Gå til innhold

Mamma Henlu

Timseh

Anbefalte innlegg

Fin vekt småtrollene våre har hatt :fnise: Emre ble førstestimert til 3000 g, så en ny estimering viste 3,5 kg, men han ble jo født 3 dager før termin og veide 3940 g :fnise: så de tok feil, ja.

Bor veldig sentralt, ja :jepp: 5 min til byen med buss og 20 min å gå. Er ikke så gale det, men med været i Bergen så foretrekker jeg bussen :fnise:

Vi koser oss hele gjengen. Det er så deilig å ha mannen hjemme. Er blitt forelsket på ny når jeg ser hvordan han er med sønnen vår. Han er så flink, kysser og koser med Emre og nå sover de begge to :fnise:

Skal prøve smokken litt mer. Brystvorten min er blitt mye lysere enn areola fordi han sutter så mye :ler:

Endret av HenLu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så koselig å lese i dagboka di Henlu! :strix: Gleder meg så fært til vesla kommer når jeg sitter her å leser om hvordan dere koser dere med vesle Emre! :rodmer:

Håper han vil ta smokken så brystvortene dine får litt pause! Jeg fikk smokk i gave av en venninne som har en sønn med beskjed om at "denne vil du få bruk for!" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå koselig :D Og sikkert gøy å endeligen handle litt til seg selv igjen :) Gleder meg til jeg kan fornye klesskapet litt. Har virkeligen ikke noe å ha på meg for tiden :sjenert: Ser ut som en slask!! Hahah :) Men men, får være.. :jepp:

Gleder meg sååå til trilleturer, blir helt syk av misunelse når jeg leser i deres dagbøker for tiden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig å lese i dagboka di Henlu! : strix: Gleder meg så fært til vesla kommer når jeg sitter her å leser om hvordan dere koser dere med vesle Emre! :rodmer :

Håper han vil ta smokken så brystvortene dine får litt pause! Jeg fikk smokk i gave av en venninne som har en sønn med beskjed om at "denne vil du få bruk for!" :fnis e:

Takk :klemmer: Du har ALT å glede deg til. Hverdagen er hektisk, men herlighet så deilig det er å være mamma :rodmer:

Han tar ikke smokken HELT enda, han tar den litt, men jeg prøver og prøver :fnise: Og ja, den kommer du til å få bruk for! :jepp:

Masse gratulerer med baby da Henlu! : klemmer:

Takk :klemmer:

Såå koselig :D Og sikkert gøy å endeligen handle litt til seg selv igjen : ) Gleder meg til jeg kan fornye klesskapet litt. Har virkeligen ikke noe å ha på meg for tiden : sjenert: Ser ut som en slask!! Hahah : ) Men men, får være.. : jepp:

Gleder meg sååå til trilleturer, blir helt syk av misunelse når jeg leser i deres dagbøker for tiden : fnise:

Du har ALT å glede deg til :jepp: Er på trilleturer hver dag (prøver i hvert fall), men her er det Emre som bestemmer tiden :fnise: så det har blitt litt seint hver dag, type 18.00-19.00 tiden, men men :) Jeg svetter som en gris når jeg går tur :sjenert:

_____

Da har jeg endelig data! Dataen fungerte, det var bare støpselet som var ødelagt :sjenert: Jeg har jo ikke tid til å sjekke slikt! :fnise: Jeg har en hektisk hverdag. Gutten min har hatt vondt i magen i det siste, så i dag har han fått malt. Ser ut til at det har bedret seg nå, dakars liten! :( Og jeg og forloveden ler av han hver dag. Vi ler av grimasene hans, av smilene hans, av lydene han lager :rodmer:

Det går bedre med smokke-prøvingen. Emre tok smokken i 5 min i dag! :strix::fnise: Tok litt malt på :sjenert: Jeg føler han er sulten hele tiden, men jeg tror virkelig jeg har nok melk. Det renner melk ut av munnen hans når han er ferdig å bli ammet og i tillegg kan jeg håndmelke på samme bryst ETTER at han er ferdig å bli ammet. Men alikevel skal han ha puppen hele tide :klo: Må få han til å ta smokken. Dette tærer på hu mor :fnise:

Og beklager at jeg ikke har vært aktiv i andres dagbøker (ei heller min egen), men som sagt så er hverdagen hektisk. Hvordan skifter man navn på dagboken forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skifter man navn på dagboken forresten?

Rediger det første innlegget ditt her i tråden. :)

Kjekt å høyre at du har det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, Frida :jepp:

Straks er gullet mitt hele 2 uker :overrasket:

Jeg ser at han har vokst en del og i morgen skal vi veie han igjen på HS. Siden Emre er halvt tyrker har jeg fått tilbud om å gi han hepatitt-sprøyte og BCG. Takket ja til begge deler. Bedre å være på den sikre siden.

I tillegg sluttet jeg å blø for 4 dager siden. Jeg vet at det er "risiko" for å begynne og blø igjen, men herlighet så deilig! Har ikke blødd noe særlig etter fødsel heller. Mindre enn når jeg har mensen faktisk. Og jeg kjenner at jeg er veldig klar for :sengekos::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at det har gått to uker i morgen allerede! :) Tiden går fort, og akkurat nå er jeg glad for det. :jepp: Hvis jeg skulle født på samme tidspunkt som deg, så føder jeg på tirsdag! :nigo: Men vil tro at ikke alle er så heldige å få før termin! :)

Sex ja..Husk nå bare å bruke kondom hvis dere hiver dere rundt før det har gått seks uker :jepp: Skummelt å risikere infeksjon! Her er det flere uker siden vi hadde sex..Så sånn går nu dagene.

Ha en fin dag, HenLu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To uker allerede :hakeslepp: Tiden går fryktelig fort nå syns jeg. Er jo egentlig like greit for meg nå, men skummelt likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg kjenner at jeg er veldig klar for :sengekos::fnise:

Kjør på! Eg var og klar etter to veker, men sambo ville vente litt lengre. Så eg måtte vente i heile 3 veker! :fnise:

Og den kondomen som Teriyaki minnar deg på, vel den blei glømt. Og eg blei meir bekymra for graviditet enn infeksjon :sjenert: Litt tidlig med nestemann ennå! *bekymra for folkesnakk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer (dog litt på etterskudd : fnise: )

Takk :fnise:

Tenk at det har gått to uker i morgen allerede! : ) Tiden går fort, og akkurat nå er jeg glad for det. :jepp : Hvis jeg skulle født på samme tidspunkt som deg, så føder jeg på tirsdag! : nigo: Men vil tro at ikke alle er så heldige å få før termin! : )

Sex ja..Husk nå bare å bruke kondom hvis dere hiver dere rundt før det har gått seks uker :jepp : Skummelt å risikere infeksjon! Her er det flere uker siden vi hadde sex..Så sånn går nu dagene.

Ha en fin dag, HenLu!

Jeg tror Teita og fikk 3 dager før termin :fnise: Jeg var OVERBEVIST om å gå over tiden. Det hadde jo spåkjerringa fortalt meg :kjefte: Men en annen småkone fortalte meg at jeg fikk jente, så bør vel ta det med en klype salt, ja :fnise:

Oh yes! Skal bruke kondom, men ikke pga faren for infeksjon, men pga faren for graviditet! :fnise: Orker ikke 9 mnd til med venting, nei! :nei:

To uker allerede :hakeslepp : Tiden går fryktelig fort nå syns jeg. Er jo egentlig like greit for meg nå, men skummelt likevel.

Tiden går veldig fort. Husk å sove masse! Jeg sover nesten ikke! :fnise:

Kjør på! Eg var og klar etter to veker, men sambo ville vente litt lengre. Så eg måtte vente i heile 3 veker! : fnise:

Og den kondomen som Teriyaki minnar deg på, vel den blei glømt. Og eg blei meir bekymra for graviditet enn infeksjon : sjenert: Litt tidlig med nestemann ennå! *bekymra for folkesnakk*

Jeg er ikke bekymret for infeksjon eller folkesnakk, men for å gå 9 mnd gravid igjen når jeg allerede har en hissig baby :fnise: Nei, huff, skal nok vente i 2 år :jepp:

Mannen vil ikke ha sex med meg! Frekke mann! Han mener vi bør vente litt til :sukk:

___

Nå har jeg en liten raptus liggende på brystet mitt. Herregud så nydelig han er! Meg og forloveden ler hver eneste dag av Emrisen vår. HAHA, vi ler av bollakinnene hans, dobbelthaken hans og valkene hans *frekk mamma*. Jeg pleier også å "spise" litt på han. Tar bollakinnene litt inni munnen og "spiser" med leppene. Hihi, bollakinnene er så gode :sjenert:

Pleier å skfite på han 4-5 ganger for dagen. Jeg søler så mye melk. Puppene er alltid ute og da renner det melk ned på han. Stakkars! Jeg glemmer meg! Har også hatt en del besøk i helgen av venninner og venner. Fått masse fint! Har fått mange fine blomster, klær til Emre og fine ting fra gullsmeden til Emre :rodmer:

Emre smiler og ler :overrasket: Når jeg smiler, så smiler han og, men andre som jeg snakker med på face sier at det er prompe-smiling :klo: Men det er rart at han gjør det HVER gang jeg smiler til han og man kan VIRKELIG høre når han promper. Høres ikke ut som baby-fis, nei :fise: I tillegg når jeg lager store øyne og trutmunn så gjør Emre AKKURAT det samme, haha, han er så skjønn! Merker at jeg ikke er avhengig av forloveden lenger. Emre er virkelig livet mitt. Elsker så klart forloveden, men INGEN kan måle seg i NÆRHETEN av barnet mitt en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååå, så koselig :rodmer: blir så misunelig :sjenert: selv om jeg vet at min lille er like rundt hjørnet..

Bollekin, dobbelt hake og valker hører bare til :hjerte:

Jeg syns morskjærligheten er stor nå når han er i magen, kan ikke fatte hvor stor den blir når han kommer på utsiden :sjenert::rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er magekramper som utløser de smilene :fnise: Men alt er jo normalt, så det kan jo hende at Emre bare er en slik unge som er glad for fornøyd hele tiden? S smiler hver gang hun har magekramper, og da er hun sååå søt :rodmer: Haha! :fnise: Gleder meg til de ordentlige smilene, jeg kommer til å smelte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

N mi smiler og, faktisk fekk eg det første smilet når ho var 9 dagar! :overrasket: Men det er ikkje sosiale smil, det er hermesmil. Prompe/bæsje-smil har ho og, men dei er ganske annerledes. Når ho 'hermer'-smiler til meg, smiler ho med heile fjeset :rodmer:

Kos deg med gutten din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Her har vi genuine smil, spesielt i dag (var veldig nedfor, så så jeg ned på C og hu så meg i øynene og smilte), men prompesmilene er sjarmerende de også. Sier C er sin fars datter, for det braker når hu fiser. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...