Gå til innhold

Fødte dere før eller etter termin?


terri

Anbefalte innlegg

Hører så mange som går på overtid når de er gravide, og hører så sjeldent om noen som får før. Er det sånn at de fleste føder etter termin, eller er det like mange som får litt før?

Hvordan var det med dere ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det varierer utrolig mye :)

Jeg fødte ei uke før termin, kjenner mange som har født opp til tre uker før termin, selv om det er førstemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstemann kom 15 dager før termindato, nr 2 og 3 kom 11 dager etter termindato. Fødsel 1 startet med at fostervannet gikk midt på natten, og begge de to andre startet med maserier som varte etpar dager før det satte ordentlig i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsfødende, 8 dager over termin. Ble født på termindagen vi fikk da vi var på tidlig UL i uke 10, men terminen ble flyttet da vi var på ordinær i uke. 19...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fødte 5 uker før termin. (Igangsatt fødsel.)

Jeg hadde også hørt at førstegangsfødende ofte fikk etter termin. Derfor hadde jeg belaget meg på å gå over, og var overhodet ikke klar for å bli mor så tidlig som jeg ble. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 og 6 dagar over termin.

Det seiast at ein går over termin med nr 1, og får før termin med nr 2, men det er jo berre statistikk. Varierar veldig frå person til person. Mange opplev at dei har omtrent like lange svangerskap kvar gong, men heller ikkje det er noko du kan stole på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...