Gå til innhold

Mamma Henlu

Timseh

Anbefalte innlegg

Åh, så hærlig at alt så bra ut! :jepp:

Skulle ønske jeg også kunne få oppdatering på hvordan gutten ligger an på vekstkurven :sjenert: Håper virkelig at han blir rundt det jordmor sa, nemlig 3400 g. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som en fin vekt og vektoppgang på den lille :) 1 cm åpning ja. Jøss så mye de sjekker på KK. Men det er jo bra :)

Var det vondt da de sjekket åpning? Ser med grøss og gru på akkurat det der.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det vondt da de sjekket åpning? Ser med grøss og gru på akkurat det der.. :sjenert:

Det er nok litt ubehagelig. Men verre hvis de tøyer :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer alle i en: Det var ikke vondt, men...ubehageig som chico sier. De spurte om det var greit om en medisinstudent var med på ultralyden (ei jente) og det sa jeg ja til, så jeg fikk forklart alt inn med teskje og DERFOR tok de en del ekstra sjekker (som de spurte først om var greit) og dermed kom de frem til at jeg har 1 cm åpning :fnise: Tror ikke de hadde sjekket det hadde ikke hun medisinstudenten vært med. Hun fikk ta på magen min, måle magen, sjekke leie, sjekke om hode var festet osv også dobbeltsjekket jordmor det etterpå. Hun medisinstudenten fikk ikke sjekke åpning for det ville jeg ikke. Ville ikke at en uvitende jente skulle styre på nedentil, men jordmor spurte om det var greit om de fikk gjøre det så de kunne forklare det til henne og det var greit for meg. Jeg er ikke flau :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Visste ikke at man kunne ha åpning så lenge. Hva lærer man ikke her :)

Deilig at alt ser bra ut med gutten :jepp:

Var en student med da jeg var hos jordmoren sist som også skulle kjenne på magen og da ble det litt vel mye trykking på magen. Ble dårlig jeg! Men så var jo jeg dårlig fra før og da :sjenert:

Er greit med en ekstra nøye sjekk da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, perfekt liten prins :D Blir spennende å se hvor lenge du går da :jepp: Håper for din skyld at du får litt før, siden jeg selv drømmer om det :fnise:

Heldig du er som ikke er flau. Jeg gruer meg viiiilt til å ligge å skreve for mange folk... :sjenert: Føler meg ikke helt konfortabel med det nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjønner jeg : ) Litt ekstra sjekk er jo bare kjekt det : )

:jepp:

Visste ikke at man kunne ha åpning så lenge. Hva lærer man ikke her : )

Deilig at alt ser bra ut med gutten :jepp :

Var en student med da jeg var hos jordmoren sist som også skulle kjenne på magen og da ble det litt vel mye trykking på magen. Ble dårlig jeg! Men så var jo jeg dårlig fra før og da :sjenert :

Er greit med en ekstra nøye sjekk da : )

Ble også trykket "ihjel" :fnise: Men det gikk bra. Stakkers jente, hun var kjempenervøs så jeg, så jeg sa at alt gikk fint :jepp: Ville ikke gjøre henne forlegen. Vet selv hvordan det er å være ny i "bransjen" :fnise: Jeg visste at det gikk an å ha åpning en stund, men ikke SÅ lenge :overrasket: Jordmor ville sjekke det pga mensmurringene og de sterke kynnerne jeg har hatt, men det gjør ingenting.

Ååå, perfekt liten prins :D Blir spennende å se hvor lenge du går da :jepp : Håper for din skyld at du får litt før, siden jeg selv drømmer om det :fnise :

Heldig du er som ikke er flau. Jeg gruer meg viiiilt til å ligge å skreve for mange folk... : sjenert: Føler meg ikke helt konfortabel med det nei..

Har lyst at han skal komme 26.oktober (har termin 27.okt) fordi da har mormor bursdag :nigo: Det er jo hun som oppdro meg og det hadde vært en FIN dato å få gutten min på :jepp:

Tenk at de har sett flere tusener av kvinner før deg og underlivet ditt er nok ikke så unikt at de kommer til å huske det :fnise: I tillegg er de profesjonelle :jepp: Det eneste jeg synes er litt...ekkelt er når de stapper fingrene/hånden inn i fjolso. Det er så ubehagelig :snurt:

_______

Får ikke sove! :snurt:

:hoppe: for 34 uker og 6 uker igjen til termin! HÅPER på jeg får han litt før siden jeg har 1 cm åpning :fnise: HAHA, 1 cm åpning er jo ingenting :sukk: Men men...har i hvert fall en GOD del sterke mensmurringer og en god del sterke kynnere. KOM om 3 uker du, lillevenn *prate til gutten sin* :jepp:

Skal med mamsy og mormor og handle inn resten av tingene jeg trenger i morgen. Vi får se hva vi finner i morgen av utstyr og bleier også handler vi det vi finner. Er litt kjedelig at alt er i boks snart...da er det eneste jeg har å se frem til er termin og det er hele 6 uker til :fnise: Er jo så kjekt å kjøpe ting til mitt lille gull, men nå trenger jeg omtrent ikke mer. Jeg skal kjøpe Neutral vaskepulver og tøymykner i morgen også så jeg får vasket klærne og utstyret til min lille pjokk :) AH! Glemte at jeg ikke er ferdig med fødebagen, så da har jeg noe igjen å kjøpe :danse: OI! Får kjøpe inn shampoo og balsam i morgen, så har jeg i hvert fall det meste av toalettsaker på stell :fnise: Håper jeg finner en fin ammebh :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss,så seint du er oppe :hakeslepp: Men søvn er en mangelvare de siste ukene. Begynner å bli vandt med det selv.

Så fint at alt var bra med lille gutten din. :babygutt: Skjønner godt at du ikke ønsket en student skulle utføre gruvearbeidet syntes du var tøff som turte å ha med en student på sånt jeg :sjenert: Syntes det er flaut når JM skal opp i gruva mi jeg....

Så stas med en dag med shopping :nigo: Jeg var på Vita og kjøpte alle toalettsakene jeg trengte til fødebagen. Der har de sånne små søte reisepakkninger som dusjsåpe,shampo,lotion,tannkrem osv. Tar ikke noe plass i bagen, veldig praktisk! Kan anbefales!

Ha en fin shoppingdag :biggrin:

Glemte å :hoppe: for 34 uker :hoppe:

Endret av arven1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danse: for 34 veker! :danse:

Hehe, de har så mange rare namn på underlivet, altså! Hufsa, lillemor, fjolso, gruve, utføre gruvearbeid, Fiona, og den beste (på mannen): TUTTIFRUTTI! :legrine:

Eg er sikkert kjemperar, for eg seier vagina og penis, eg.. :sjenert::ler: Ja, eg KAN jo bruke andre namn også da, hehe :) Men eg er IKKJE så fantasifull som de er :ler:

Gler meg til å pakke sjukehusbagen eg også! :jepp: Det er virkeleg eit teikn på at det nærmar seg! :):hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danse: for 34 uker :danse: Jehuu, går unna :D Hadde jo vært koselig å fått han den datoen da ja, det forstår jeg godt :)

Ja, tenker på det, og det hjelper jo. Jeg er jo selv en helsearbeider, og steller mennesker i alle aldre. Tenker ikke noe over når de er nakne liksom. Så forstår ikke hvorfor de skal tenke noe sånt. De må jo være profesjonelle som du sier :) Kan heller ikke tro at det er så behagelig når de skal stappe fingrene/hånda oppi der. Men men. Ingen vei tilbake nå :ler:

Kjekt med shopping :D Og spesielt babyutstyr og ting :D Wii :danser: kjenner jeg har ikke lyst å bli ferdig jeg heller, men så tenker jeg det hadde jo vært godt å hatt alt i hus, sånn for sikkerhetskyld. Finner sikkert noe annet å handle sånn uansett, hvertfall jeg :P

Var noe annet jeg skulle skrive til deg, men datt plutseligen ut.. *tenketenketenke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss,så seint du er oppe :hakeslepp : Men søvn er en mangelvare de siste ukene. Begynner å bli vandt med det selv.

Så fint at alt var bra med lille gutten din. :babygutt : Skjønner godt at du ikke ønsket en student skulle utføre gruvearbeidet syntes du var tøff som turte å ha med en student på sånt jeg :sjenert : Syntes det er flaut når JM skal opp i gruva mi jeg....

Så stas med en dag med shopping :nigo : Jeg var på Vita og kjøpte alle toalettsakene jeg trengte til fødebagen. Der har de sånne små søte reisepakkninger som dusjsåpe,shampo,lotion,tannkrem osv. Tar ikke noe plass i bagen, veldig praktisk! Kan anbefales!

Ha en fin shoppingdag :biggrin :

Glemte å :hoppe : for 34 uker :hoppe :

Haha, utføre gruvearbeid og gruva :skratte: HAHAHAHA! Perfekte ord på nedentil :fnise: Forstår at du synes det er litt flaut, men jeg tenker at de har nok sett 10000 andre kvinner og jeg tviler på at min lura mi er noe spennende i forhold til andres :fnise:

OH! Tusen takk! :strix: Der skal jeg virkelig gå inn og kjøpe toalettsaker. Det var jo genialt :jepp:

Søvn er en mangelvare her også uheldigvis. Gleder meg til det blir bedre. Håper så inderlig på en rolig baby.

:danse : for 34 veker! :danse :

Hehe, de har så mange rare namn på underlivet, altså! Hufsa, lillemor, fjolso, gruve, utføre gruvearbeid, Fiona, og den beste (på mannen): TUTTIFRUTTI! : legrine:

Eg er sikkert kjemperar, for eg seier vagina og penis, eg.. :sjenert : :ler : Ja, eg KAN jo bruke andre namn også da, hehe : ) Men eg er IKKJE så fantasifull som de er :ler :

Gler meg til å pakke sjukehusbagen eg også! :jepp : Det er virkeleg eit teikn på at det nærmar seg! : ) : hjerter:

Tror ikke det er du som er rar. Det er vel heller vi som er rar som ikke kan forholde oss til et enkelt ord. I stedet for finner vi nye ord til "der nede" :fnise::sjenert:

:hoppe : For 34 uker : hoppe: Hadde vært en koselig dag å få lille prinsen din på, ja : )

Kjekt med litt shopping! Det liker vi : )

Takk for hopping :klemmer: Shopping er fantastisk :jepp:

:danse : for 34 uker :danse : Jehuu, går unna :D Hadde jo vært koselig å fått han den datoen da ja, det forstår jeg godt : )

Ja, tenker på det, og det hjelper jo. Jeg er jo selv en helsearbeider, og steller mennesker i alle aldre. Tenker ikke noe over når de er nakne liksom. Så forstår ikke hvorfor de skal tenke noe sånt. De må jo være profesjonelle som du sier : )Kan heller ikke tro at det er så behagelig når de skal stappe fingrene/hånda oppi der. Men men. Ingen vei tilbake nå :ler :

Kjekt med shopping :D Og spesielt babyutstyr og ting :D Wii :danser : kjenner jeg har ikke lyst å bli ferdig jeg heller, men så tenker jeg det hadde jo vært godt å hatt alt i hus, sånn for sikkerhetskyld. Finner sikkert noe annet å handle sånn uansett, hvertfall jeg :P

Var noe annet jeg skulle skrive til deg, men datt plutseligen ut.. *tenketenketenke*

HALLO, benni! Når du er helsearbeider selv så VET jo du at du ikke studerer andre mennesker nedentil og tenker: "Huff, for en ekkel hufse" eller lignende :fnise: Heldigvis skal vi ikke gjennom dette så ALTFOR mange ganger og det er ikke noe vi gjør daglig, men det er virkelig ubehagelig når de begynner å "tafse" der nede.. Vi klarer dette :danse:

Kom på hva du skulle si! Nå ble jeg nysgjerrig...og jeg HATER å være nysgjerrig på ting :fnise::nei:

Sånn, da var regntrekk også kjøpt inn. Kjøpte ikke bleier i dag. Orket rett og slett ikke å bære på det. Kjøpte inn 5 pakker med lambi-toalettpapir, så det var tungt nok i seg selv :fnise: Og taco siden gubben elsker det.

også har både jeg og mannen vært og handlet i dag (hver for oss), så nå har vi 36 egg å spise på 2 uker + å drikke 4 liter melk på litt over en uke :fnise: Og jeg spiser ikke egg og han drikker ikke melk, så det blir en del egg på han og en del melk på meg :fnise: Han visste jo at jeg skulle handle i dag, den teitingen! Jaja, jeg får bake jeg da. Man bruker jo melk og egg i mange forskjellige bakeverk.

Det jeg har igjen å kjøpe er:

- Tisselaken

- Bleier

- Ammeutstyr

- Rangle til vogn (bestille fra rockmybaby.no)

- Truser, bukser og litt toalettsaker til fødebagen

- Neutral vaskepulver + tøymykner

Alt sammen tar jeg før måneden er omme.

Jeg har i tillegg klart å brenne magen min :( I går laget jeg stekt ris med grønnsaker og kjøtt til middag og da jeg var ferdig å lage maten så tenkte jeg at jeg skulle gå over komfyren med en våt klut (som jeg alltid gjør) sånn at jeg slapp å gjøre det etter jeg hadde spist. Også lente jeg meg litt for langt ut på komfyren så magen kom på platen jeg nettopp hadde brukt :overrasket: Fy så vondt det var..og ikke minst ER! Var i dusjen i sted og da svidde det når vannet rente over der. Har DET brannsåret :(

Edit: lekker plutselig en del melk nå :hakeslepp:

Endret av HenLu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: lekker plutselig en del melk nå :hakeslepp:

Ikkje klag ennå. Det blir verre etter fødselen! :fnise:

God bedring til mageskinnet! Det høyrdes ikkje godt ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikkje klag ennå. Det blir verre etter fødselen! :fnise:

God bedring til mageskinnet! Det høyrdes ikkje godt ut...

Det er jo gøy med litt melk, men gud..jeg blir litt bekymret også :fnise: Liker å sove uten klær, men nå må jeg sove med bh :snurt:

Og takk :klemmer:

Hurra for 34 uker :strix: du er jo snart i mål..! :hakeslepp:

JA! :nigo: Ikke så lenge igjen nå :nigo:

_______

Da har jeg vært hos legen. Har gått opp 0 kg siden sist, så jeg har fortsatt bare en total vektoppgangen på 3,5 kg gjennom hele svangerskapet :klo: Har ligget på den samme vekten i 1-2 mnd nå :klo: Jaja, skal ikke klage jeg :fnise:

Er utrolig mye kvalm for tiden, men blodtrykk og alt er fint så legen sa at ingenting var gale (hun tok en del sjekk). Og jeg har vondt oppi hønso. Kjennes ut som om noen har slått meg veldig hardt der :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Lykke til med å spise opp alle de eggene! Du får bake deg ihjel.

Uffda! Det hørtes ikke noe deilig ut å brenne magen :snurt: Smør på aloevera?

Lekke melk er bra :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise : Lykke til med å spise opp alle de eggene! Du får bake deg ihjel.

Uffda! Det hørtes ikke noe deilig ut å brenne magen :snurt : Smør på aloevera?

Lekke melk er bra :fnise :

Haha, takk :fnise: ja, jeg må nesten bake meg i hjel :overrasket: Jaja, kan bli en rund og fin bolle, jeg :fnise:

Nei, det var vondt å brenne magen :( Har et stort brannsår der nå :snurt: Ja, har prøvd å smøre meg med aloevera, men det svir litt fortsatt :(

Lekker du og? :jepp:

3,5 kilo bare :hakeslepp : Flinke jenten! Du kan godt få noen kilo av meg asså :fnise :

God bedring til magen din!

Ja, 3,5 kilo :hakeslepp: Fikk litt sjokk selv, siden lillegutt veier nesten 2,5 kg :fnise: Men men, jeg skal ikke klage :sjenert: Og takk :klemmer:

____

Da har min elskede kjøpt bil! :jepp: Så nå må jeg bare starte på lappen siden den er min :jepp: For en snill kjæreste jeg har som kjøper bil til meg. Jaja, ingen kan no si at selv om han er tyrker så snylter han på meg :fnise: Er selv VELDIG skeptisk til norske jenter som er sammen med utlendinger (det er faktisk han og :fnise:). Han er til og med skeptisk til andre utenlandske menn når det gjelder kjøp, salg, vennskap, penger etc, haha, han mener de er noen luringer.

Meeen nå roper min kjære på meg. Han må holde rundt meg for at han skal sove..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...