Gå til innhold

Mamma Henlu

Timseh

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åååååååååååååååh! GRATULERER så masse HenLu! :klemmer: Jeg var borte i går, og i dag har jeg ikke vært på pc'n - og i mellomtida så rakk du pinadø meg å føde! :bond::bolledeig: Så utrolig koselig da, og så bra det gikk så enkelt ift fødselen :strix: Lille Emre er helt sikkert nyyydelig :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må igjen si takk for alle gratulasjoner :) Skal reise hjem på torsdag så da kan jeg svare bedre og skrive fødselhistorien min :) de på kk er kjempegrei, fått nyoppusset og stort alenerom. Koser meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er vi vel hjemme igjen etter et "langt", men godt barselopphold. Kunne ikke hatt en bedre opplevelse. Skal sende takkekort til KK, alle var utrolig hyggelige og det var litt trist å reise :sjenert:

Fødselshistorien:

På søndag 23.10.11 så våknet jeg på morgenen (ca 10-tiden?) av at jeg hadde modningsrier. Det har jeg hatt hele tiden, så jeg tenkte ikke så veldig over det, men jeg synes de kom kjappere og kjappere og de var sterkere enn før. Fra klokken 13.00 ca tok jeg tiden og joda, de var "regelmessige". Det var alt fra 6-10 min mellom hver rie, men jeg tenkte at jeg skulle føde etter termin, men det var jo alikevel kjekt å følge med på disse modningsriene.

Klokken 16.00 ble de enda sterkere, men ikke sånn at det gjorde vondt. Ubehagelig, men ikke ekstreme smerter. Har EKSTREME mensensmerter når jeg har mensen, så jeg visste ikke at jeg hadde rier :fnise: Til slutt fikk svigerinnen (damen/eksen til min bror) tvingt meg til å ringe til KK mot min vilje. Hun sa at dersom jeg ikke ringte til KK, så satt hun seg i bilen og kom til å tvinge meg opp dit :fnise: Da var vel klokken 18.00, så jeg ringte. De ville ha meg opp på kontroll, men jeg sa at jeg heller kunne komme på mandag (dagen etterpå) eller seinere hvis riene ble sterkere. Men neida, de sa de ville ha meg opp NÅ! Så joda, jeg fikk kommet meg i dusjen og hele pakken og somlet meg opp til KK i 19.00-tiden. Der lå jeg med CTG som viste at jeg hadde rier og åpning ble sjekket. 2 cm åpning! Jordmor kunne kjenne hodet. Så fikk jeg klyster. Jeg spurte om jeg kunne reise hjem, men jordmor ville egentlig ha meg over natten, men jeg fikk forhandlet meg til å være der til 21.00. Forloveden kjøpte sjokolade og kebab til meg :sjenert:

Så ble klokken 21.00 og jeg hadde 3 cm åpning. Riene fra 2 til 3 cm var piece of cake. Jeg lo og tullet, facebooket litt og var på KG :fnise: Blødde gjorde jeg også. Etter det spurte de meg om jeg kunne vente til klokken 23.00 med å reise hjem for de ville sjekke åpning igjen. Da klokken ble 23.00 hadde det ikke skjedd noe mer, så jeg sa at jeg ville reise hjem for HALLO, jeg skulle da ikke føde enda ;) Jordmor sa at hun ikke kunne tvinge meg til å være der, men at jeg kom nok til å føde i løpet av den natten, så vi kom til å sees snart igjen. Jeg trodde ikke på det, men smilte og takket for meg. Jeg reiste hjem i ca 23.45-tiden og var hjemme 24.00. Riene ble sterkere på veien hjem og da jeg kom hjem la jeg meg naken i sengen og fikk gubben til å hente en vameflaske til meg. Riene kom fortere og ble vondere og vondere, så gubben spurte om vi ikke skulle ringe til KK. Jeg fnyste og ba han slutte og være så hysterisk :sjenert: Snakket med bestevenninen min og bestekompis om hverandre på telefon og de lurte på om de kunne facebooke at de skulle bli "tante" og "onkel" snart. Jeg sa at jeg skulle ikke føde i dag og sa til de begge at det var ikke visst å nevne det på facebook for dette var nok bare en falsk alarm.

Til slutt fikk kjæresten tvingt meg til å ringe KK og vi reiste opp igjen i 00.30-tiden. Da hadde jeg 6 cm åpning :overrasket: Det var riene fra 3 cm fra 6 cm som var verst. Stusset litt på om jeg ville ha epidural, men valgte å legge det ifra meg. Jordmor sa at jeg var i fødsel. Jeg var oppe og gikk hele tiden så Emre skulle komme lenger og lenger ned i bekkenet. Jeg lo og tullet hele tiden og jordmor fikk SJOKK for at jeg var oppe og gikk og til og med lo for jeg var jo tross alt i fødsel. Jordmor sjekket åpning igjen og da hadde jeg 9 cm åpning også gikk jordmor ut, men sa at dersom noe mer skjedde så måtte vi dra i "signal-snoren". Plutselig fikk jeg pressrier og jeg sa til kjæresten: "dra i snoren!!" han: "er du sikker?!" meg: "dra i snoren for faen!!!" han: "er du helt sikker?" meg: "dra i den forpulte snoren for helvete!!!" :sjenert: Jeg bannet og steiket ikke fordi det gjorde vondt, men fordi jeg måtte vite hva som skulle skje videre :fnise: Jordmor kom inn og ba meg presse mens jeg var oppe og gikk. Jeg lo og lo og sa at jeg lignet på en stork :fnise:

For hver pressrie så presset jeg og for at Emre ikke skulle falle på gulvet så ba jordmor meg legge meg i fødesengen. Jeg kunne selv velge når pressriene skulle komme. HELT sinnsykt! Det var ikke kroppen min som valgte det for meg, men meg selv. Jordmor ble veldig overrasket og barnepleier ble tilkalt. Jordmor sa til barnepleier at her var det jeg som bestemte. Jeg valgte stilling selv, jeg valgte når pressriene skulle komme og jeg valgte hele forløpet selv så de måtte bare høre på meg. Kjæresten koste med fjeset mitt og strøk meg i håret :rodmer: Så sier jordmor at nå kan jeg telle pressriene på 1 hånd og da tok jeg motet til meg og fikk i gang pressriene for fullt :fnise: Så var gullet mitt ute :jepp: Jeg så på kjæresten og sa: "skal vi lage flere? :nigo:" Han bare lo :fnise:

Fikk skatten min opp på brystet, men var veldig sliten så klarte nesten ikke å holde han. Han var så nydelig :rodmer: Han var 3940 gram og 52 cm lang. Det var jo KK som estimerte han til å bli 3000 gram. Ser dette, ja :fnise: Fødselen var moro, dette skal definitivt gjøres flere ganger. Hadde det ikke vært for at svigerinnen min tvingte meg opp på KK første gang hadde det nok blitt hjemmefødsel :sjenert:

GLEDER meg til å få en til! :-)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere har kommet dere vel hjem, og at dere nyter det! :klemmer:

Edit: Ser jo nå at dere er hjemme :jepp: Virker som du hadde en drømmefødsel! Så godt å lese :rodmer: Han ser så god ut :hjerte:

Endret av chico
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi..Skal si du hadde en lett og flott fødsel! :jepp: Noen som har det, hehe! :)

Veldig koselig lesning. Og ja, skal si de tok feil når avviket var 900 gram! :fnise: Perfekt liten bylt du har fått det! :jepp:

Skal somle meg etter deg, jeg! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Så flott historie! :strix:

Ser ut som du hadde en lett fødsel, klager da ikke, jeg hadde en kjapp fødsel (C fløy jo nesten ut). Skjønner da godt du vil gjøre det igjen. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeelt fantastisk lesing, sitter og tørker på tårer jeg nå.. snufs :skratte:

Virket helt magisk, drømmefødsel rett og slett :rodmer:

Nok en gang, gratulerer så mye med den nydelige prinsen :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig lesning her inne! :jepp:

Kjekt å lese at du hadde ein enkel og fin fødsel, og at du kan tenke deg å gjere det fleire gonger :)

Håper du får kose deg mykje heime no saman med lille gullet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin fødselshistorie! :rodmer: Godt å høre at du vil gjøre det igjen. Håper jeg får en like fin fødsel når det er min tur :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med gutten HenLu :hoppe:

Høres ut som du hadde en flott opplevelse, håper jeg kan være like heldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...