juliane Skrevet 15. august 2011 #361 Del Skrevet 15. august 2011 Syns jeg ser dere i den senga! Min har forresten litt samme "sinna-taktikk" som din, med en gang han ser at jeg surner til begynner han rett og slett å kile meg. Innmari lett å fortsette å krangle når jeg hyler av latter pga kilingen du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 15. august 2011 #362 Del Skrevet 15. august 2011 Hehehe, hørtes litt komisk ut Er forresten også sånn at jeg ikke liker at han hører meg når jeg går på toalette for å bommelomme Hvis han er i nærheten, altså på soverommet eller i gangen, så legger jeg papir i doskåla først.. 5 er kjempebra! Det skal du være fornøyd med. Får håpe hjernen din blir helt frisk igjen etter hvert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 15. august 2011 #363 Del Skrevet 15. august 2011 Har samme dilemmaet om hvem jeg skal ta med meg på fødselen.. Gubben skal uansett være med. Men så har jeg mamma og mormor da. Mange tenker sikkert at jeg er rar som tenker på å ha dem med nå da Men så har det seg nå sånn at min mormor har vært med på alle fødslene til alle kommende barn etter hennes barn. Og jeg vet at hun har veldig lyst å bli med. Var noe av det første hun hintet frem til når vi fortalte nyheten. Og så har jeg et supert forhold til dem begge.. Men jeg har tenkt at gubben er med, så blir de to andre varslet på veien om jeg plutseligen finner ut at jeg MÅ ha dem med Og om han er på sjøen når fødselen starter, da er det de som skal bli med meg... 5 er jo supert, og så i nynorsk :D Kjempe bra. Haha, jeg er litt sånn jeg og. Haaater å gå på do når jeg vet at det er noen i nærheten. Tror nok ikke vi er spesielle og rare, det er nok bare en form for privatliv vi mennesker trenger. Men det verste jeg vet er når vi er på hoteller. Og nå når vi var på tur så var det ikke lås på døra en gang. Så da var det bare til å sørge for at jeg gikk om en goood stund før jeg viste han hadde tenkt å komme, eller stikke opp de gangene vi var ved bassenget Stres.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 15. august 2011 #364 Del Skrevet 15. august 2011 Godt han sov da Nr. 2 er privat, det er jeg enig. Selvom vi gjør ALT foran hverandre (inkludert å slippe nødvendige gasser), så klarer jeg ikke gå ordentlig på do dersom han er rett utenfor døren. Så flink du er som jobber så hardt med skolen. Å ha allmenn i bakhånden hjelper mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 15. august 2011 Forfatter #365 Del Skrevet 15. august 2011 Syns jeg ser dere i den senga! Min har forresten litt samme "sinna-taktikk" som din, med en gang han ser at jeg surner til begynner han rett og slett å kile meg. Innmari lett å fortsette å krangle når jeg hyler av latter pga kilingen du! Haha, tror vi så helt sprø ut Det er jo kjekt med kjærester som prøver å muntre oss opp, men i blant har jeg behov for å få ut litt aggresjon Hehehe, hørtes litt komisk ut Er forresten også sånn at jeg ikke liker at han hører meg når jeg går på toalette for å bommelomme Hvis han er i nærheten, altså på soverommet eller i gangen, så legger jeg papir i doskåla først.. 5 er kjempebra! Det skal du være fornøyd med. Får håpe hjernen din blir helt frisk igjen etter hvert! Jeg legger ALLTID papir i doskåla uansett jeg Huff, trenger privatliv, så det var grusomt å vite at han var i nærheten da jeg bommelommet..flaut. Det er jo naturen sin gang, men herlighet så flaut det er Har samme dilemmaet om hvem jeg skal ta med meg på fødselen.. Gubben skal uansett være med. Men så har jeg mamma og mormor da. Mange tenker sikkert at jeg er rar som tenker på å ha dem med nå da Men så har det seg nå sånn at min mormor har vært med på alle fødslene til alle kommende barn etter hennes barn. Og jeg vet at hun har veldig lyst å bli med. Var noe av det første hun hintet frem til når vi fortalte nyheten. Og så har jeg et supert forhold til dem begge.. Men jeg har tenkt at gubben er med, så blir de to andre varslet på veien om jeg plutseligen finner ut at jeg MÅ ha dem med Og om han er på sjøen når fødselen starter, da er det de som skal bli med meg... 5 er jo supert, og så i nynorsk :D Kjempe bra. Haha, jeg er litt sånn jeg og. Haaater å gå på do når jeg vet at det er noen i nærheten. Tror nok ikke vi er spesielle og rare, det er nok bare en form for privatliv vi mennesker trenger. Men det verste jeg vet er når vi er på hoteller. Og nå når vi var på tur så var det ikke lås på døra en gang. Så da var det bare til å sørge for at jeg gikk om en goood stund før jeg viste han hadde tenkt å komme, eller stikke opp de gangene vi var ved bassenget Stres.. Oi, din mor og mormor faktisk? Jeg har ikke et så nærmt forhold til min mor at hun kunne blitt med på fødselen min og jeg ville heller ikke hatt mormor der selv om det er hun som har oppdradd meg og jeg forguder henne av hele mitt hjerte, men hun er så nervøs og bekymret for ALT. Er jeg ute klokken 17.00 på ettermidagen så er dette gale fordi dette er ALTFOR seint å være ute. I tillegg er det farlig å gå i rulletrappet og jeg får hundre telefoner i løpet av en uke hva hun har sett på fjernsynet (som hun så pent kaller det) som kan være farlig Jeg forstår GODT at du stakk opp de gangene dere var i bassenget. Selv om det er naturlig trenger ikke kjæresten å vite hva jeg driver med på toalettet...selv om han vet det Godt han sov da Nr. 2 er privat, det er jeg enig. Selvom vi gjør ALT foran hverandre (inkludert å slippe nødvendige gasser), så klarer jeg ikke gå ordentlig på do dersom han er rett utenfor døren. Så flink du er som jobber så hardt med skolen. Å ha allmenn i bakhånden hjelper mye Vi slipper IKKE gasser foran hverandre. Eller han gjør for han er ikke flau, men hans gasser lukter ikke (forstår ikke hvorfor), men jeg er veldig privat på det området. Ingen venner, familie eller andre har hørt meg slippe ut en gass med mindre det har vært et uhell _______________ Nå har jeg akkurat kommet hjem etter å ha vært på KK. Bekkenet mitt var visst helt fint og lillegutt i magen var fin. De sjekket blodstrømning til hjernen, hjertet, magesekken, navlestrengen, ryggrad, lårbein, fostervann og morkakefunksjon og alt så helt perfekt ut. I tillegg sa de jeg hadde bra helse, MEN lillegutt var litt liten i vekst(altså, vekten er litt under gj.snitt). Nå var han litt under gjennomsnittet så jeg fikk vite at han ca ville være 3000 gram ved fødsel rundt termin. Da begynte jeg virkelig å bli bekymret for je synes det var litt lite, men jordmødrene og legen sa at nå har jeg vært på 7 ultralyder og hadde det vært noe gale hadde de sett det. Han koser seg i magen, opptar næring som han skal og er livlig og at det er HELT normalt at noen barn er store, noen er gjennomsnittslig og noen er små. Det kommer an på foreldrene bl.a og det er mye annet som kan spille inn. Jeg var 3200 g ved fødsel og jeg aner ikke kjæresten sin vekt fordi han ble født i jallaland så han aner det ikke selv De ville ha meg inn igjen om 4 uker for ENDA en ultralyd for å se hvordan han vokser da. Fikk også spørsmål om jeg ville ha omvisning på føden og vi snakket litt om bedøvelser og slikt. De så INGEN grunn til at jeg skulle få keisersnitt , men de kunne ikke garantere at det ikke ble det (i tilfelle hastekeisersnitt, men det kan jo skje med hvem som helst. Planlagt KS blir det i hvert fall ikke) Nå tenkte jeg at jeg skulle sove litt, så skal jeg svare i dagbøkene deres og så må jeg gjøre litt norsk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 15. august 2011 #366 Del Skrevet 15. august 2011 Så bra at alt var fint, og at det mest sannsynlig blir vaginal fødsel på deg Godt at det er like normalt med liten, normal og stor baby. Lille gutten din har det helt sikkert veldig fint i magen til mammaen sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 15. august 2011 #367 Del Skrevet 15. august 2011 Så flott det ikke blir planlagt ks da! Det må ha vært en superdeilig beskjed å høre. Skulle gjerne hørt det snart jeg. Får se i morgen om de sier hun har snudd seg. Hvis du var liten, og forloveden din var liten, så blir det kanskje en liten pjokk som kommer også. Vi forventer ei tulle på godt over 3kg (selv om hu var litt mindre enn normalen da vi fikk estimatet i uke 28). Her fiser vi når vi må, rett og slett fordi hvis jeg holder det inne, så får jeg kramper, så jeg må bare blåse ut. Helst på do gjør jeg det, men skulle jeg vet et uhell slippe en, så bryr han seg ikke. Jeg hører det uansett når han gjør det, fader til buldring som får huset til å riste. Neida, den var slem. Jeg er ikke så prippen på dovaner, men jeg går gjerne nummer to når han ikke er i nærheten eller når jeg må. Synger litt for meg selv om jeg skulle være flau.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest - Dahlia - Skrevet 15. august 2011 #368 Del Skrevet 15. august 2011 _______________ Nå har jeg akkurat kommet hjem etter å ha vært på KK. Bekkenet mitt var visst helt fint og lillegutt i magen var fin. De sjekket blodstrømning til hjernen, hjertet, magesekken, navlestrengen, ryggrad, lårbein, fostervann og morkakefunksjon og alt så helt perfekt ut. I tillegg sa de jeg hadde bra helse, MEN lillegutt var litt liten i vekst(altså, vekten er litt under gj.snitt). Nå var han litt under gjennomsnittet så jeg fikk vite at han ca ville være 3000 gram ved fødsel rundt termin. Da begynte jeg virkelig å bli bekymret for je synes det var litt lite, men jordmødrene og legen sa at nå har jeg vært på 7 ultralyder og hadde det vært noe gale hadde de sett det. Han koser seg i magen, opptar næring som han skal og er livlig og at det er HELT normalt at noen barn er store, noen er gjennomsnittslig og noen er små. Det kommer an på foreldrene bl.a og det er mye annet som kan spille inn. Jeg var 3200 g ved fødsel og jeg aner ikke kjæresten sin vekt fordi han ble født i jallaland så han aner det ikke selv De ville ha meg inn igjen om 4 uker for ENDA en ultralyd for å se hvordan han vokser da. Fikk også spørsmål om jeg ville ha omvisning på føden og vi snakket litt om bedøvelser og slikt. De så INGEN grunn til at jeg skulle få keisersnitt , men de kunne ikke garantere at det ikke ble det (i tilfelle hastekeisersnitt, men det kan jo skje med hvem som helst. Planlagt KS blir det i hvert fall ikke) Nå tenkte jeg at jeg skulle sove litt, så skal jeg svare i dagbøkene deres og så må jeg gjøre litt norsk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariel* Skrevet 15. august 2011 #369 Del Skrevet 15. august 2011 Nå har jeg lest gjennom hele dagboken din Godt å høre at undersøkelsen på KK gikk bra i dag. Da kan du bare fortsette å glede deg til han vil komme ut Så utrolig flink du er til å spise sunt og være i aktivitet! Et godt forbilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 15. august 2011 Forfatter #370 Del Skrevet 15. august 2011 Ja, det var virkelig deilig å høre at jeg ikke får ks Ble så lykkelig at jeg omtrent begynte å gråte Men alt kan jo skje på disse ukene; han kan bli en del større eller han kan holde den kurven som han har, så jeg får bare vente og se. Har jo vært LIVREDD for en stor baby og nå når jeg har fått vite at han ikke blir så stor så blir jeg redd lt man skal bekymre seg for Har ei venninne som fødet en dag etter termin. Gutten hennes var 2,8 da han ble født og hun hadde spist HELT normalt hele svangerskapet (hun er overvektig, så de regnet med hun skulle få et stort barn for hun la på seg en del i tillegg), men gutten hennes var liten, men han legger helt fint på seg og er fantastisk fin (nå er han 2,5 år) Nå kom kjæresten med kinamat, så nå skal jeg gafle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 15. august 2011 #371 Del Skrevet 15. august 2011 Ja, høres nok sikkert litt rart ut, og det syns jeg selv og sånn egentlig. For det verste med hele fødselen er faktisk det at jeg må ligge å skreve foran maaange mange folk haha. Jeg er teit, og jeg vet det Men godt å ha en backup plan.. Kjenner jeg blir småstressa av at han jobber på sjøen. Hahaha, mormor er litt sånn hun og da, men ikke så gal Men har det skjedd noe, hun hører sirener eller lignende så kan du være garantert at hun er på tlf på et eller annet tidspunkt Og alle som har hatt henne med seg på fødselen har ikke angret et sekund. Og tanta mi (som er inngift) hadde henne med seg til og med Og hun ville ha henne med seg på fødselen til hennes første som hun fikk før hun giftet seg med onkelen min Det sier kanskje litt Hun er rett og slett fantastisk. Herlig at du slipper KS. Jeg har over hodet ikke lyst til å ta det. Blir livredd bare av tanken i grunn.. Men begynt å tenke på setefødsel og i dag. Det snakket de om på jobb, og jeg fikk helt hetta Ooog om det er litt beroligende og "trøstende", så kan de bomme kraftig på vekta Søskenbarnet mitt ville de ta før fødselen fordi hun kom til å være enoooorm. Men hun kom til termin, og var bare rett over 2 kg. Jaja, snakk om enorm unge En 3 kilos unge syns jeg høres perfekt ut jeg Ikke for stor, og ikke for liten :D Selv var jeg 3.3, men likevell en god og rund bolle har jeg blitt fortalt :D Og kjempe bra at alt sto bra til :D Og gøy at du får enda en ul. Jeg vil ooooog. Heheh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 16. august 2011 #372 Del Skrevet 16. august 2011 :hoppe: For 30 uker :hoppe: 10 uker til termin Vi ligger ganske likt altså. Blir spennende å se hvem som føder først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 16. august 2011 #373 Del Skrevet 16. august 2011 for 30 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 16. august 2011 Forfatter #374 Del Skrevet 16. august 2011 (endret) benni: Åå, for en søt mormor Jeg ville nok hatt henne med på fødselen hvis jeg var deg + barnefar da. Jeg og får telefoner dersom det har skjedd en ulykke. Haha, bestemødre er søte ______________ I dag er jeg 30 uker, ja Og Teita: du er hele 31 uker og 3 dager på vei, altså 10 dager mer enn meg, så jeg regner med du får veslefrøkna før meg Heldigvis bare 10 uker igjen (og 2 dager..og kanskje 14 dager ) Håper det går fort! I dag er jeg hos mamma og koser meg Nå fikk jeg endelig sett på bildene og filmene fra 3D UL. Bildene ble ikke så klare, men filmene var veldig fine Jeg fikk 11 filmer og jeg vet at hvis man ikke ble fornøyd med bildene så kunne man få gå en gang til, men jeg ble så utrolig fornøyd med filmene jeg, så jeg ville ikke gå igjen Han gjemte seg inntil livmorveggen og han har hendene foran på mange av bildene Man ser tydelig bollakinnene hans og de fine og fyldige leppene hans, åå, vakre gutten min I morgen skal jeg til legen, så det blir spennende å se hvor mye jeg har lagt på meg. Lillegutt ligger fortsatt med hodet ned og det har han gjort de siste 4 ukene, så jeg håper virkelig ikke at han snur seg! Endret 16. august 2011 av HenLu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest - Dahlia - Skrevet 16. august 2011 #375 Del Skrevet 16. august 2011 I dag er jeg hos mamma og koser meg Nå fikk jeg endelig sett på bildene og filmene fra 3D UL. Bildene ble ikke så klare, men filmene var veldig fine Jeg fikk 11 filmer og jeg vet at hvis man ikke ble fornøyd med bildene så kunne man få gå en gang til, men jeg ble så utrolig fornøyd med filmene jeg, så jeg ville ikke gå igjen Han gjemte seg inntil livmorveggen og han har hendene foran på mange av bildene Man ser tydelig bollakinnene hans og de fine og fyldige leppene hans, åå, vakre gutten min I morgen skal jeg til legen, så det blir spennende å se hvor mye jeg har lagt på meg. Lillegutt ligger fortsatt med hodet ned og det har han gjort de siste 4 ukene, så jeg håper virkelig ikke at han snur seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 16. august 2011 #376 Del Skrevet 16. august 2011 Så skjønn han er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 16. august 2011 #377 Del Skrevet 16. august 2011 Ååh, se på han du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 16. august 2011 #378 Del Skrevet 16. august 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 16. august 2011 Forfatter #379 Del Skrevet 16. august 2011 Oi, hele navnet mitt kom jo med Må fjerne litt av det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 16. august 2011 Forfatter #380 Del Skrevet 16. august 2011 (endret) Så fæl jeg var til å oppdatere i dag da. Min bror kom innom mamma i sted og gjett hva jeg fikk i en litt forsinket bursdagsgave av han da? Flonka nytt kamera Med noen ekstra duppeditter til som jeg ikke vet hva er Han har kjøpt minnekort utenom, kameraveske og noen andre tekniske ting som han forklarte meg hvordan jeg skulle bruke! Åå, det var snilt gjort av bruttern Edit: Drømte forresten om Anders Behring Breivik i natt. Våknet 04.00 i natt og hjertet dunket kjempehardt. Drømte at han skulle drepe meg og min mor. Tørr ikke å tenke meg til hvordan det ekte marerittet var og hvilke mareritt ofrene har nå. Grusomt Turde ikke en gang å gå på toalettet. Måtte vekke kjæresten å be han følge meg på toalettet også la vi oss igjen. Se på TLC 22.30 i dag "Ops, jeg er gravid" går der Endret 16. august 2011 av HenLu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå