henta bøtte for meg, bare for å være snill, eller vann og papir etc. Dette tar ham et par minutter så kan han sovne igjen. Men å koke ris tar faktisk ganske lang tid, og det kunne ikke fallt meg inn å be ham om det. Er man frisk nok til å spise ris, kan man også klare å koke den. Noen har vansker med å sovne igjen, om man blir ordentlig vekket på natta, og jeg synted et er mye å be om at de skal stå opp, koke og vente på at risen skal bli ferdig for å servere.

Tror mannen min hadde kikka dumt på meg om jeg hadde foreslått noe slikt på natta. Om mannen min hadde spurt meg om det samme hadde jeg kanskje komt meg opp for å gjøre det, men jeg hadde nok ikke vært særlig kosete eller velvillig der og da. Har man ikke barn er man ikke vant til å stå opp midt på natta, og da har noen så sterke søvnhormoner i kroppen at kroppen ikke helt virker hverken til å hente frem medfølelse eller å koke ris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger lurer jeg på hvordan aleneforsørgere klarer seg. Å være sjuk samtidig som man skal ta vare på barn.

Selvfølgelig så forventer jeg at kjæresten skal trå til når jeg er sjuk, men jeg vekker ham ikke på natta for noe jeg kan klare selv eller at jeg ønsker ting. Greit nok at jeg gjerne vil ha omsorg, men det går ann å se litt lenger enn kun seg selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger lurer jeg på hvordan aleneforsørgere klarer seg. Å være sjuk samtidig som man skal ta vare på barn.

Jeg er alene og klarer meg bra, men gudameg så hyggelig det hadde vært med en som tok seg av meg når jeg er syk. Det er ikke snakk om liv eller død, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener fortsatt det er en forskjell på å ta seg av, og bry seg om en person, og å koke ris klokken tre om natta.

Jeg får leve med at kg synes jeg er egoistisk da:)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjipt å være syk, men blir det bedre av å ha en trøtt og forvirret kjæreste til å gjøre ting du kunne fått til selv?

Er konseptet "trøst" virkelig så fremmed for deg?

Det er kjipt å være syk alene midt på natta, og det er litt mindre kjipt å være syk midt på natta dersom man ikke er aleine. Så enkelt er det, og kjæresten bør være den første til å stille opp. Jeg blir nesten skremt når jeg leser svarene her, selv da jeg bodde i kollektiv med folk jeg ikke kjente fra før var det en selvfølge at vi stilte opp dersom en av jentene ble syke midt på natta, fant frem smertestillende, kokte te og bare ventet sammen til pillene slo inn og den syke fikk sove eller hva som nå måtte til.

Ris stabiliserer forøvrig magen når man har omgangssyke, så dette var vel ikke noe TS spurte etter fordi hun var sulten.

Endret av Rayanne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er konseptet "trøst" virkelig så fremmed for deg?

Det er kjipt å være syk alene midt på natta, og det er litt mindre kjipt å være syk midt på natta dersom man ikke er aleine. Så enkelt er det, og kjæresten bør være den første til å stille opp. Jeg blir nesten skremt når jeg leser svarene her, selv da jeg bodde i kollektiv med folk jeg ikke kjente fra før var det en selvfølge at vi stilte opp dersom en av jentene ble syke midt på natta, fant frem smertestillende, kokte te og bare ventet sammen til pillene slo inn og den syke fikk sove eller hva som nå måtte til.

Ris stabiliserer forøvrig magen når man har omgangssyke, så dette var vel ikke noe TS spurte etter fordi hun var sulten.

Din definisjon avkKonseptet "trøst" er nok ganske fremmed for meg, hvis det vil si å sette sitt eget behov for bekreftelse og medynk over andre menneskers behov.

Jeg er 100% sikker på at kjæresten min ville stått opp og gjort hva det skulle være for meg om jeg ba ham om det, men jeg ville likevel ikke vekket ham for en bagatell jeg kunne tatt meg av på egen hånd. Det synes jeg nemlig er å prioritere sine egne behov framfor andres. Hadde han alt vært våken, ville det vært noe annet.

Endret av chikako
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg ville likevel ikke vekket ham for en bagatell jeg kunne tatt meg av på egen hånd.

Og du er ikke litt flau en gang over å sitte her og synse om at dette var en bagatell for TS? Jaja.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og du er ikke litt flau en gang over å sitte her og synse om at dette var en bagatell for TS? Jaja.

Hun sa jo til og med i startinnlegget at hun kunne gjort det selv. Hun var på beina, kjæresten lå og sov. At han skulle på jobb dagen etter syntes hun ikke var en unnskyldning for at han la seg igjen. I mine øyne er hun bortskjemt.

Endret av chikako
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sa jo til og med i startinnlegget at hun kunne gjort det selv. Hun var på beina, kjæresten lå og sov. At han skulle på jobb dagen etter syntes hun ikke var en unnskyldning for at han la seg igjen. I mine øyne er hun bortskjemt.

Hun hadde vel strengt tatt ikke noe valg. Men det er klart, man kan jo ikke være syk selv om man kan stå. :roll: Bare sånn for å ha sagt det, min mor kunne stå på bena da hun hadde nyrebekkenbetennelse også, hun syklet til og med halve Danmark i febertokter og sterke plager, men jammen ble hun ikke lagt rett inn på akutten i midt i fellesferien og var millimeter fra å dø.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde vel strengt tatt ikke noe valg. Men det er klart, man kan jo ikke være syk selv om man kan stå. :roll: Bare sånn for å ha sagt det, min mor kunne stå på bena da hun hadde nyrebekkenbetennelse også, hun syklet til og med halve Danmark i febertokter og sterke plager, men jammen ble hun ikke lagt rett inn på akutten i midt i fellesferien og var millimeter fra å dø.

Jeg har sagt at der er noe annet om man faktisk har behov for hjelp. Har man omgangssyke er man ikke en millimeter fra å dø, selv om det kan føles sånn. Hun hadde ikke kommet så langt som at hun kastet opp en gang, likevel måtte kjæresten stå opp og koke ris. Jeg skjønner at hun ville ha pleie og omsorg, det er det at det skulle gå bekostning av kjærestens nattesøvn UTEN at hun virkelig trengte det som provoserer meg - og at hun ikke syntes kjæresten trengte å sove, selv om han skulle på jobb neste dag.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt at der er noe annet om man faktisk har behov for hjelp. Har man omgangssyke er man ikke en millimeter fra å dø, selv om det kan føles sånn. Hun hadde ikke kommet så langt som at hun kastet opp en gang, likevel måtte kjæresten stå opp og koke ris. Jeg skjønner at hun ville ha pleie og omsorg, det er det at det skulle gå bekostning av kjærestens nattesøvn UTEN at hun virkelig trengte det som provoserer meg - og at hun ikke syntes kjæresten trengte å sove, selv om han skulle på jobb neste dag.

Nei, man er ikke millimeter fra å dø, men er man kjærester så er det ihvertfall i mitt hode en selvfølge å pleie den man er sammen med. Jeg har selv gjort det samme for min kjæreste da jeg måtte på jobb neste dag, men det er da en selvfølge for meg, rett og slett fordi han trengte det der og da. Spiller ingen rolle for meg om han holdt på å dø eller ikke, poenget er at han trengte meg. Så fikk jeg heller bare ofre litt av nattesøvnen hvis det betydde at han fikk det bedre. Klart, jeg syntes ikke det var noe gøy, men for meg er det et offer jeg gladelig gjør for en jeg er glad i.

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...