Gå til innhold

Mamma Henlu

Timseh

Anbefalte innlegg

Har i grunn ikke tenkt over dette med undertøy, hehe. Men blir vel enten å bare bruke noe av det jeg har fra før, eller så kjøper jeg noen svarte hotpants/hippstere. :) Blondetrusene er vel ikke det som egner seg best etter fødsel :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Teita: Har også hørt at det lønner seg med svart undertøy, så det er det jeg går for :) Og sorte bukser/tights. Vil ikke se ut som et takras på bildene, så tar med meg en bluse også :sjenert: Huff, føler jeg skal på hyttetur og tar med meg mye tull :fnise:

Delph: Haha, hvordan gikk det med pakkingen? :fnise:

Teriyaki: Men..men..jeg vil jo se litt ok ut der jeg ligger :fnise: Men det er vel ingen som skal se de trusene, så jeg får bare legge fra meg den tanken :sukk: Men det handler jo litt om velvære også :sjenert: Liker å ha på meg matchende og fint undertøy selv om det er ingen som skal se det :sjenert:

_________

Også må jeg :hoppe: for 32 uker i dag :nigo: 8 uker igjen! Ei venninne fikk gutten sin i natt. Hun har egentlig termin på kommende lørdag :strix: men fikk han litt før :) Håper ikke jeg må gå mye over tiden :(

Skal inn og skrive i dagbøkene deres seinere, men nå må jeg stelle meg! Skal møte mormor og mamma. Vi skal på shopping :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:hoppe: for 32 uker!

:fnise: Overraskende bra. Alt det jeg har tilgjengelig nå er blitt lagt ned, trenger å få vasket joggebuksa jeg snakket om. Så, det blir en del ting som blir sendt til svigers i løpet av uka. Begynner å bli drittlei den vaskemaskinen. :kjefte:

:hoppe: Så koselig for venninna di at hun har fått gutten sin allerede! :strix:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg på shopping :D

:hoppe: For 32 uker :hoppe:

Gratulerer til venninna di :) Jeg vil heller ikke gå over tiden! Da dør jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg noen sorte hipsters fra Pierre Robert i bomull, og de var gull verdt! De strammer ikke, og ser heller ikke ut som bestemortruser :fnise: Og så har de likevel plass til giga-bind.. :ler:

Edit: 32 uker :strix: Dette går jaggu meg unna! :nigo:

Endret av chico
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wii, sykt å tenke på at jeg faktisk er så langt på vei. Trodde aldri denne dagen skulle komme :fnise: Hvor mange bleiepakker handler dere inn? Vet at Teita har kjøpt 180 bleier :fnise:

Nå har jeg kjøpt gulpekluter, febertermometer, jordnøttolje og brystvortekrem. Kjøpte også meg en ny tannkost og en ny tannkrem til fødsel :sjenert: Bedre å være føre var enn etter snar :sjenert: Funnet ut hvilken bag jeg skal bruke også :fnise: så jeg tenkte å putte tannkremen og tannbørsten nedi der + brystvortekremen (purelan) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, Ja :sjenert: Jeg har vist kjøpt litt mange bleier, pluss de jeg fikk gratis fra Libero. Men men, de blir helt sikkert brukt opp de også :)

aah, purelan må jeg huske å kjøpe og! VET at jeg kommer til å få auau i puppene mine, så alt som kan hjelpe der, er bra!

Har begynt å tenke litt på fødebag jeg også. Ser for meg at jeg får rier, eller vannet går, og blir super stressa fordi jeg ikke har pakket det klart :fnise: Tenkte kanskje å starte snart jeg også. Som sagt; Bedre føre var :) Er jo ikke noe farlig å pakke i god tid ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva jeg skulle gjort uten dere jeg. :fnise: Jeg har ikke engang tenkt tanken på at man kanskje burde ha mørkt undertøy, og som er store nok til å ha megabind nedi :fnise:

Og så bra at du har fått kjøpt inn purelan og febertermometer osv. Så langt har ikke jeg kommet ennå. Men har vel god tid til det fremover :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, Ja :sjenert: Jeg har vist kjøpt litt mange bleier, pluss de jeg fikk gratis fra Libero. Men men, de blir helt sikkert brukt opp de også :)

aah, purelan må jeg huske å kjøpe og! VET at jeg kommer til å få auau i puppene mine, så alt som kan hjelpe der, er bra!

Har begynt å tenke litt på fødebag jeg også. Ser for meg at jeg får rier, eller vannet går, og blir super stressa fordi jeg ikke har pakket det klart :fnise: Tenkte kanskje å starte snart jeg også. Som sagt; Bedre føre var :) Er jo ikke noe farlig å pakke i god tid ihvertfall!

Det er jo greit å ha litt bleier på lager :fnise: Tenkte å kjøpe en pakke med liberobleier og en med pampers også ser jeg hva jeg (og lille E) fortrekker best :jepp: + Jeg har de gratispakkebleiene. Venter på libero og rimi sin + jeg må hente vitusapotek sin :fnise:

Jeg leste at purelan kan brukes til leppene og jeg :sjenert: Altså LEPPENE på munnen ikke "downstairs" - tror jeg :klo: Regner med de fleste ikke har tørre kjønnslepper :skratte:

Vi er jo førstegangsfødende og som oftest er vi da ekstra hysterisk. Tror ikke noen av kommer til å tenke klart dersom vannet går eller vi får rier. Jeg ville absolutt kjøpt inn litt og litt til fødebagen :jepp: Tror ikke jeg kommer til å bruke kameraet mitt så flittig de neste ukene uansett, så kameraet + lader putter jeg oppi NÅ for sikkerhets skyld. Dersom jeg trenger det vet jeg hvor det er. Og jeg skal begynne å lade mobilen min uti gangen ved siden av fødebagen i tilfelle vi må skyndte oss på føden :fnise:

Lurer på hva jeg skulle gjort uten dere jeg. :fnise: Jeg har ikke engang tenkt tanken på at man kanskje burde ha mørkt undertøy, og som er store nok til å ha megabind nedi :fnise:

Og så bra at du har fått kjøpt inn purelan og febertermometer osv. Så langt har ikke jeg kommet ennå. Men har vel god tid til det fremover :jepp:

Husk mørke bukser og :jepp: Jeg skal ta med tights også. Har lest på nettet at det er best å ha noen overdeler med fine/nøytrale farger for det var mange som var flau over de stygge t-skjortene/gensrene/toppene de hadde på seg på fødselsbildene.

Hehe, du har ikke kjøpt det inn enda, men alikevel er du presis 3 uker lenger på vei enn meg :fnise: Jeg tror jeg er overdrevent hysterisk når det gjelder dette :sjenert:

Endret av HenLu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke funnet utav det, men har ikke prøvd hell liksom :P Tror det blir til at jeg venter og ser behovet an :) Ikke vits å kjøpe om det ikke blir bruk for. Kommer nok til å være slik som du sier jeg og, sammen med lillegutt HEEEEELE tiden :P Og jeg sier også jada til alle, men tror neimen ikke jeg klarer å levere han fra meg :P I såfall ikke så lenge at de må mate han i tillegg :fnise:

Anngående undertøy til sykehusopphodet så tenker jeg og i retning hipsters. Noe som er behagelig, ikke for lite og ikke for stort. Kommer nok til å gå til anskaffelse av noen på H&M. De har noen 3 pkn der, både i bomull og litt mykere- silkelignende, men ikke silke heller :P Men ammebher har jeg ikke helt funnet ut av, ikke kjikket så mye heller. Men vil at de skal være litt pene, siden jeg mest sannsynlig skal vrenge av meg både her og der :P

Håper du hadde en fin tur i byen med myyyye shopping :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benni: Nei, er ikke vits å kjøpe før man vet at man trenger :fnise: Men det er jo ok å ha en ammebh uansett. De hadde noen på lindex til 199,- så tenkte å kjøpe en i hvert fall også får jeg se om jeg klarer å amme og da går jeg til innkjøp av flere :jepp:

Blir redd sånne folk som dette jeg http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=585789&st=0 Hun virker sprøyte gal :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, innom og titter litt i din dagbok også, du har ikke så lenge igjen du heller :popcorn:

Ser at her går trusediskusjonen for fult :fnise: Jeg må innrømme at jeg også brukte litt tid på å finne ut av hva slags truser jeg skulle ha i bagen. Mye rart man skal tenke på altså :fnise:

Jeg var på lindex for å titte og der fant jeg noen boxere i sort (fant ut at det sikkert er mest praktisk med sort jeg også...)silke. De var myke,med plass til bleie/bind og hadde ikke altfor høy "kjerringfaktor" :skratte: De var sånn passe høye i livet også. I tillegg kunne man velge om man ville ha med eller uten blondekant. :jepp: Man kunne plukke 3 og betale for 2, så da ble det 3 med blonder og 3 uten blonder i min shoppingbag... Så løp og kjøp :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Truser hadde jeg ikke tenkt på engang, men nå skal jeg gå til innkjøp av svarte hipstere :) Hva lærer man ikke her!

Håper litt på å føde pittelitt før termin jeg. Er redd for å måtte bli satt igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg sjekke ut Lindex :jepp: Godt å ha en på hus vertfall :)

Mye rare folk ute i verden.. Det er skummelt :sjenert:

Håper alt er bra med deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, da må jeg sjekke ut Lindex :jepp: Jeg så at de hadde noen fine amme-bher der i hvert fall :) Den var fin med blonder på :)

ÅRH! Jeg er flyforbanna på NAV! Sendte inn søknad om foreldrepenger for 6 uker siden! Fikk da beskjed om at siden NAV er "arbeidsgiveren" min nå (det er jo der jeg får penger ifra, altså sykepenger) så trenger ikke den EKTE arbeidsgiveren min å sende inn inntektsopplysninger siden NAV fikk innteksopplysningene mine fra arbeidsgiver da jeg ble sykemeldt. Ringte tidligere denne uken og spurte om det var sant, og jada, det var det, så hun damen jeg snakket med skulle purre på saksbehandler. I dag ringte jeg igjen og fikk da beskjed om at det eneste som mangler er innteksopplysninger fra arbeidsgiver. HVA FAEN? Jeg forklarte hun damen jeg snakket med at disse opplysningene hadde jo NAV fra før av, fra da jeg ble sykemeldt og jeg har fått beskjed om at dette trenger jeg ikke å levere inn. Fikk da beskjed om at de jeg har snakket med har gitt meg feil beskjed. ÅÅRRRHHHHH!!!

Så nå måtte jeg gi beskjed til arbeidsgiver. Sist gang NAV skulle få inntektsopplysninger fra arbeidsgiver brukte arbeidsgiver 3,5 mnd! Så jeg kan vel regne med at foreldrepengene mine kommer neste år eller noe..for noe dritt. Er steikandes galen nå! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff da HenLu! så irriterende!! Jeg driver også å styrer med dette. Henter opplysningene fra arbeidsgiver 1 i morgen, men jammen om jeg blir overasket dersom arbeidsgiver 2 har klart å fikse ferdig sin del han også. For her ønsker jeg å få levert inn søknaden altså!! Er litt sent ute pga. diverse.

Du får si klart i fra at det haster, også ringer du hver eneste dag og maser. Da får han nok fart på seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så irriterende! Er så utrolig mye styr med hele NAV, syntes jeg. Jeg ble veldig overrasket da jeg fikk brev om at mine foreldrepenger var innvilget, uten at jeg trengte å purre på det engang. Helt sykt :fnise: Men skulle jo bare mangle. Håper det ordner seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så irriterende :kjefte: Jeg har fått beskjed av arbeidsgiver at jeg ikke trengte å få det av henne. Ikke vet jeg hvorfor. Hun sa hun hadde snakket med dem, og de tok kontakt med henne for å få de opplysningene.. Men da skal jeg vell få det likt som deg jeg og da!! Jippi, noe å glede seg til.

Skal være glad vi får foreldrepenger fra det dritt NAV-et :P De er så teite og treige på alt. Helt utrolig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da HenLu! så irriterende!! Jeg driver også å styrer med dette. Henter opplysningene fra arbeidsgiver 1 i morgen, men jammen om jeg blir overasket dersom arbeidsgiver 2 har klart å fikse ferdig sin del han også. For her ønsker jeg å få levert inn søknaden altså!! Er litt sent ute pga. diverse.

Du får si klart i fra at det haster, også ringer du hver eneste dag og maser. Da får han nok fart på seg. : )

Skjønner ikke hva det går i med useriøse arbeidsgivere. Håper arbeidsgiver 2 har klart å fikse det han skulle for din del. Jeg trodde at dette her gikk automatisk siden 2 NAV-konsulenter har sagt det, men den gang ei :sukk: Skal ringe HVER dag. Sist gang tok det 3,5 mnd før jeg fikk sykepenger og da ble mamma så irritert at hun troppet opp på døren hjemme hos arbeidsgiver og da ble det fart på sakene, ja. Mamma var ikke så glad for å høre at hun muligens må gjøre dette IGJEN.

Uff, så irriterende! Er så utrolig mye styr med hele NAV, syntes jeg. Jeg ble veldig overrasket da jeg fikk brev om at mine foreldrepenger var innvilget, uten at jeg trengte å purre på det engang. Helt sykt :fnise: Men skulle jo bare mangle. Håper det ordner seg : )

Ja, det skulle bare mangle, men med NAV så mangler jo det meste, så det er "rart" at de har klart å fikse dine foreldrepenger :fnise: Men det er jo så klart bra :jepp: Synes at de burde sette seg bedre inn i reglene så de vet hva de skal se til søkerne sine.

Så irriterende :kjefte: Jeg har fått beskjed av arbeidsgiver at jeg ikke trengte å få det av henne. Ikke vet jeg hvorfor. Hun sa hun hadde snakket med dem, og de tok kontakt med henne for å få de opplysningene.. Men da skal jeg vell få det likt som deg jeg og da!! Jippi, noe å glede seg til.

Skal være glad vi får foreldrepenger fra det dritt NAV-et :P De er så teite og treige på alt. Helt utrolig!!!

Ring til NAV flere ganger og hør om det stemmer for sikkerhetsskyld. Det ka jo hende at det faktisk er noen som har sagt det til din arbeidsgiver, men det virker ikke som om alle NAV-konsulentene kan reglene i arbeidet sitt :( Og ja, vi skal absolutt være glad for at vi får foreldrepenger, men de kunne jo i hvert fall gjort jobben sin :fnise:

_______

Mmm, bestillings-pizza til frokost :sikle: Kjæresten kom hjem med pizza i går og vi klarte ikke å spise hele så da tar Henlu restene til frokost :sjenert:

Også skal vi kjøpe ny bil. Forstår ikke helt hvorfor egentlig. Kjæresten har DEN fine Mercedes 2011-bilen + noen nye firmabiler som han kan ta som sine egne biler + en ganske ny Hummer som står i Frankrike, men han mente at Henlu måtte skaffe seg lappen, så han kjøper enda en ny bil som jeg skal øvelseskjøre med (tror ikke han tør det med 2011-bilen :fnise:) og han sa jeg skulle få den bilen når jeg var ferdig å ta lappen. Snille kjæresten min :hjerte: Så da kjøper han egentlig bil til meg da. Men jeg kommer aldri til å ta lappen har jeg sagt til han - for jeg er en fare for trafikken. Men jeg får vel bare prøve og prøve og øve meg så jeg ikke er så redd for andre biler. Får kjøre minimale turer som til butikken, til bhg o.l også får kjæresten min ta seg av litt større turer (f.eks til Oslo, Voss og han vil kjøre til Tyrkia neste år - men da tar jeg fly for det tør jeg ikke :fnise:)

Også har jeg funnet DEN fine leiligheten vi kunne kjøpt, men neeeeeida...kjæresten vil ha hus og ikke leilighet siden vi skal produsere 2 unger til sier han :fnise: KANSKJE fler også hvis jeg vil. Jesus Christ, han ser på meg som en fødselsmaskin :overrasket: Også ser vi etter en hytte vi(han) kan kjøpe. Han har så lyst på hytte og båt. HAHA, en tyrker med hytte og båt på "landet" har jeg ikke sett før, men men. Det er jo bra han er "norsk". Man merker ikke at han er tyrker utenom utseende på skatten min :)

Må si jeg gleder meg utrolig mye til gutten vår kommer :rodmer: Jeg tror kjæresten min gleder seg mer enn meg :fnise: Men STAKKERS stesønnen hans! Han var hos oss i går og han og gleder seg utrolig mye til han skal få seg en lillebror. Han sa til faren sin: "Pappa, kommer du ikke til å være glad i meg lenger når du får en ny baby? :(" Ååå, fikk helt vondt da. Det er ikke vi som snakker om babyen når stesønn er her. Det er stesønn som sier: "Gleder meg til å skifte bleie", "Gleder meg til å ta han ut på lekeplassen", "gleder meg til *ditten og datten*", og jeg har sagt til kjæresten min at det er viktig at storebror også får mye oppmerksomhet og at de kan være alene i blant ganske ofte også blir meg og baby hjemme :) Huff, ikke alltid like lett dette. Jeg tror stesønn har det slik fordi han bor hos sin mor og er ikke så ofte med oss slik som baby kommer til å være. Og stesønn vil jo gjerne flytte inn til oss. Håper vi får oss leilighet snart så det lar seg gjøre :)

Endret av HenLu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...