Ripsy Skrevet 28. oktober 2011 #881 Del Skrevet 28. oktober 2011 Hei! Har sett deg i de andre bøkene, men har aldri vært innom her. Gikk inn og tittet da noen skrev at du hadde født. GRATULERER! Ser ut som om du hadde en drømmefødsel! Lignet litt på min, bortsett fra at jeg syntes pressingen var grusomt vondt... Nyt nyfødttiden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter #882 Del Skrevet 29. oktober 2011 Dataen har kollapset, så skriver på mobilen ja, hadde en drømmefødsel jeg var veldig heldig der Og igjen takk for gratulasjoner har en hektisk hverdag så jeg får ikke vært innpå her så mye Gutten min vil helst sove med mamsen sin etter amming, men kjæresten vil ikke samsove siden moren hans la seg over søsteren hans da de var små - og hun døde. så vi øver på å få Emre til å lalle i egen seng. Foreløpigsover han i bagen, men vi øvet og øver Mannen er forresten helt fantastisk. Han nærmest krangler om at det er han som skal skifte bleie Han er så stolt vi har det så utrolig fint alle sammen og i morgen skal vi på trilletur. Skjønner ikke at det et mulig å være så fin som Emre er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter #883 Del Skrevet 29. oktober 2011 Dataen har kollapset, så skriver på mobilen ja, hadde en drømmefødsel jeg var veldig heldig der Og igjen takk for gratulasjoner har en hektisk hverdag så jeg får ikke vært innpå her så mye Gutten min vil helst sove med mamsen sin etter amming, men kjæresten vil ikke samsove siden moren hans la seg over søsteren hans da de var små - og hun døde. så vi øver på å få Emre til å lalle i egen seng. Foreløpigsover han i bagen, men vi øvet og øver Mannen er forresten helt fantastisk. Han nærmest krangler om at det er han som skal skifte bleie Han er så stolt vi har det så utrolig fint alle sammen og i morgen skal vi på trilletur. Skjønner ikke at det et mulig å være så fin som Emre er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 29. oktober 2011 #884 Del Skrevet 29. oktober 2011 For en drømmefødsel du hadde! Jeg syns du fortjente det etter et så hardt svangerskap Emre er helt nydelig Gratulerer så mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter #885 Del Skrevet 29. oktober 2011 (endret) Tusen takk Nå er det ikke lenge igjen til det er din tur. Misunner alle som skal føde. Jeg og vil Forloveden har ansatt to nye i firmaet sitt sånn at han kan være mer hjemme jeg har virkelig verden beste kjære Endret 29. oktober 2011 av HenLu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 29. oktober 2011 #886 Del Skrevet 29. oktober 2011 Så koselig å høre fra deg! Ja jeg synes også samsoving er litt skummelt. Vet det er mange som gjør det, men tror ikke jeg tør jeg heller! Har forresten lest at mange babyer foretrekker baggen framfor sprineksengen den første tiden, fordi bagen er trangere og dermed minner dem litt om mors liv. De er jo vant til å ha det trangt, så. Men dere han jo prøve å svøpe han, og rulle en dyne som en "pølse" rundt han i sengen slik at det blir trangere. Kos dere i dagene som kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nemesis75 Skrevet 29. oktober 2011 #887 Del Skrevet 29. oktober 2011 Dataen har kollapset, så skriver på mobilen ja, hadde en drømmefødsel jeg var veldig heldig der Og igjen takk for gratulasjoner har en hektisk hverdag så jeg får ikke vært innpå her så mye Gutten min vil helst sove med mamsen sin etter amming, men kjæresten vil ikke samsove siden moren hans la seg over søsteren hans da de var små - og hun døde. så vi øver på å få Emre til å lalle i egen seng. Foreløpigsover han i bagen, men vi øvet og øver Mannen er forresten helt fantastisk. Han nærmest krangler om at det er han som skal skifte bleie Han er så stolt vi har det så utrolig fint alle sammen og i morgen skal vi på trilletur. Skjønner ikke at det et mulig å være så fin som Emre er For et nydelig navn du har valgt til gutten din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 29. oktober 2011 #888 Del Skrevet 29. oktober 2011 Syns og sammsoving høres skummelt ut. Så her skal han i sin egen seng med en gang sikkert veldig koselig og da. Men får satse på at om natta sover vi i hver vår seng Har og hørt at mange lar dem sove i baggen til vogna. Mange setter den også oppi sprinkelsenga. Senga til mini er egentlig ikke så veldig stor, men er jo en mulighet som teri sier å rulle en dyne for å gjøre den litt lunere Så koselig at mannen får være mer sammen med dere Koselig å ha familietid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolligator Skrevet 30. oktober 2011 #889 Del Skrevet 30. oktober 2011 Gratulerer saa mye med den lille gutten! For et flott og uvanlig navn han fikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter #890 Del Skrevet 30. oktober 2011 (endret) Takk for komplimenter for navnet hans faren er tyrkisk, så det ble et tyrkisk navn Vi har prøvd å gjøre sengen lun og god, men han vet at han ligger et stykke vekk fra mamsen da for han titter stadig rundt seg og ser at når ikke jeg er der så begynner han å gråte stakker. Også føler jeg han henger på puppen hele dagen. Lurer på om jeg skal gi han smokk, men jeg vil helst ikke Han blir helt vill når han ser puppen eller kommer i armene mine. Da løfter han hodet og rister på det fort frem og tilbake mens han gaper så høyt han kan Da jeg var på Kk fikk jeg masse skryt for at han suger på tommelen sin, løfter hodet og klarer å snu seg fra side til side. Endret 30. oktober 2011 av HenLu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 30. oktober 2011 #891 Del Skrevet 30. oktober 2011 Vi MÅTTE gi smokk, for sugebehovet er enormt, så ellers ville brystvortene mine falt av Vi kaller S for hakkespetten vår, fordi hun nikker fort frem og tilbake når hun vil ha pupp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 30. oktober 2011 #892 Del Skrevet 30. oktober 2011 Vi kaller S for hakkespetten vår, fordi hun nikker fort frem og tilbake når hun vil ha pupp haha måtte bare kommentere denne fordi vi har akkurat det samme kallenavnet til jenta vår de er morsomme de små, og det er utrolig at de vet akkurat hvor de skal "hakke" også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 30. oktober 2011 #893 Del Skrevet 30. oktober 2011 Så utrolig fin fødsel det virket som du hadde du kan jo godt få føde for meg også, om du vil... er ikke noe jeg, nå på forhånd iallfall, kjenner jeg har noe stort behov for å gå igjennom... men ut må'n og ut ska'n, så det er vel bare å stålsette seg - uansett hvilken måte det blir på :gjeiper: Hører forresten om veldig mange som setter vognbagen oppi sprinkelsenga når de skal sove. Har nesten inntrykk av at det er "det vanlige" rundt omkring! Så jeg har sett for meg at det blir praksis her også når den tid kommer. Er jo igrunn forståelig at det virker tryggere for den lille når det er lunt rundt Men nå spørs det jo hvilken vognbag man har da, selvsagt.. En kombibag er vel mest hendig til sånt. Har heller ikke tenkt å trø inn noe smokk med mindre det viser seg å være nødvendig. Men er sugebehovet stort, tror jeg det er bedre enn at han henger i puppen. Men hvis han suger på tommelen sin kan det jo hende at det kan erstatte smokken? jeg var en sånn en selv :gjeiper: sugde på tommeltotten da jeg var lita og hadde derfor aldri smokk. Ser for meg at det kanskje kan være vanskeligere å avvenne tommeltott enn smokken men (i den grad man trenger å avvenne tommeltott-suging)....tommelen er jo der hele tiden liksom! :gjeiper: mens smokken kan man jo gi bort til julenissen, Gråtass eller Kaptein Sabeltann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 31. oktober 2011 #894 Del Skrevet 31. oktober 2011 Skikkelig mammagutt du har Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 31. oktober 2011 #895 Del Skrevet 31. oktober 2011 Har heller ikke tenkt å trø inn noe smokk med mindre det viser seg å være nødvendig. Men er sugebehovet stort, tror jeg det er bedre enn at han henger i puppen. Men hvis han suger på tommelen sin kan det jo hende at det kan erstatte smokken? jeg var en sånn en selv :gjeiper: sugde på tommeltotten da jeg var lita og hadde derfor aldri smokk. Ser for meg at det kanskje kan være vanskeligere å avvenne tommeltott enn smokken men (i den grad man trenger å avvenne tommeltott-suging)....tommelen er jo der hele tiden liksom! :gjeiper: mens smokken kan man jo gi bort til julenissen, Gråtass eller Kaptein Sabeltann Det er nok vanskeligere å avvenne ja. Personlig synes jeg tommeltott-suging er en uting, så det er noe vi skal prøve å unngå i alle fall. Mye bedre med smokk da, som man kan gi til de andre babyene når lillegutt er for stor for den. Husker det enda var de som suttet på tommelen da jeg begynte på skolen som 6-7-åring. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 31. oktober 2011 #896 Del Skrevet 31. oktober 2011 Det er nok vanskeligere å avvenne ja. Personlig synes jeg tommeltott-suging er en uting, så det er noe vi skal prøve å unngå i alle fall. Mye bedre med smokk da, som man kan gi til de andre babyene når lillegutt er for stor for den. Husker det enda var de som suttet på tommelen da jeg begynte på skolen som 6-7-åring. I fare for å starte en ongoing diskusjon, vil jeg bare legge til at noen unger suger på tommelen fordi de av ulike grunner trenger å roe seg selv ned. Området rundt munnen er vel det mest stimulerende som finnes på kroppen, og det finnes større barn (og voksne!) som ikke lærer seg å finne roen eller slappe av hvis det oppstår en ubehagelig situasjon. Og for mange blir det naturlig å ty til stimulering av området rundt munnen for å roe seg selv Smokk er nok veldig lurt, og så må man huske på å være foreldre som lærer barna sine at det ikke er farlig eller ikke bra å stå i situasjoner man kjenner er ubehagelig. Lærer man barna dette vil de ikke ty til selvstimulering. Men kjenne at de klarer å stå i slike situasjoner Er ikke noe galt i seg selv, men kan være sjenerende. Blir spennende å se hvordan sugebehovet her i hus arter seg! Aldri i livet om jeg bruker puppen som smokk, så vi har en liten just in case Mor vil beholde brystene sine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 31. oktober 2011 #897 Del Skrevet 31. oktober 2011 Gratulerer såååå mye med lilegutt !!! Så heldig du er som fikk en så flott fødsel :-) håper alt står bra til med dere. Beklager sein gratulasjon, men livet med bebis i huset er travel og det blir lite tid til nettet og KG. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 1. november 2011 Forfatter #898 Del Skrevet 1. november 2011 Jeg har prøvd smokk nå, men den spyttet han ut hver gang. Får snakke med helsesøster i dag om det er noe jeg kan gjøre for mamma Henlu får ikke gjort annet enn å sitte med lillegutt hengende i puppen Nå har vi akkurat badet skatten min og jeg sitter og ammer som vanlig Vi lo så mye da vi skulle bade Emre fordi han er så god og rund I går var jeg på shopping og fikk kjøpt meg nye støvletter, genser, singletter, strømpebukse og noen småsaker til gubben (parfyme, rensekrem, kremer osv) og en del kremer og lignende til meg selv. Herlighet det var rart å handle til meg selv igjen og jeg fikk masse skryt av Emre av folk på kafé, i butikker og på bussen I dag skal skatten min veies spennende å se hva han veier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 1. november 2011 #899 Del Skrevet 1. november 2011 Fint å høyre frå deg Emre er ganske nøyaktig like tung som mi A var, N var ca 100 gram tyngre. Blei han ikkje estimert til å vere relativt lett, forresten? Håpar du har fine dagar med Emre og mannen, deilig å ha ork til ein rusletur ut for å shoppe litt! Du bur ganske sentralt i Bergen, eller? Kan du trille inn til sentrum? Har prøvd med smokk (eller tutt, som me seier :gjeiper: ), og det går bra etter litt 'tvang'. Så suttar ho så heile tutten dirrar, haha! Var ikkje så flink til å 'tvinge' A til å ta tutten, så ho blei fingersuttar (peikefingen, må vite! Ikkje tommelen...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 1. november 2011 #900 Del Skrevet 1. november 2011 Du er sprek som dreg på shoppingtur allereie! Eg frykter at årets julegåveshopping (som vi liksom skulle ha ferdig til 1. november..oj, i dag! ) blir nettshopping Herleg med go'gut som du får masse skryt av da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå