Gå til innhold

Mamma Henlu

Fremhevede innlegg

Skrevet

Åååh så koselig!

Høres så fantastisk ut å dra på 3D og får se den velskapte ungen! Gleder meg utrolig mye til vi selv skal på 3D!

Du har ALL grunn til å glede deg, Teri :rodmer: Har lyst å bestille enda en time til 3D UL for å se på den skjønne gutten min live. Men jeg får vel heller bruke de 1200 kronene på noe annet :fnise: Det var verdt absolutt alle pengene! Dette skal jeg gjøre neste svangerskap også. Det var deilig å telle ti fingre og ti tær og se at han er så perfekt. Åå, fine gutten min :hjerte: Satt og så på bildene av nurket mitt i hele går. Gleder meg til jeg kan se resten av bildene og filmen, må bare skaffe meg en data med cd-rom :jepp:

ÅÅh så koselig

Skulle gjerne gått på 3D selv, men har ikke hatt penger til deg og skal snart reise vekk så når jeg er tilbake begynner det å bli litt seint for 3D. Får nok bare smøre meg med tålmodighet og vente til jeg ser gutten live.

Det er heldigvis ikke så mange uker til vi faktisk får se prinsene våre. Jeg er så utrolig utålmodig og det har jeg vært siden uke 16 :fnise:

Så koselig at dere har fått bekreftet at det er en liten guttepjokk inni der, og jeg synes forloveden din bare er morsom jeg. Min påpekte igår at jenta vår kom til å få pupper som mammaen hennes. Min reaksjon var vel kanskje det mest morsomste.

Koselig at gutten vokser fint, og disse barna våre er sjenerte. Denne tuppa her lå med beina foran ansiktet (både på 20-ukers UL-en og 3D-UL), noe som gjorde det litt vanskelig å få et klart bilde av ansiktet hennes. Uansett, synes den lille nesa hennes er skjønn (hun er ei skjønn lita frøken, synes mamma og pappaen til C :nigo:). :rodmer:

Haha, vi har jo fått bekreftet at våre kjærer ikke er ved sine fulle fem :fnise: Han presterte også å si: "Åå, se på de bollakinnene, de har han arvet fra sin mor". Da lo jordmor :blink: Og da vi satt på venterommet sa jeg at jeg vil gjerne at han produserer en jente til meg neste gang siden jeg vil ha en av hver, da sier han at han er ren guttefabrikk og sier VELDIG høyt: "Er det noen som vil ha en guttebaby så er jeg i stand til å lage :nigo:" Kjeftet litt på han da :fnise:

Oi, for en myk baby du har :fnise: Tror vi alle synes at våre egne unger er de fineste og mest perfekte :rodmer: Babyer er søte uansett :rodmer:

Måtte ta vekk litt smilyer fra dere :engel: I morgen skal vi på senge-, madrass- og lakenshopping. Vi ender sikkert opp med en hel drøss med andre ting også :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Delphina
Skrevet (endret)

:fnise: Disse gutta er ikke ved sine fulle fem nei! Uansett, glemte jo å legge til at Delphinamannen sa etter min reaksjon: "Ja, bare mindre altså!", dvs et hint til at jenta vår faktisk får pupper. Herlighet, jeg er da klar over det!

:skratte: Tror jeg hadde fnist som besatt eller blitt satt ut om noen hadde skreket det i mitt nærvær. :ler: Jeg påpekte til forloveden at jeg vil jo gjerne ha en av hver, men at jeg trodde vi kom til å få to frøkner (altså, C er eldst, så får hun en lillesøster etterhvert). :jepp: Jeg gruer meg litt til puberteten, men.. vi får da det som det kommer..

Det med antikkens påvirkning til dagens politikk. Den formen politikk vi kjenner i dag stammer fra gamle Hellas. De var et folk, men under grupper, hvor man i enkelte tilfeller hadde monarker. Enkelte av disse monarkene (eller tyrannene - positivt ladet den gang) utnyttet makten, og etterhvert ble disse kastet av makten i polisstatene (gruppene). Man gikk over til folkesamlinger, som deltok i diskusjoner og slikt (dvs et demokratisk styre). Som du ser, så starter man med et demokratisk styre, slik vi har i dag. (Kan være en del småfeil her).

Nå er det ikke sånne ting jeg husker, men mer sånt unyttig "drit" som jeg elsker å lese opp på. Ville uansett bare hjelpe til Spør meg om phytoplankton, og du får ikke meg til å holde kjeft. :ler:

Har et tips på det med å huske ting, sortér notatene, sett opp punkter og stikkord (kanskje legge til litt i margen om du kommer på noe som er relevant), da er det kanskje lettere å finne fram alt. Sitter enda og gjør det. Leser over gamle notater og skriver spørsmålstegn ved alle ting jeg er usikker på. :sjenert:

Endret av Delphina
Skrevet

Haha! Artig mann du har :)

Jeg har i grunn vært utålmodig fra dag en jeg :sjenert: Gleder meg til å se prinsen min, men han kan godt bli der inne noen måneder til.

Skrevet

Kos dere på babyshopping :):strix:

Oppdater oss senere med innkjøp da :)

Skrevet

Haha, for en søt mann du har, Delphina :skratte: Tror ikke de helt tenker gjennom det de sier i blant :fnise:

Pitteliten: Jeg og har vært utålmodig fra dag 1, men fra uke 16 så var jeg DRITTLEI :sjenert: Ville vite kjønn, ville vite hvordan han så ut, ville vite personlighetens alt etc :sjenert:

Takk, Teita, jeg skal oppdatere :klemmer:

Nå holder han teite mannen min på med å legge opp buksen sin mens han snakker stavangersk til meg. Jeg forklarer han gang på gang at han overhode ikke klarer å snakke stavangersk, men han prøver og prøver. Rare mann :blink: Han står KLISSNAKEN og legger opp buksen sin :blink:

Jeg satt og så på tickeren min i sted, hvorfor har jeg en brun (neger?) baby på tickeren min :klo: Har jeg valgt den selv kanskje? Hmm...

Da vi var på 3D Ul så lå gutten min med hodet ned og han gjør det fremdeles (kjenner det på sparkene). Håper han ikke snur seg :nigo:

Skrevet

Det er da ikke en negerbaby, den er mulatt :) :) Men ja, du har nok valgt det selv, når du lagde tickeren. Hehe.

Her lå jenta også med hodet ned. BLI DER, sier mamma da :fnise: Eneste som er dumt med det, er alle de vonde sparkene jeg får opp i ribbeina mine!

Skrevet (endret)

Ååh, mulattbaby, ja :fnise: Kanskje det var det jeg tenkte da jeg satt opp tickeren. Jeg er jo mulatt, hehe, men det blir jo ikke babyen vår. Men men... Mørke babyer er så søte. Har ei venninne som har barn med en fra Kongo. Aww, han er til å spise opp. Skjønnere baby har jeg ALDRI sett! :rodmer:

Da var vi ferdig med shopping. Vi var ganske flink og holdt oss til skjema. Vi kjøpte seng lignende denne http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70116002 , men det var ikke den. Sengen hadde samme utseende, men den modellen som er på bildet er en gammel modell og den vi kjøpte kostet 200 kr mindre. Ikea hadde bare fem igjen av sengen vi ville ha så det er tydeligvis en populær seng :fnise: Hadde egentlig lyst på denne sengen http://www.babykos.no/index.php?valg=produkt&gruppe_nr=103&produkt_nr=20 , men jeg føler det er litt unødvendig å bruke 5000 kr på en seng som han skal ha i 2 år ca (vi tenkte å kjøpe en tøffere seng når han blir 2) - dessuten har vi ikke råd til det. Vi må spare egenkapital.

Kjøpte også madrass, overmadrass, laken (til barnesengen) og puter til meg og min kjære. De uroene de hadde på Ikea var ikke noe særlig, så jeg tenkte å kjøpe det et annet sted. Vil også ha uro til barnevogn ogåså :)

Edit: Er Ikea-sengene vanskelig å sette opp? Ikea er jo kjent for sine uendelige skruer :sukk: Vi kan ikke sette opp sengen nå uansett fordi vi prøver å finne en leilighet med to soverom akkurat nå :)

Endret av HenLu
Skrevet

Veldig fin seng :)

Jeg syntes ikke IKEA møblene er vanskelig å montere i det hele tatt. Så lenge du følger bruksansvisningen NØYE! :)

Gjest Delphina
Skrevet

IKEA-møbler er lette å sette sammen, om man følger bruksanvisningen. Vi har IKEA seng til snuppa, og vi fikk oss en god latter da vi satte den opp for å si det sånn. :fnise:

Fin seng! :jepp:

Skrevet

Åå, gleder meg til å få den opp å se den sammen med madrassen, dynen og det flotte dynetrekket vi har kjøpt til gullgutten vår :rodmer:

Noen som vet når barn/babyer kan begynne å bruke pute i sengen/vognen? Jeg tør ikke å gjøre det når han er så liten i fare for krybbedød. Jeg tør heller ikke å samsove med han. Moren til min forlovede samsov med storebroren til forloveden min og han døde (hun rullet over han :sjokkert: ), så forloveden vil IKKE at vi skal samsove med minsten og det er jo forståelig. Huff, jeg er så bekymret for ALT.

Må finne en bra babycall også. Og har bestemt meg for å kjøpe Fisher Price vippestol med vibrering, lys og lyd :jepp: Og vognpose kommer neste uke. Skal kjøpe saueskinnspose fra Nøstebarn :)

________

I dag skal jeg være hjemme og gjøre historie :lete: Kjedelig, men det må til. Også i ettermiddag en gang tenkte jeg å gå en LANG tur på 2-3 timer :) Deilig med mosjon, og det er bra for kroppen min og den lille. Satser på at jeg ikke har lagt på meg ALTFOR mye på neste kontroll som er om litt over 2 uker. Blir fornøyd hvis det ikke er over 3 kg. Spiser jo veldig sunt (som oftest, litt kos innimellom er lov). Har jeg lagt på meg mer enn 3 kg får jeg håpe på at det ikke er fett, men vann, blod, morkake og småen :) Han vokser jo så raskt nå :)

Gjest Delphina
Skrevet (endret)

Samsoving er noe jeg ikke kommer til å gjøre, men tror jeg kommer til å henge over senga hennes og se på henne så mye jeg orker. :fnise: Foreldrene mine gjorde ikke det, men mamma la meg i senga deres og tok et bilde av meg og faren min mens vi sov (jeg som spebarn), begge hadde samme sovetryne. :fnise: Skjønner godt at mamma tok det bildet da.

Pute skal vel unngås den første perioden, da type tykk pute som vi er vant til. Det er så mye frem og tilbake på akkurat det. Tror det har noe med nakken til babyen å gjøre, og at det er mulighet for kvelningsfare? Uansett, vi kommer ikke til å benytte oss av pute hvertfall. :sjenert:

Vi får krysse fingre og tær for at vektoppgangen kun er babyrelatert. :fnise: Her har jeg gått opp 7 kg og jeg tror faktisk mesteparten er baby, livmor, morkake, fostervann og blodvolum. Nå har jeg ei snuppe på nesten 2 kg inni her og jeg blir slankere i ben og i ansiktet, så... Tror dette bare er babyrelatert vektoppgang. Forloveden reagerer hvertfall på midjen: "Du er tynn jooo!" :skratte:

Endret av Delphina
Skrevet

Glemte å si tusen hjertelig takk for hjelpen med historieinnleveringen min, Delphina :klemmer: Vi har bare lov å skrive 3 datasider på hver innlevering, men jeg klarer ikke dette :( Har brukt en hel side på å skrive om sivilisasjoner og å forme tidlige samfunn og jeg skjønner ikke hvorfor vi bare får 3 sider når vi skal skrive om antikken?! Det er vanskelig å korte ned der, men jeg får bare prøve.

Jeg og tror jeg kommer til å henge over sengen hans og se på vakringen min :rodmer: Haha, da vi var på Ikea i går ble jeg så flau over forloveden min. Vi hadde med oss ei venninne av meg siden forloveden min har bil så hun kunne hamstre med seg litt ting og tang også og slapp å ta dette med på bussen :) Og vi fikk hjelp av en Ikea-dame angående sengevalg. Den sengen vi valgte kunne man ikke ta av den ene sengesiden på når han ble større, så da sa forloveden min at han gjerne ville ha en seng som vi kunne ta av den ene siden på. Meg: "Eh, hvorfor det?" Han: "Tenk hvis jeg vil legge meg ved siden av B***** da og kose med han?" Meg: "Og du kan ikke ta han oppi VÅR dobbelseng å gjøre det? Du tror ikke at den lille sprinkelsengen knekker hvis du ligger deg oppi den?" *Forloveden ser litt rundt seg* "Neeei?" Og Ikea-damen bare lo og lo og det samme gjorde venninnen min :fnise: Han er så rar.

Og han ringer jo meg 1000 ganger for dagen bare for å si han elsker meg og lillegull og i sted fikk jeg GREI beskjed om å legge telefonen min inn til magen min fordi han ville synge til gutten vår :skratte: Jeg forklarte om stråling til han og da sa han: "Ta på høyttaler, jeg vil snakke og synge til gutten min". Haha, jeg lo og jeg lo, han er så søt :fnise: Er jo kjekt han tenker så mye på oss når han er på jobb :rodmer:

Skrevet

Så søtt at han ringer for å si at han elsker dere :rodmer: Han høres veldig snill ut. Blir sikkert en fantastisk pappa :)

KOS deg med historie :ler: Neida, flink du er:)

Skrevet

Så søt forlovede du har :rodmer:

Jeg skal kjøpe samme seng som dere kjøpte :) Syns den er så fin! Jeg er så forelsket i gutten allerede så kan bare tenke meg jeg kommer til å bruke mye tid på å bare beundre vakringen min.

Lykke til med historieskrivingen flinka!

Skrevet

Du har en kjempesøt kjæresten HenLu! :rodmer: Skulle ønske kjæresten min var såpass engasjert. Føler meg litt alene om graviditeten, i alle fall når det kommer til entusiasme. Menmen. Alle kan jo ikke være like, hehe. :)

:klemmer:

Skrevet

Her har du nådd tredje trimester, ser jeg! :hoppe:

Regner med du er på ferie siden du har vært borte. Håper det går greit i forhold til hjemreise og sånt! :jepp:

Gjest Delphina
Skrevet

:strix: for 28 uker og siste trimester! :strix:

Har ikke helt greid å følge med. :sjenert.

Og ingen årsak på hjelpen, hjelper gjerne igjen. :sjenert:

Som jeg har sagt flere ganger før, forloveden din er sjarmerende! :fnise:

Skrevet

Woho! Siste trimesteret! :hoppe:

Skrevet

Woop! Har vært uten internett i noen dager nå. Kjæresten sa opp internett abonnomentet sånn at det ble avsluttet til den 1.august siden vi egentlig har gratis internett inkludert i husleien, men husverten har ikke vært hjemme før NÅ så nå fikk vi passord o.l til internetten :nigo::danse: Så jeg er ikke på noen ferie, nei :( Reiseselskapet anbefalte ikke å reise til Tyrkia når man er gravd pga strenge regler på flyplassen som dere også har nevnt. Så da tør jeg ikke. Er redd jeg blir nektet hjemreise og må føde i Tyrkia...da har vi virkelig et stort problem, så kjæresten vil ikke at jeg skal reise til Tyrkia og sa at vi kan heller reise med småen til neste år så han får møtt besteforeldrene sine i Tyrkia :)

Og takk for jubel og dansing for tredje trimester/28.uke :hakeslepp: 12 uker igjen! Huff, jeg får SUG i magen. Det viktigste utstyret er på plass, men det er jo så klart kjekt med vippestol, babygym og lekegrind også så vi tar litt og litt hver eneste måned :)

Jeg har fått et helt vanvittig sug på REKER. Jeg MÅ ha det hver eneste dag. Drømmer om reker og må ha det i minst 1 måltid hver dag. Kjæresten må ut og kjøpe rekebaguett til meg til lunsj hver eneste dag :sjenert: Og jeg har plutselig fått en rar luktesans. Jeg har alltid hatt ekstremt bra luktesans, men nå lukter jeg de merkeligste ting. I går så luktet det salami overalt. Ingen av vennene mine luktet det, men det luktet så ekstremt og det gav seg ikke. Og i dag lukter det lys kakebunn overalt, så kjæresten spurte om vi skulle kjøre til butikken så jeg fikk kjøpt meg litt kake og godis :sjenert:

Skrevet

Hehe, de der rare luktene har jeg og opplevd. Idag luktet det peppes pizza i bilen. Ble ganske sulten av det :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...